آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

دونوع اصلی در طراحی وب سایت چه چیری است.

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

استاتیک طراحی وب سایت پویا

اساسا دو نوع اصلی وب سایت وجود دارد  استاتیک و پویا.

یک سایت استاتیک یکی است که معمولا در HTML ساده نوشته شده و آنچه در کد صفحه است، چیزی است که به کاربر نمایش داده می شود.


یک سایت پویا همان است که با استفاده از زبان برنامه نویسی سرور مانند PHP، ASP، JSP یا Coldfusion نوشته شده است. در چنین سایت محتوایی توسط زبان برنامه نویسی از سایر فایل ها یا از یک پایگاه داده بسته به اقداماتی که توسط کاربر انجام می شود، نامیده می شود.


شایستگی نسبی وب سایت های استاتیک و پویا

سایت های استاتیک - مزایا

انعطاف پذیری، مزیت اصلی یک سایت استاتیک است - هر صفحه می تواند در صورت دلخواه متفاوت باشد، برای مطابقت با طرح به محتوای متفاوت، و طراح آزاد است که در هر جلوه ویژه ای که مشتری می تواند در راه های منحصر به فرد در صفحات مختلف درخواست کند . این اجازه می دهد تا آنها را به چالش بکشند - به عنوان مثال یک نویسنده می تواند یک موضوع متفاوت برای یک کتاب و صفحات مرتبط با آن و یا شاید برای مجموعه ای از کتاب ها، برای مطابقت با طرح های پوشش و یا زمینه داستان.


هزینه ها به طور کلی پایین تر از یک سایت پویا هستند.


سایت های استاتیک - معایب

مشکل اصلی با هر سایت استاتیک زمانی ظاهر می شود که شما می خواهید محتوا را به روز کنید. به استثنای اینکه شما با HTML و روش های طراحی مورد استفاده در سایت آشنا هستید، باید مجددا به طراح بازگردید تا تغییرات محتوایی ایجاد شود. این ممکن است به خوبی هنگامی که یک صفحه جدید مورد نیاز است که نیاز به طراحی ورودی است، اما اگر همه شما می خواهید انجام دهید، تغییر برخی از متن، و این می تواند مزاحم برای هر دو مشتری و طراح.


مشکل اصلی دوم، مقیاس پذیری است. اگر می خواهید محصولات خود را در سایت خود بفروشید و تعداد زیادی از آنها را داشته باشید، ممکن است مجبور باشید صفحات شخصی را برای هر یک از آنها ایجاد کنید که می تواند زمان، تلاش و هزینه بسیار زیادی را صرف کند.


هزینه ها - هزینه های جاری برای به روز رسانی محتوا وجود دارد.


سایت های پویا - مزایا

مزایای اصلی سایت های داینامیک این است که با اتصال آنها به پایگاه داده ها می توانید به راحتی اطلاعات را در یک روش سازمان یافته و ساختاری بسازید تا صفحات محصول یا دسته های مرتبط با محصولات مرتب شده را به روش های مختلفی مرتب کنید، بسته به اینکه کاربر چگونه می خواهد آنها را مشاهده کند .


این قابلیت اتصال به پایگاه داده به این معنی است که شما همچنین می توانید یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد کنید - یک رابط کاربری که اجازه می دهد مشتری را به ورودی و مدیریت داده ها از طریق یک سری از صفحات وب مبتنی بر وب. این محتوا می تواند متن برای صفحات و تصاویر خود باشد که همراه متن و یا اقلام موجود در محدوده محصول خود با دسته ها، مشخصات، توضیحات کوتاه و بلند، تصاویر، و غیره باشد. در هر دو مورد این موارد می توانند به همان اندازه ساده یا پیچیده باشند مشتری نیاز دارد


هزینه های دائمی کم یا بدون هزینه وجود دارد مگر اینکه تغییر در طراحی اولیه یا قابلیت اضافی اضافه شود.


سایت های پویا - معایب

طراحی یک سایت پویا ثابت تر از یک استاتیک است زیرا بسیاری از صفحات اساسا یک الگو هستند که در آن داده ها و محتوا برای ایجاد چندین صفحه از یک نوع مشابه ریخته می شود. بنابراین برای مثال تمام صفحات محصول شما اساسا همان طرح صفحه با داده های مختلف نمایش داده خواهد شد. در حالی که برخی از قابلیت های customization را می توان در آن ساخته شده است معمولا بسیار محدود است، از جمله انتخاب از مجموعه ای از گزینه های از پیش تعریف شده. تغییرات طرح فردی به صفحات خاص معمولا امکان پذیر نیست.


در ابتدا هزینه ها نسبت به یک سایت استاتیک بالاتر است و قابلیت های اضافی نیز ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، به خصوص اگر آن چیزی است که در ابتدا پیش بینی نشده بود و نیاز به نوشتن مجدد کد اصلی یا پایگاه داده دارد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی