آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

هدف اصلی یک پایگاه داده چیست؟

يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

در این درس، هدف و عملکرد یک سیستم مدیریت پایگاه داده، و همچنین مزایا و معایب استفاده از یک سیستم مدیریت پایگاه داده در یک سازمان را شرح خواهیم داد.

هدف از سیستم های مدیریت پایگاه داده

سازمان ها مقدار زیادی از داده ها را استفاده می کنند. یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) یک ابزار نرم افزاری است که امکان سازماندهی داده ها را در یک پایگاه داده فراهم می کند.


اختصار استاندارد برای سیستم مدیریت پایگاه داده DBMS است، بنابراین شما اغلب این را به جای نام کامل می بینید. هدف نهایی سیستم مدیریت پایگاه داده، ذخیره و تبدیل داده ها به اطلاعات برای حمایت از تصمیم گیری است.


یک DBMS شامل سه عنصر زیر است:


پایگاه داده فیزیکی: مجموعه ای از فایل هایی که حاوی داده ها هستند

موتور پایگاه داده: نرم افزاری است که امکان دسترسی و تغییر محتویات پایگاه داده را فراهم می کند

طرح پایگاه داده: مشخصات ساختار منطقی داده ذخیره شده در پایگاه داده

در حالی که به نظر منطقی است که یک پایگاه داده را در جای خود قرار دهیم، برای یک لحظه در مورد جایگزین، ارزش دارد. داده های موجود در یک سازمان بدون DBMS چطور هستند؟ برای یک لحظه خود را سازمان می دانید و داده ها همه فایل ها بر روی کامپیوتر شما هستند. اطلاعات شما چگونه سازماندهی می شود؟ اگر شما مانند رایج ترین کاربران کامپیوتر هستید، تعداد زیادی از فایل ها را در پوشه ها مرتب کرده اید.


شما ممکن است اسناد پردازش کلمه، فایل های ارائه شده، صفحات گسترده، عکس ها و غیره داشته باشید. اطلاعاتی را که شما بر اساس ساختار پوشه ای که ایجاد کرده اید و نام هایی که به فایل هایتان داده اید پیدا می کنید. این یک سیستم فایل نامیده می شود و برای کاربران فردی رایج است.


در حال حاضر با چالش هایی مواجه هستیم. آیا تا به حال یک فایل را از دست داده اید؟ آیا مشکل پیدا کردن یک پرونده دارید؟ شاید. شاید شما از چندین کامپیوتر استفاده می کنید و فایل های خود را در مکان های مختلف فیزیکی قرار می دهید. و هنگامی که زمان لیست شما یک نسخه پشتیبان از تمام فایل های خود را ایجاد کردید؟ شما درست می کنید؟


احتمالا عکس بگیرید یک سیستم فایل نسبتا ساده است، اما تنها کار می کند اگر شما خود را بسیار سازمان یافته و منظم نگه دارید. در حال حاضر سازمان با 1000 کارمند، هر کدام با کامپیوتر شخصی خود را در نظر می گیرند. آیا می توانید بعضی از چالش ها را هنگام استفاده از یک سیستم فایل ببینید؟ آیا واقعا می خواهید اطلاعات مالی بحرانی در اطراف دفاتر به عنوان فایل های ساده در کامپیوترهای شخصی شناور باشند؟


توابع DBMS

بنابراین، DBMS واقعا چه کار می کند؟ این فایل ها را سازماندهی می کند تا به شما کنترل بیشتری بر داده های شما را بدهد.


یک DBMS کاربر را قادر می سازد داده ها را در فایل های پایگاه داده ایجاد، ویرایش و به روز کند. پس از ایجاد، DBMS امکان ذخیره و بازیابی اطلاعات از آن فایل های پایگاه داده را فراهم می کند.


به طور خاص، یک DBMS توابع زیر را فراهم می کند:


همزمان شدن: دسترسی همزمان (به معنی "در همان زمان") به یک پایگاه داده توسط کاربران متعدد است

امنیت: قوانین امنیتی برای تعیین حقوق دسترسی کاربران

پشتیبان گیری و بازیابی: فرآیندهای پشتیبان گیری داده ها به طور مرتب و بازیابی اطلاعات در صورت مشکلی رخ می دهد

یکپارچگی: ساختار پایگاه داده و قوانین، یکپارچگی داده ها را بهبود می بخشد

شرح داده ها: یک فرهنگ لغت داده شرح داده ها را فراهم می کند

در یک سازمان، توسعه پایگاه داده به طور معمول توسط مدیران پایگاه داده (DBAs) و سایر متخصصان کنترل می شود. این تضمین می کند که ساختار پایگاه داده کارآمد و قابل اطمینان است.


مدیران بانک اطلاعات همچنین دسترسی به جنبه های امنیتی را کنترل می کنند. به عنوان مثال، افراد مختلف در یک سازمان با استفاده از پایگاه های داده به روش های مختلف. بعضی از کارکنان ممکن است به سادگی بخواهند داده ها را ببینند و تحلیل اولیه انجام دهند. سایر کارکنان به طور فعال در اضافه کردن اطلاعات به پایگاه داده و یا به روز رسانی داده های موجود فعال هستند. این به این معنی است که مدیر پایگاه داده نیاز به تنظیم مجوز کاربر دارد. شما نمی خواهید کسی که فقط نیاز به مشاهده پایگاه داده را داشته باشد تا به طور تصادفی بخشی از پایگاه داده را حذف کند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی