آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین XAMPP و WAMP نسبت به LAMP و MAMP

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

سرور محلی یک سرور است که به صورت محلی بر روی دستگاه شما یا رایانه محلی میزبانی می شود. با کمک یک سرور محلی، می توانید وب سایت خود را هر چند بار که می خواهید قبل از به روز رسانی آن به وب سرور تست کنید. این موجب صرفه جویی در زمان شما می شود و همچنین آسان است برای استفاده.


XAMPP، WAMP، LAMP، MAMP سرورهای محلی هستند که به طور عمده در هنگام ایجاد وب سایت های PHP استفاده می شوند. این نرم افزار عمدتا برای تست وب سایت به صورت محلی استفاده می شود. با استفاده از این سرورهای محلی، برنامه نویسان می توانند وب سایت خود را به صورت محلی آزمایش کنند، قبل از ارسال آن به سرور اصلی. با آزمایش محلی، می توانیم قبل از آپلود خطاهای و اشکالات را بیابیم. تفاوت اصلی بین XAMPP، WAMP، LAMP و MAMP، سیستم عامل آن است.


(ie) XAMPP برای X-OS، Apache، Mysql، PHP، Perl است.

WAMP برای ویندوز است

LAMP برای لینوکس است

MAMP برای Mac OS X است

XAMPP


فرم کامل XAMPP برای Cross-platform، Apache، MariaDB (Mysql)، PHP و Perl است. این یکی از ساده ترین و سبک ترین سرویس های محلی است که برای تست وب سایت شما به صورت محلی استفاده می شود. این یک پلت فرم منبع باز است. این شامل X-OS می شود زیرا در تمام سیستم عامل های اصلی مانند ویندوز، لینوکس، مک و غیره کار می کند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است: Filezilla، ایمیل جیوه، پشتیبانی از Perl و خیلی بیشتر. یکی از مزایای اصلی این است که شما می توانید به عنوان بسیاری از تست و به روز رسانی محتوای در تست وب سایت خود را به صورت محلی. از آنجا که این یک منبع باز است، شما به راحتی می توانید در سیستم خود دانلود و نصب کنید. شما می توانید تعدادی از تست های نصب آن را یکبار انجام دهید.


WAMP


فرم کامل WAMP برای ویندوز، آپاچی، مایکروسافت و پی اچ پی است. این سرور تنها در سیستم عامل ویندوز کار می کند. این پلت فرم منبع باز است و از وب سرور آپاچی استفاده می کند. همچنین از سیستم مدیریت پایگاه داده رابطهی MySQL و زبان اسکریپت شی گرا PHP استفاده می کند. قسمت مهم WAMP Apache است که برای اجرای یک سرور وب در ویندوز استفاده می شود. با اجرای این سرور محلی در ویندوز، توسعهدهنده وب میتواند صفحات وب خود را بدون انتشار آنها پر جنب و جوش کند. با استفاده از این سرور محلی، شما می توانید وب سایت های پویا را بدون انتشار آن در سرور وب زنده آزمایش کنید. استفاده از PHP بسیار آسان است. این سیستم برای هر دو سیستم 32 بیتی و 64 بیتی موجود است.


لامپ


فرم کامل LAMP برای لینوکس، آپاچی، Mysql و PHP است. این پلت فرم منبع باز است و در سیستم عامل لینوکس کار می کند. این از وب سرور آپاچی، سیستم مدیریت پایگاه داده رابطهی MySQL و زبان اسکریپت شی گرا PHP استفاده می کند. از آنجا که این پلت فرم دارای چهار لایه است، می توان آن را نیز یک پشته LAMP نامید. این کار با سیستم عامل لینوکس بسیار امن است. LAMP با استفاده از پی اچ پی آسان است. این پلت فرم میزبانی ارزان و همه جا حاضر است. به جای فقط ارائه صفحات HTML استاتیک، یک سرور LAMP می تواند صفحات وب پویای ایجاد کند که کد PHP را اجرا می کنند و داده ها را از یک پایگاه داده MySQL بارگیری کنند.


MAMP


فرم کامل MAMP برای مک، آپاچی، mysql، و پی اچ پی است. MAMP یک پلت فرم منبع باز است و در سیستم عامل Mac کار می کند. همانطور که در بالا سرور محلی، MAMP از وب سرور Apache، سیستم مدیریت پایگاه داده Relational Mysql و زبان شی گرا PHP استفاده می کند. این به شما تمام ابزارهایی را می دهد که وردپرس را بر روی دستگاه خود اجرا می کنید، به منظور توسعه و آزمایش. شما می توانید این را در مک یا ویندوز مبتنی بر ویندوز نصب کنید.


تمام سرور محلی فوق فوق العاده آسان برای استفاده است و شما نیاز به هیچ تنظیمات چیزهای زیادی نیاز نیست. همه این سرور ها با یک بسته از تنظیمات پیش فرض می آیند. قبل از اینکه وب سایت خود را پر جنب و جوش کنید، می توانید چندین به روز رسانی و آزمایش با این سرورهای محلی را انجام دهید. امیدوارم ایده ای در مورد سرویس دهنده های محلی فوق داشته باشید. اگر شما هر گونه پرس و جو، لطفا در صورت تمایل به ما نظر و اگر شما می دانید هر گونه مزیت اضافه در مورد این سرور، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی