آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

HTML و CSS چیست؟

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

HTML (زبان نشانه گذاری Hypertext) و CSS (Cascading Style Sheets) دو تکنولوژی اصلی برای ساختن صفحات وب هستند. HTML ساختار صفحه را فراهم می کند، CSS (طرح بصری و صوتی) برای انواع دستگاه ها. همراه با گرافیک و اسکریپت، HTML و CSS بر اساس ساخت صفحات وب و برنامه های وب است. درباره موارد زیر بیشتر بدانید:


HTML چیست؟

HTML زبان برای توصیف ساختار صفحات وب است. HTML به نویسندگان کمک می کند تا:


انتشار اسناد آنلاین با عنوان ها، متن ها، جداول، لیست ها، عکس ها و غیره

اطلاعات آنلاین را از طریق لینک های hypertext دریافت کنید، با کلیک یک دکمه.

فرم های طراحی برای انجام معاملات با خدمات از راه دور، برای استفاده در جستجوی اطلاعات، تهیه رزرو، سفارش محصولات و غیره

شامل صفحات گسترده، کلیپ های ویدئویی، کلیپ های صوتی و برنامه های دیگر به طور مستقیم در اسناد خود.

با HTML، نویسندگان ساختار صفحات را با استفاده از نشانه گذاری توصیف می کنند. عناصر برچسب زبان قطعه های محتوا مانند "پاراگراف"، "لیست"، "جدول"، و غیره.


XHTML چیست؟

XHTML یک نوع از HTML است که از نحو XML، زبان نشانه گذاری Extensible Markup Language استفاده می کند. XHTML دارای عناصر مشابه (برای پاراگرافها و غیره) به عنوان نوع HTML است، اما نحو کمی متفاوت است. از آنجا که XHTML یک برنامه XML است، شما می توانید از دیگر ابزارهای XML با آن استفاده کنید (مانند XSLT، یک زبان برای تبدیل محتوای XML).


CSS چیست؟

CSS زبان برای توصیف ارائه صفحات وب است، از جمله رنگ ها، طرح ها و فونت ها. این اجازه می دهد تا یکی را به تطبیق ارائه به انواع مختلف دستگاه، مانند صفحه نمایش بزرگ، صفحه نمایش کوچک، و یا پرینتر. CSS مستقل از HTML است و می تواند با هر زبان نشانه گذاری مبتنی بر XML مورد استفاده قرار گیرد. جداسازی HTML از CSS باعث می شود که سایت ها را حفظ کند، صفحات سبک را در صفحات به اشتراک بگذارند و صفحات را به محیط های مختلف متصل کنند. این به عنوان جدایی ساختار (یا: محتوا) از ارائه اشاره می شود.


WebFonts چیست؟

WebFonts یک فن آوری است که مردم را قادر می سازد فونت های مورد نیاز بر روی وب را بدون نیاز به نصب در سیستم عامل استفاده کنند. W3C دارای تجربه در فونت های دانلود شده از طریق HTML، CSS2 و SVG است. تا همین اواخر، فونت های قابل دانلود در وب به دلیل عدم وجود یک فونت متقابل قابل قبول نیست. تلاش شرکت WebFonts برای حل این مسئله با ایجاد قالب فونت باز شده برای صنعت وب (WOFF) طراحی شده است.


مثال ها

مثال زیر بسیار ساده از یک قسمت از یک سند HTML نشان می دهد که چگونه یک پیوند را در یک پاراگراف ایجاد کنید. هنگامی که روی صفحه نمایش داده می شود (یا توسط یک سینت سایزر سخنرانی)، متن پیوند خواهد شد "گزارش نهایی"؛ هنگامی که کسی لینک را فعال می کند، مرورگر منابع را که توسط "http://www.example.com/report" مشخص شده است بازیابی می کند:


<p class = "moreinfo"> برای کسب اطلاعات بیشتر به

<a href="http://www.example.com/report"> گزارش نهایی </a>. </ p>

ویژگی کلاس در برچسب شروع پاراگراف ("<p>") می تواند در میان چیزهای دیگر، برای افزودن سبک استفاده شود. برای مثال، برای متن کپی کردن تمام پاراگرافها با کلاس "moreinfo"، می توان در CSS نوشت:


p.moreinfo {font-style: italic}

با قرار دادن این قاعده در یک فایل جداگانه، سبک می تواند توسط هر تعداد اسناد HTML به اشتراک گذاشته شود.


اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر در مورد HTML و CSS، آموزش ها برای HTML و CSS را ببینید.


برای تغییرات پیشرفته سند و طرح خارج از CSS، XSLT و XSL-FO را ببینید.

  • فاطمه علیزاده

HTML

HTML چیست؟

ساختار صفحات وب

نظرات  (۲)

  • نیاز صالحی
  • بعد از اینکه با css  و html آشنا شدید میتونید از تمپلت های آماده استفاده کنید و کار طراحی سایت شروع کنید، که من سایت  https://nicepage.com/c/education-css-templates پیشنهاد میدم  که تمپلت های عالی و جدید برای طراحی سایت با css  و html دارد. و همچنین اگر خواستید طراحی سایت خودتون را براساس این تمپلت ها انجام بدید میتونید از شرکت های طراحی سایت با قیمت های مناسب میتونید کمک بگیرید. https://xn----ymcbmmwr1a85kda.com/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی