آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

مراحل ایجاد وب سایت چیست؟

شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

استفاده از وب سایت خود ممکن است به عنوان یک کار دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر شما تجربه قبلی طراحی وب را ندارید. در حالی که درست است که اگر شما به یک سایت بسیار بزرگ یا پیچیده نیاز دارید، مطمئنا می خواهید با حرفه ای وب تجربه کنید، واقعیت این است که برای بسیاری از سایت های کوچکتر و اساسی، شما واقعا قادر به انجام این کار خود هستید!



این هفت گام به شما در ساخت وب سایت کمک می کند.


مرحله 1: میزبانی سایت شما

میزبانی وب مانند پرداخت اجاره برای فروشگاه مجازی وبسایت شما، از جمله صفحات، تصاویر، اسناد و سایر منابع مورد نیاز برای نمایش این سایت است. میزبانی وب از یک وب سرور استفاده می کند، این همان جایی است که شما آن منابع وب سایت را قرار دهید تا دیگران بتوانند از طریق وب به آنها دسترسی پیدا کنند. شما می توانید یک وب سایت کاملا کاربردی را بر روی رایانه شخصی خود بسازید، اما اگر می خواهید دیگران بتوانند آن را ببینند، باید از میزبان وب استفاده کنید.



چندین نوع از گزینه های میزبانی وب شما می توانید انتخاب کنید، و در حالی که بسیاری از طراحان وب جدید به رایگان میزبانی وب را جذب می کنند، می تواند معایب قابل توجهی را به کسانی که بدون هزینه خدمات، از جمله:


ممکن است فضای سرور کمتری داشته باشید که در آن صفحات شما ذخیره خواهند شد. بسته به اندازه سایت شما و منابع مورد نیاز (ویدیو، صدا، تصاویر و ...)، فضای ذخیره سازی ممکن است کافی نباشد.

ممکن است لازم باشد تبلیغاتی را در سایت خود انجام دهید.

ممکن است محدودیت های پهنای باند وجود داشته باشد که می تواند بیش از حد محدود باشد اگر شما مقدار زیادی از ترافیک را دریافت می کنید. در بعضی موارد، اگر از محدودیت ماهانه خود تجاوز کنید، ممکن است حتی سایت خود را خاموش کنید.

گاهی اوقات محدودیت هایی در نوع محتوا وجود دارد که می توانید در ارائه دهنده ی میزبانی رایگان قرار دهید. به عنوان مثال برخی از وبسایتهای تجارت الکترونیک اجازه نمی دهند.

برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب با پرداخت هزینه های نگهداری و تمدید به حسابهای "رایگان" خود تماس می گیرند.


قبل از اینکه وبسایت خود را در هر میزبان وب قرار دهید مطمئن باشید تمام چاپ خوب را بخوانید. ارائه دهندگان خدمات میزبانی رایگان ممکن است به اندازه کافی خوب برای آزمایش صفحات وب یا وب سایت های بسیار شخصی و شخصی باشند، اما برای سایت های حرفه ای تر، شما باید انتظار داشته باشید حداقل هزینه اسمی برای این سرویس پرداخت کنید.


مرحله 2: ثبت یک نام دامنه

نام دامنه یک URL دوستانه است که مردم می توانند در مرورگر خود تایپ کنند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. برخی از نمونه های نام دامنه عبارتند از:


lifewire.com

whitehouse.gov

pumpkin-king.com


نام دامنه نام تجاری ارزشمند خود را برای سایت شما فراهم می کند و مردم را به یاد می آورد که چگونه به آن دسترسی پیدا کند، آسان تر می شود.


نام دامنه معمولا بین 8 تا 35 دلار در سال هزینه می شود و می تواند در تعدادی از سایت های آنلاین ثبت شود. در بسیاری از موارد، شما می توانید ثبت نام دامنه و خدمات میزبانی وب را از همان ارائه دهنده دریافت کنید، و آن را آسان تر از شما که از آن خدمات در حال حاضر در زیر یک حساب وجود دارد.


مرحله 3: برنامه ریزی وب سایت شما

هنگام برنامه ریزی وب سایت شما باید تعدادی تصمیم مهم را اتخاذ کنید:


نوع سایت مورد نیاز شما: آیا این سایت اخبار یا اطلاعاتی، سایت برای یک شرکت یا سرویس، یک سایت غیر انتفاعی یا علت محور، یک فروشگاه تجارت الکترونیک و ... است. هر کدام از این سایت ها دارای تمرکز کمی هستند که بر طراحی آن تاثیر خواهد گذاشت.

طراحی ناوبری: چگونه کاربران در اطراف سایت خود حرکت می کنند، بر معماری اطلاعات و همچنین قابلیت استفاده کلی آن سایت تاثیر می گذارد. صفحات یک سایت را طراحی کنید، یک نقشه سایت ایجاد کنید و یک ساختار ناوبری از آنجا ایجاد کنید.

محتوا: همانطور که می دانید، "محتوای پادشاه" آنلاین است. کیفیت محتوای سایت شما در موفقیت آن نقش مهمی ایفا خواهد کرد. محتوای همه چیزهایی است که صفحات شما حاوی، مانند متن، تصاویر، ویدیو و غیره است. قبل از شروع طراحی یا ساخت صفحات، باید یک استراتژی روشن برای محتوا داشته باشید که در آن صفحات وجود دارد.


مرحله 4: طراحی و ساخت وب سایت شما

این به راحتی بخش پیچیده ای از روند ایجاد وب سایت است و تعدادی از موضوعات مورد توجه در این مرحله وجود دارد، از جمله:


مبانی طراحی: عناصر طراحی خوب و مناسب و نحوه استفاده از آنها در وب سایت.

یادگیری HTML: زبان نشانه گذاری HyperText یا HTML بلوک های ساختمان یک صفحه وب است. در حالی که بسیاری از پلت فرم های موجود وجود دارد که یک HTML صفحه را برای شما کد گذاری می کنند، اگر شما مبانی HTML را یاد بگیرند، بهتر عمل می کنند و انعطاف بیشتری دارند و کنترل بیشتری دارند.

آموزش CSS: Cascading Style Sheets، نحوه نگاه کردن به صفحات وب را تعیین می کند. آموزش CSS به شما کمک می کند ظاهر بصری یک سایت را تغییر دهید تا با نیازهای طراحی یک پروژه سازگار شود.

ویرایشگرهای وب: ویرایشگرهای مختلف وب سایت به شما امکان انجام کارهای مختلف را می دهند. HTML و CSS را می توان در ویرایشگرهای ساده متن، مانند Notepad، نوشته یا آنها می توانند از نرم افزارهایی مانند Adobe Dreamweaver برای کمک به صفحاتی که شما ایجاد می کنید استفاده کنند. شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید از یک سیستم مدیریت محتوا، مانند وردپرس، برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید.

مرحله 5: انتشار وب سایت شما

انتشار وبسایت شما مربوط به گرفتن صفحاتی است که در مرحله 4 ایجاد کرده اید تا ارائه دهنده ی میزبانی که در مرحله 1 تنظیم کرده اید.


شما می توانید این کار را با ابزار اختصاصی که با سرویس میزبانی خود یا با نرم افزار FTP (پروتکل انتقال پرونده) استاندارد است، انجام دهید. دانستن کدام استاستفاده از سرویس دهنده میزبانی شما بستگی دارد، اما اکثر سرویس دهنده ها باید از FTP استاندارد پشتیبانی کنند. با حامی ارائه دهنده تماس بگیرید اگر مطمئن نیستید که چه کار می کنید و پشتیبانی نمی کنید


مرحله 6: ارتقاء وب سایت شما

یکی از راه های مطلوب برای تبلیغ وب سایت شما از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو یا جستجوگرها است. این به این دلیل است که اجازه می دهد سایت شما توسط افرادی پیدا شود که به دنبال اطلاعات، خدمات یا محصولاتی هستند که سایت شما فراهم می کند.


شما می خواهید محتوای وب خود را به طوری که آن را به موتورهای جستجو جذاب است. علاوه بر این، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به طور کامل مطابق با بهترین شیوه های موتور جستجو می باشد.


راه های دیگر برای تبلیغ سایت شما عبارتند از کلمه ای از دهان، استفاده از بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی، بازاریابی جستجو پرداخت شده (SEM) و تمامی فرم های سنتی تبلیغاتی.


گام 7: حفظ وب سایت شما

تعمیر و نگهداری می تواند خسته کننده ترین بخش طراحی وب سایت، اما برای حفظ سایت شما خوب است و به دنبال خوب، آن نیاز به توجه و مراقبت منظم.


مهم است که سایت خود را همانطور که در حال ساخت آن هست تست کنید، و سپس بعد از اینکه یک عمر زندگی کردید، دوباره آن را امتحان کنید. دستگاه های جدید همیشه در بازار می آیند و مرورگر ها همیشه با استانداردهای جدید و ویژگی های جدید به روز می شوند، بنابراین تست های منظم باعث می شود که سایت شما همچنان به عنوان دستگاه های مختلف و مرورگرها عمل کند.


علاوه بر آزمایش معمول، شما باید محتوای جدید را به صورت منظم تهیه کنید. به سادگی برای محتوای "بیشتر" اهداف خود را دنبال نکنید، اما در تلاش برای ایجاد محتوا است که منحصر به فرد، به موقع و مربوط به مخاطبان شما به منظور جذب است.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی