آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

یک پایگاه داده در برنامه نویسی چیست؟

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

برنامه نویسی پایگاه داده


پایگاه داده مخزن اطلاعات مدیریت شده توسط یک موتور پایگاه داده است که تضمین یکپارچگی داده ها و دسترسی سریع به داده ها را فراهم می کند.


یک پیاده سازی بسیار رایج از پایگاه داده یک سیستم مدیریت پایگاه داده Relational (RDBM) است. برای کاربران، اطلاعات در یک پایگاه داده می تواند با استفاده از زبان پرسوجوی Structured Query (SQL) یک زبان پایگاه داده معمولی برای اکثر پایگاه های داده قابل دسترسی باشد. با این حال، SQL تنها دستورات برای دسترسی و دستکاری داده ها در پایگاه داده فراهم می کند.


برای هر گونه برنامه پیچیده، معمولا نیاز به شرایط، شاخه، و حلقه ها وجود دارد. هیچکدام از اینها بخشی از زبان SQL نیستند. به منظور پر کردن این شکاف، بسیاری از زبان های برنامه نویسی رایج اجازه می دهد تا ادغام با SQL از طریق یک کتابخانه مشترک مانند Open Data Base Connectivity (ODBC)، Object Linking and Embedding (OLE)، و گاهی اوقات با رابط برنامه نویسی برنامه یا کتابخانه های عرضه شده با پایگاه داده.


علاوه بر این، بیشتر پایگاه داده ها اکنون دارای زبان ساده ای هستند که اجازه می دهد تا کنترل های ساده برای برنامه های کاربردی که به قدرت کامل زبان های استاندارد مانند C ++ و پاسکال نیاز ندارند. این زبان های ساده برای نوشتن روش های ذخیره شده و برای هر پایگاه داده اختصاصی هستند.


یک رویکرد جایگزین که توسط زبان های دیگر مانند MUMPS گرفته شده است، یک مدل داده ای است که شامل متغیرهای پایدار است که در میان فرآیندهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این رویکرد عملیات پایگاه داده را در زبان برنامه نویسی پنهان می کند به جای پنهان کردن زبان در پایگاه داده.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی