آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

مثالی از تکه کد html .

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

HTML

 

مخفف "زبان نشانه گذاری بیش از حد متن" است. HTML زبان مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب است. "Hypertext" اشاره به لینک هایی است که یک صفحه HTML ممکن است باشد. "زبان نشانه گذاری" اشاره به نحوه استفاده از برچسب برای تعریف طرح بندی صفحه و عناصر درون صفحه است.


در زیر یک نمونه از HTML است که برای تعریف یک صفحه وب اصلی با یک عنوان و یک پاراگراف متن استفاده می شود.


<! doctype html>

<html>

<head>

<title> TechTerms.com </ title>

</ head>

<body>

<p> این یک مثال از پاراگراف در HTML است. </ p>

</ body>

</ html>


خط اول مشخص می کند کدام نوع محتویات شامل سند است. "<! doctype html>" به این معنی است که صفحه در HTML5 نوشته شده است. صفحات HTML به درستی فرمت شده باید حاوی برچسب های <html>، <head> و <body> باشند که همه در مثال بالا گنجانده شده اند. عنوان صفحه، metadata و پیوندهایی به فایل های اشاره شده بین برچسب های <head> قرار می گیرند. محتوای واقعی صفحه بین برچسب های <body> قرار دارد.


وب چندین دهه گذشته تغییرات بسیاری را تجربه کرده است، اما HTML همواره زبان اساسی مورد استفاده برای توسعه صفحات وب بوده است. جالب توجه است، در حالی که وب سایت ها پیشرفته تر و تعاملی تر شده اند، HTML واقعا ساده تر شده است. اگر شما منبع یک صفحه HTML5 را با یک صفحه مشابه در HTML 4.01 یا XHTML 1.0 نوشته اید، صفحه HTML5 احتمالا دارای کد کمتری است. این به این علت است که HTML مدرن به صفحات سبک جاوااسکریپت یا جاوا اسکریپت متکی است تا تقریبا تمامی عناصر در یک صفحه را فرمت کند.


توجه: بسیاری از وب سایت های پویا صفحات وب را در حین پرواز با استفاده از زبان برنامه نویسی سرور مانند PHP یا ASP ایجاد می کنند. با این حال، حتی صفحات پویا باید با استفاده از HTML فرمت شوند. بنابراین، زبانهای اسکریپتی اغلب HTML ایجاد می کنند که به مرورگر وب شما ارسال می شود.

  • فاطمه علیزاده

<! doctype html>

HTML

Hypertext

metadata

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی