آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

توسعه وب چیست.

جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

خلاصه

طراحی این فرآیند است که توسط یک طراح وب که در مشخصات وب مشغول به کار است، تصمیم می گیرد که چگونه اجزای وب اهداف وب را برآورده می کنند.

طراح وب به اهداف و مخاطبان وب توجه دارد. یک طراح خوب می داند که چگونه برای رسیدن به اثرات مورد نیاز در روش انعطاف پذیر، کارآمد و ظریف می آید. طراح وب باید زمینه سازی کامل در فرآیندهای پیاده سازی و امکان و همچنین دانش در مورد اینکه چگونه ساختارهای خاص وب سایت مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهداگر شما در حال طراحی یک وب هستید، هدف کلی شما ایجاد یک نگاه و احساس برای وب شما است که اطلاعات دقیق و دقیق را در اختیار شما قرار می دهد و یک صفحه ای است که به طور موثر راهنمایی کاربران را به اطلاعات مورد نیاز می دهد. اگرچه تجربه مثبت یک کاربر وب بستگی به بسیاری از عوامل ذهنی دارد، شما می توانید از تکنیک های خاصی برای افزایش احتمال رضایت کاربر با وب استفاده کنید. طراحی وب خوب آسان نیست، هر چند؛ تمام شبکه ها باید نیازهای کاربر را با کارایی، زیبایی شناختی، و کاربردهایی تلفیق کند. و کاربران در توانایی های خود، سلیقه ها و حتی مرورگر وب و اتصال به اینترنت از آنها استفاده می کنند، بنابراین طراحی وب غیرممکن است که به تمام نیازهای کاربران پاسخ دهد. بر اساس درک ویژگی های و ویژگی های رسانه های وب و استفاده از تکنیک های طراحی و آگاهی از مشکلات طراحی مشترک، می توانید یک طرح برای وب ایجاد کنید تا نیازهای خاص مخاطبان را برای یک هدف خاص ایجاد کنید.


طراحی وب سایت شامل ایجاد یک رابط برای رفع اهداف وب و نیازهای کاربر است. این مقاله ابتدا اصول طراحی وب را براساس ویژگی های رسانه ها و تجربه ی یک کاربر وب بررسی می کند. این بررسی نشان می دهد که چگونه این فرایند طراحی عمدتا کاربر محور است آن را بر اطلاعات مخاطبان و درک طراحان از چگونگی حرکت کاربران در شبکه ها متمرکز است. پس از بررسی اصول طراحی، برخی از روشهای طراحی اولیه، از بالا به پایین، پایین به بالا و افزایشی  در زمان توصیف شده است. این اصطلاحات باید برای افرادی که نرم افزار را توسعه می دهند، آشنا باشند، چرا که آنها از مهندسی نرم افزار الهام می گیرند. طراحی وب الزاما یکی از روشها را در سرتاسر آن دنبال نمی کند، به ویژه به این دلیل که فرآیند طراحی، مانند تمامی پروسه های توسعه وب، حتی پس از استفاده و گسترش وب، می تواند ادامه یابد. در عوض، طراح باید از متدولوژی های مختلف طراحی آگاهی داشته باشد و آماده باشد تا به طور انعطاف پذیر از هر یک از آنها در زمان های مختلف در طول طراحی وب استفاده شود.


مرور اجمالی از طراحی وب

طراحی وب اساسا نگاه و احساس آن است. طراحی خوب باید تمام عناصر وب، اطلاعات مخاطب، اظهارات هدف و عینی، اطلاعات دامنه و مشخصات وب را در نظر بگیرد و آنها را برای تولید برنامه ای برای اجرای وب ترکیب کند. پیاده سازان وب پس از استفاده از این طراحی و مشخصات وب برای ایجاد یک وب سایت کار می کنند.


طراحان وب تصمیمات زیادی در مورد چگونگی به دست آوردن اثرات مورد نیاز در فرایند برنامه ریزی وب، اظهارات هدف و اشیاء و اطلاعات مخاطبان را در اختیار می گذارد. طراحان وب همچنین با استفاده از یک یا چند متد طراحی، بر روی مجموعه ای از تکنیک های برای بسته بندی، پیوند و ارسال اطلاعات استفاده می کنند. در طول این فرایند، آنها باید به تجربیات کاربران از فضای اطلاعات، بافت و نشانه های وب حساس باشند. مسائل بسیار مهم در طراحی درگیر هستند، مانند ملاحظات برای تصاویر درون خطی و گرافیک، چقدر باید بر روی یک صفحه قرار داده شود، و کدام متن یا تصاویر باید یک لینک ایجاد کند، در غیر این صورت نباید آن را ایجاد کرد. با گذشت زمان، طراحان وب احساس قضاوت و تجربه ای می کنند که در نهایت باعث می شود که طراحی وب به هنر خود بپردازد.


با این حال، فرآیند طراحی تنها یک روند در فرایندهای توسعه وب است. یک وب موفق باید تمام فرآیندها و تمام عناصر را با یکدیگر همکاری کنند. بنابراین، این مقاله نشان می دهد چگونه طراحی وب بر عناصر از فرآیندهای توسعه وب دیگر ترسیم می شود.


فرایند طراحی وب اطلاعات از همه عناصر توسعه وب را در بر میگیرد و آنها را برای ساخت طراحی نگاه و احساس که از طریق فرآیند پیاده سازی برای ایجاد یک وب سایت کار می کنند، ترکیب می کند. با جدا کردن طرح از فرآیند پیاده سازی، اطلاعات در مورد ساختار وب و عملیات می تواند در قالب یک ابرمتن، مستقل زبان اجرا شود. در حالی که فرآیند طراحی تحت تأثیر دانش چیزی است که در زبان طراحی هدف ممکن است، محصول آن می تواند اجرا شود

در هر زبان که بتواند ویژگی های مورد استفاده در طراحی را ضبط کند. به این ترتیب، این فرآیند طراحی را می توان با جانشینی یا جایگزین به زبان نشانه گذاری HyperText ) HTML) به طور گسترده استفاده کرد.

اصول طراحی وب
به غیر از داشتن مجموعه ای از روش های طراحی به انعطاف پذیری قرعه کشی، طراح نیز باید مجموعه ای از تکنیک های برای بسته بندی، لینک دادن و cueing اطلاعات. ماهیت hypermedia مستلزم توجه شدید به تجربه کاربر از فضای اطلاعات، بافت و نشانه است. بهترین راه دستکاری تجربه کاربر، محاسبه اطلاعات اطلاعات در مقادیر مناسب در صفحات و بخش های صفحات است، این صفحات را به منظور پشتیبانی از نیازهای کاربر و ارسال کاربر به اطلاعات و کمک های ناوبری، بسته بندی می کند.
روش های طراحی وب
اگر چه هیچ راهی برای توسعه وب وجود ندارد، طراح وب میتواند از روشهای مختلف انتخاب کند. هیچ یک از راه های لزوما همیشه بهترین کار می کند؛ بنابراین، طراح وب حتی در حال توسعه یک وبسایت میتواند روشهای مختلفی را در نظر بگیرد
تکنیک های طراحی
برای طراحی وب و مقابله با مسائل مطرح شده در مورد تجارب کاربر و روش های طراحی، طراح باید از تکنیک های مختلف برای دستیابی به اثرات خاص استفاده کند. این تکنیک ها مربوط به مهارت های شکل دادن به اطلاعات برای پاسخگویی به نیازهای کاربران است. مانند بسیاری از جنبه های توسعه وب، تکنیک های طراحی هنری در خودشان هستند و داشتن یک رونوشت خوب از این، ارزش یک طراح وب را افزایش می دهد.

اطلاعات بسته در تکه های مناسب اندازه
انسانها می توانند تنها یک بار اطلاعات را پردازش کنند. کمک به کاربران وب پردازش اطلاعات یک چالش کلی وب طراح است. یک وظیفه خاص در طراحی وب این است که بسته بندی یا "تکه تکه کردن" اطلاعات در قطعاتی که کاربران را غافلگیر نکنند. به عنوان یک راهنمای کلی، تعداد قطعات اطلاعات برای توجه کاربر در هر زمان یک بار پنج، به علاوه یا منهای دو است. اگرچه یک طراح وب باید قضاوت کند که چه چیزی یک قطعه اطلاعات را تشکیل می دهد و دقیقا چه چیزی زمینه ی توجه کاربر را تعیین می کند، ایده کلیدی این است که اطلاعات را بچرخانیم تا

مقدار اطلاعات در هر صفحه یک کاربر را غرق نمی کند و زمان بارگیری طولانی را برای یک صفحه ایجاد می کند. یک طراح وب می تواند صفحات قابل استفاده مجدد ایجاد کند. اگر هر صفحهای یک طراح وب یک هدف خاص ایجاد کند، میتواند برای این منظور یک لینک مفید در کل وب باشد. به این ترتیب، یک طراح وب میتواند انعطافپذیری یک صفحه اطلاعات را در مکانهای بسیاری که مربوط به نیازهای کاربر است، شامل کند، اما این اطلاعات تنها یک بار ایجاد می شود.

یک طراح وب می تواند توجه کاربر را تمرکز کند. محدوده اطلاعات زمانی که در اطراف ایده ها، مفاهیم و روش های تفکر آشنا به کاربران ایجاد می شود، به کاربران کمک می کند تا در یک لحظه بر روی یک موضوع تمرکز کنند و دانش خود را به صورت مرحله ای ایجاد کنند.

طراح چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ چند تکنیک وجود دارد. طراح باید اولین گام برای تمام این تکنیک ها، اسناد را که اطلاعاتی را که در وب ارائه می شود، جمع آوری کند. این اطلاعات باید در مشخصات وب (که توسط فرآیند برنامه ریزی ایجاد شده است) در جزئیات ذکر شده و در بیانیه ی منعکس شده منعکس شده باشد. اطلاعاتی که برای کاربران ارائه می شود و برای طراحان مفید باشد باید در فروشگاه اطلاعات دامنه باشد. در اینجا یک روش خوشه بندی برای رسیدن به بسته های اطلاعات برای وب است:

با یک کپی از هدف و / یا بیانیه ای عینی برای وب شروع کنید. دایره اسم ها را در بیانیه ای. برای مثال، هدف مورد نظر برای مرکز مطالعات ارتباطات کامپیوتری (CMC)  است.

"این وب سایت به خدمت به نیازهای محققان، دانش آموزان، معلمان و متخصصان علاقه مند به مطالعه ارتباطات انسانی از طریق کامپیوتر اختصاص یافته است. این حوزه مطالعه" ارتباطات کامپیوتری متصل "(CMC) نامیده می شود. اطلاعات، برقراری ارتباط، همکاری و یادگیری در مورد تحولات و حوادث. "
با استفاده از یک برنامه رسم گرافیکی ساده، اسمهای دایره ای را تایپ کنید و آنها را حرکت دهید تا آنهایی که مرتبط هستند نزدیک به یکدیگر باشند. این رابطه را از نظر دیدگاه مخاطبان تعریف کنید. ایده آل، یک طراح وب می داند که چگونه مخاطبان هدفدر مورد اطلاعاتی که وب فراهم می کند فکر می کنم. آیا یک کاربر به لحاظ موضوعات یا موضوعات (موضوع دسته بندی اسم ها) و یا از نظر فرآیندها (چه طراح وب با اسم ها) را در نظر می گیرد؟ هرگونه ترتیب را امتحان کنید و هر نسخه را به یک کاربر نماینده نشان دهید، در این صورت، «کدام خوشه بندی کلمات بیشتر مفید است برای کارهایی که وب در نظر دارد پشتیبانی کند؟» مزیت hypertext این است که طراح وب ممکن است بتواند هر دو دیدگاه یکسان را اجرا کند.

در نمودار کلمه-خوشه ای، حلقه های توپی را در اطراف کلمات مرتبط قرار دهید. در یک خوشه بندی موضوعی گرا، این می تواند در کنار تجزیه سلسله مراتبی موضوع ادامه یابد. در خوشه بندی فرآیند گویای کلمات، این می تواند با دسته بندی اسامی هایی که در آن فرآیندهای مشابه عمل می کنند، انجام شود. پس از آنکه تمام کلمات در حداقل یک حلقه (حتی اگر فقط یک عبارت در هر حلقه وجود داشته باشد)، حلقه های گروه با هم با کشیدن خطوط اطراف گروه های مرتبط به هم متصل می شوند. حلقه های نقاشی را نگه دارید تا یک حلقه بیرونی وجود داشته باشد. این حلقه نهایی نشان می دهد که نمودار خوشه بندی به پایان رسیده است و هیچ خوشه بندی دیگری نمی تواند انجام شود.

این تکنیک یک سازمان ممکن برای وب است: اطلاعات مربوط به افراد (دانش آموزان، معلمان، پزشکان، مخاطبان و محققین)، منابع (ارتباطات، کامپیوتر و اطلاعات)، فعالیت ها (رویدادها و رویدادها)، و اطلاعات مربوط به مطالعات CMC مرکز خود (اطلاعات فراشناختی). توجه داشته باشید که خوشه های منابع و فعالیت ها مرتبط هستند زیرا آنها هر دو خوشه های اطلاعات گرا هستند. این نشان می دهد، در سطح خوشه بندی نشان داده شده، جدایی از آنچه که وب ارائه می دهد توسط تجزیه و تحلیل توسط افراد و منابع. خوشه بندی های مختلفی می توانست انجام شود: فهرست افراد را می توان با منابع گروه بندی کرد، و فعالیت ها را می توان با اطلاعات منابع گروه بندی کرد. این امر منعکس کننده تحقیق / فعالیت ها و منابع است که این اطلاعات را در بر می گیرد (با افرادی که به عنوان منابع شناخته می شوند - شاید در نقش های حمایت کننده یا اطلاعاتی).

یک نمودار خوشه بندی می تواند به عنوان یک نقشه برای شکستن وب به بسته ها خدمت کند. یک بسته یک صفحه وب یا گروهی از صفحات وب است که با یکدیگر مرتبط هستند، همانطور که توسط فرایند خوشه بندی تعریف شده است. در نهایت، هر بسته باید به عنوان یک صفحه وب یا مجموعه ای از صفحات وب تعریف شود. یک تبدیل ساده از یک نمودار خوشه ای به بسته ها این است که هر حلقه را یک بسته قرار دهیم. به عبارت دیگر شما بسته های زیر را خواهید داشت:

یک بسته شامل سه بسته: اطلاعات در مورد افراد، منابع و metainformation.
یک بسته حاوی اطلاعات در مورد metainformation.
یک بسته حاوی اطلاعات در مورد افراد.
یک بسته اطلاعاتی حاوی یک بسته اطلاعاتی در مورد منابع (ارتباطات، کامپیوترها و اطلاعات) و یک بسته اطلاعاتی در مورد فعالیت ها (تحولات و رویدادها).
شما می توانید ببینید که چگونه این روش خوشه حتی با این مثال ساده کار می کند تا به شما یک راه سریع برای ایجاد یک مجموعه اولیه از بسته اطلاعات بدهید. گام بعدی این است که بسته ها را به صفحات فوق العاده متن تبدیل کنیم.

یک تغییر ساده این است که هر صفحه یک صفحه را ایجاد کنیم، توجه دقیقی به آن نمیکنیم تا هر صفحه داده شده را بارگیری کنیم. بر اساس خوشه بندی، یک طراح وب شش صفحه را به دست آورد.

برای اطمینان از اینکه هیچ صفحه ای با اطلاعات بیش از حد بارگذاری نمی شود، برای هر صفحه می توانید تعداد کلی نوع لینک ها را تعیین کنید و تعداد لینک های هر صفحه را شامل شود. صفحه فهرست افراد ممکن است فقط یک نوع پیوند (به صفحه شخصی شخصی) داشته باشد. اگر 50 نفر در فهرست حضور داشته باشند، این صفحه شامل 50 پیوند به صفحات شخصی به همراه سایر ناوبریها یا پیوندهای اطلاعاتی است (مثلا ممکن است پنج مورد از آنها باشد). این 50 نمونه از یک نوع پیوند و پنج نمونه از پیوندهای ناوبری را فراهم می کند. این لزوما ترکیبی غیر قابل کنترل برای یک صفحه وب نیست. اگر در دایرکتوری 500 نفر وجود داشته باشد، ممکن است مشکل ایجاد کل دایرکتوری در یک صفحه باشد. مسئله اصلی مقیاس پذیری است. دایرکتوری می تواند به اندازه ی بزرگ رشد کند که موجب مشکلات عملکرد شود. تصمیم طراحی در این مرحله ممکن است شامل فهرست اولیه باشد، اما بعد از آن برای بررسی استفاده از یک پایگاه داده و یا یک طرح دیگر مراجعه به لیست افراد.

یک تبدیل بهتر ممکن است ایجاد یک صفحه برای هر اسم در نمودار خوشه باشد و سپس این صفحات را با فعالیت مرتبط کنید. با استفاده از این روش، برای هر عبارت اساسی، 13 صفحه ایجاد می شود:

یک صفحه اصلی برای مرکز مطالعات (مرکز مطالعات CMC).
یک صفحه توصیف وب سایت.
یک صفحه توصیف زمینه تحصیل.
یک صفحه از دانش آموزان.
یک صفحه از معلمان
یک صفحه از تمرینکنندگان
صفحه ای از افرادی که مایل به برقراری ارتباط هستند.
یک صفحه از محققان.
صفحه ای از اطلاعات مربوط به ارتباطات
یک صفحه از اطلاعات در مورد کامپیوترها.
صفحه ای از اطلاعات در مورد زمینه مطالعات اطلاعاتی.
یک صفحه از پیشرفت در زمینه.
یک صفحه از رویدادها
پیوند صفحات با هم
پس از اینکه یک طراح وب مجموعه ای از صفحات را داشته باشد، مرحله بعدی مشخص کردن نحوه پیوند آنها با یکدیگر است. نمودار خوشه ای که بسته های وب را نشان می دهد


نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی