آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین HTML و HTML5 چیست؟

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

تفاوت بین HTML و HTML5

افرادی که به حوزه طراحی وب مراجعه می کنند، اغلب کلمه "نشانه گذاری" را می شنوند و تعجب می کنند که چه چیزی معنی می دهد و چگونه از واژه "کد" معروف تر است. به طور عمده، زبان نشانه گذاری برای پردازش، تعریف و ارائه متن طراحی شده است. تعبیه کردن برچسب و حاشیه نویسی متن در فایل های مدل سازی انجام می شود تا دستکاری متن آسان برای کامپیوتر باشد. از لحاظ تاریخی، زبان نشانه گذاری عبارات از روند نشانه گذاری دست نوشته الهام می گیرد که از طریق آن دستورالعمل های چاپگر از نشانه های دست نوشته حاصل می شود. HTML بیشترین استفاده از زبان نشانه گذاری است. چند سال پیش یک بروزرسانی برای این زبان به نام HTML5 منتشر شد. در این آموزش، ما تفاوت بین HTML و HTML5 را مرور خواهیم کرد.


HTML چیست؟

زبان HTML یا Hyper Text Markup Language می تواند به عنوان زبان اصلی وب جهانی شناخته شود. بسیاری از صفحات وب میزبان در اینترنت در برخی از تغییرات HTML نوشته میشوند. از طریق HTML، توسعه دهندگان دقیقا چگونگی چند رسانه ای، متن و لینک در میان سایر موارد را در مرورگرهای وب نمایش می دهند. از عناصری که ارتباط شما با سند خود (hypertext) را به آنهایی که این اسناد را تعاملی (مانند فرمها) ​​ایجاد می کنند؛ همه اجزای HTML هستند


استاندارد HTML توسط W3C یا کنسرسیوم جهانی وب در سال 1997 توسعه داده شد. در HTML، برچسب ها برای تعریف ساختار متن استفاده می شوند؛ برچسب ها و عناصر با استفاده از کاراکتر <و> تعریف می شوند. برخی از نمونه هایی که برای تگ های قبلا ذکر شده اند عبارتند از: عنوان ها، جداول ها، پاراگراف ها، و غیره. مرورگر ها مسئول ارائه محتوای صفحه وب از طریق این برچسب ها هستند.

از زمان طولانی، HTML تنها استاندارد توسعه وب نیست. در روزهای اولیه، تمام محتوای برچسب ها و سبک ها در یک غول پیکر، پیچیده (و اغلب پیچیده) زبان بود. با گذشت زمان، W3C تصمیم گرفت که جدایی بین محتوای و سبک یک صفحه وب لازم باشد؛ این به ایجاد صفحات سبک منجر شد. این روزها برچسب هایی که برای تعیین سبک سند (به عنوان مثال FONT) استفاده می شوند تقریبا از زمانی که افراد شروع به ترجیح دادن صفحات سبک کرده اند، کمتر استفاده می کنند و تنها برچسب های تعیین کننده محتوای (مثلا H1) هنوز HTML اصلی را تشکیل می دهند.


HTML روزهای زیادی را در طول زمان مشاهده کرده است و در حال حاضر جدیدترین نسخه HTML HTML5 است. البته HTML5 همچنان در اصل یک زبان نشانه گذاری است، اما بسیاری از ویژگی های اصلی HTML را اضافه کرده و برخی از محدودیت هایی که در XHTML وجود دارد را ریشه کن می کند. هر روز، ویژگی های جدید به HTML5 افزوده می شود، اما نسخه های جدیدی که در آن وجود ندارد، وجود ندارد. تفاوت اصلی بین HTML و HTML5 می تواند این باشد که نه صوتی و نه ویدئویی جزء HTML نیست در حالی که هر دو می توانند بخشی جدایی ناپذیر از HTML5 باشند.


نقاط عطف HTML


تفاوت اصلی بین HTML و HTML5 چیست؟

یک چیز ثابت در زمینه فناوری اطلاعات این است که به روز رسانی / تغییرات دوره ای اجتناب ناپذیر است. هیچ زبان قادر به اجتناب از ارتقاء و / یا انتشار جدید نیست. HTML استثنا نیست HTML5 با هدف اصلی بهبود تجربه جهانی وب برای توسعه دهندگان و کاربران نهایی منتشر شد. همانطور که قبلا ذکر شد، بزرگترین مزیتی که HTML5 نسبت به پیشینیان بدون عدد خود دارد، این است که پشتیبانی صوتی و تصویری در سطح بالا دارد که جزء مشخصات نسخه در HTML قبلی نیست. تفاوت های دیگر بین HTML و HTML5:


SVG، بوم و دیگر گرافیک های مجازی مجازی در HTML5 پشتیبانی می شوند، در حالی که در HTML، استفاده از گرافیک برداری تنها با استفاده از آن در کنار فن آوری های مختلف مانند فلش، VML و Silver-light و غیره امکان پذیر است.

HTML5 با استفاده از پایگاه داده های وب SQL، حافظه پنهان برنامه برای ذخیره سازی موقت داده ها، در عین حال، در HTML، تنها کش کش مرورگر می تواند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت دیگر بین HTML و HTML5 به ذکر این است که سابق اجازه نمی دهد که جاوا اسکریپت در مرورگر وب اجرا شود (در عوض در رابط اینترفیس اجرا می شود) در حالی که آخرین پشتیبانی کامل از جاوا اسکریپت برای اجرا در پس زمینه (ممکن است حسن نیت ارائه میدهد به JS Web Worker API از HTML5).

HTML5 مبتنی بر SGML نیست و اجازه می دهد تا قوانین تجزیه ای را بهبود بخشد که سازگاری پیشرفته ای را ارائه می دهند.

در HTML5، درون خطی MathML و SVG می تواند در متن استفاده شود در حالی که این در HTML امکان پذیر نبود.

برخی از عناصر مفقوده که در حال حاضر کاملا حذف شده اند عبارتند از: isindex، noframes، acronym، applet، basefont، dir، font، frame، frame set، big، center، strike، tt.

HTML5 انواع جدیدی از کنترل های فرم را پشتیبانی می کند، به عنوان مثال: تاریخ و زمان، ایمیل، شماره، دامنه، تلفن، آدرس، جستجو و غیره

بسیاری از عناصر جدید در HTML وجود دارد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از: خلاصه، زمان، کنار، صوتی، فرمان، داده ها، datalist، جزئیات، جاسازی، wbr، قیر، شکل، پاورقی، هدر، مقاله، hgroup، بیدی، بوم، keygen، علامت، متر، nav، output، progress، rp، rt، ruby، section، source، track، video.

تفاوت بین HTML و HTML5


مزیت های کلیدی ارائه شده توسط HTML5 برای توسعه دهندگان

HTML5 خواستار توسعه دهندگان در هکتار شدانعطاف پذیری بیشتر در هنگام طراحی وب سایت ها و پیشرفت های قابل توجهی که قابل توجه است، وجود دارد:


اداره خطا مداوم:

بسیاری از مرورگرها پشتیبانی می کنند که به صورت ساختاری  نحو تجزیه کد HTML نادرست، اما تا چند سال پیش، هیچ فرایندی استاندارد برای رسیدگی به آن وجود نداشت. به این معناست که توسعه دهندگان مرورگر جدید مجبور به انجام تستهای سند HTML بدی در مرورگرهای مختلف در پیشنهاد برای ایجاد فرایندهای بهبود خطا از طریق معجزه مهندسی معکوس شده اند. رفتار سازگار با HTML5 سازگار شده است. این الگوریتم تجزیه تحلیل شده که در HTML5 مورد استفاده قرار می گیرد، مزایای غیر قابل اندازه گیری دارد. نظرسنجی ها نشان می دهند که حدود 90 درصد از وب سایت ها متشکل از کد نادرستی (برچسب سوپ) هستند تا بتوانند اشتباهات را درست انجام دهند ضروری است. علاوه بر این، پردازش خطا ذاتی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه بسیاری از توسعه دهندگان می شود.

معنای بهبود یافته برای عناصر:

برای ارتقاء نوشتن کد، به نقش معنایی عناصر مختلف موجود افزوده شده است. بخش، مقاله، نوک و هدر، عناصر جدیدی است که اکثر عناصر دوبعدی که در حال حاضر منقرض شده را جایگزین کرده است، و این روند اشتباه را اسکن کرده و بسیار پیچیده تر شده است.

پشتیبانی پیشرفته برای ویژگی های وب:

یکی از اهداف اولیه HTML5 این بود که مرورگرها بتوانند به عنوان سیستم عامل کاربردی عمل کنند. وب سایت ها در گذشته، پیچیده تر و پیچیده تر بودند، اما با گذشت زمان، هدر رفتاری افزایش یافت. HTML5 توسعهدهندگان را با کنترل بیشتری از عملکرد وبسایت خود ارائه می دهد. در گذشته، توسعه دهندگان مجبور بودند از راه حل ها استفاده کنند چرا که بسیاری از فن آوری های جانبی سرور و مرورگر های افزوده نبودند. در حال حاضر، با استفاده از HTML5، استفاده از هر کار بر اساس JS یا فلش (به عنوان قبلا در HTML4 انجام شده است) استفاده نمی شود، زیرا عناصر به طور ذاتی در HTML5 وجود دارد که تمام ویژگی های آنها را ارائه می دهد.

وب کم تلفن همراه آسانتر شده است:

حتی امروزه، ایجاد یک نسخه موبایل از یک وبسایت میتواند یک سردرد برای توسعه دهندگان باشد. جمعیت شناسان دارای گوشی هوشمند در طی دهه گذشته میزان پخش گسترده ای را نشان داده اند و نیاز به استانداردهای پیشرفته HTML را ایجاد کرده است. کاربران نهایی می خواهند دسترسی به یک منبع وب را در هر زمان و از طریق هر وسیله ای که وبسایتهای ریسپانسیو  را مورد نیاز می دانند، داشته باشند. HTML5 پشتیبانی تلفن همراه بسیار ساده تر از آن است که قادر به تهیه کردن به دستگاه های الکترونیکی با ولتاژ پایین مانند قرص و گوشی های هوشمند است.

عنصر بوم:

یکی از ویژگی های مورد بحث HTML5 عنصر <canvas> است. معرفی این برچسب منحصر به فرد تاثیر بزرگی در استفاده از Adobe Flash داشته است. اگرچه بسیاری از وبسایتها هنوز از فلش استفاده میکنند، HTML5 ترجیح بسیاری از افراد را دارد و اعتقاد بر این است که فلش به زودی به طور کامل منسوخ خواهد شد. با استفاده از عنصر بوم، یک توسعه دهنده میتواند با استفاده از اسکریپتها (با استفاده از اسکریپتها) جاوا اسکریپت) لازم به ذکر است که بوم صرفا یک ظرف گرافیکی است و برای تعریف گرافیک، یک اسکریپت باید اجرا شود. مثال جایی جاوا اسکریپت در رابطه با بوم استفاده می شود:

<canvas id = "TestCanvas" width = "200" height = "100"> </ canvas>

var c = document.getElementById ("TestCanvas")؛


var context = c.getContext ("2d")؛


context.fillStyle = "# FF0000"؛


context.fillRect (0،0،140،75)؛

عنصر منو:

عناصر <menu> و <menuitem> که اخیرا اضافه شده اند اجزای خصوصیات عناصر تعاملی هستند، اما اغلب توسط جامعه توسعه دهنده مورد استفاده قرار نمی گیرند و یا مورد بحث قرار نمی گیرند. با این حال، این دو مورد را می توان برای اطمینان از افزایش تعامل با وب استفاده کرد. تگ <menu> برای نشان دادن دستورات منو در برنامه های تلفن همراه و دسکتاپ برای اهداف سادگی استفاده می شود. استفاده احتمالی از برچسب منگ ممکن است:

    <body contextmenu = "new-menu">


    <menu id = "new-menu" type = "context">


    <menuitem> سلام! </ menuitem>


    </ menu>

   </ body>

ویژگی های داده قابل برنامه ریزی:

امکان افزودن ویژگی های سفارشی قبل از HTML5 وجود داشت، اما این یک امر خطرناک بود؛ برای مثال، در HTML4، ویژگی های سفارشی گاهی اوقات یک صفحه را کاملا رندر می کنند و اغلب می توانند باعث ایجاد اسناد نادرست یا نامعتبر شوند. ویژگی data-* در HTML5 این مشکل اغلب اتفاق می افتد. برای این ویژگی چندین کاربرد وجود دارد، اما هدف اصلی معرفی آن ذخیره سازی اطلاعات اضافی در مورد عناصر مختلف است. در حال حاضر، داده های سفارشی می تواند شامل شود، و به توسعه دهندگان می افزاید شانس گرفتن صفحات جذاب و کارآمد بدون نیاز به جستجو در سمت سرور یا تماس های آژاکس را افزایش می دهد.

کوکی ها (یا باید) باید پیشنهاد شوند:

پشتیبانی محلی ذخیره سازی علاوه بر بزرگ HTML5 بود. در روز قبل از HTML5، اگر توسعه دهندگان بخواهند هر چیزی را ذخیره کنند، مجبور بودند از کوکی ها استفاده کنند. کوکی ها می توانند مقدار کمی از داده ها را نگه دارند (به ذکر دیگر، همه از آنها نفرت دارند) و این باعث می شود علاوه بر HTML5 یک شیء LocalStorage یک مزیت استقبال بیشتری نیز داشته باشد. شیء localStorage بخشی از فضای نامی پنجره جهانی است و می تواند از هر کجا طراحی شده باشد

قرمز در حالی که با استفاده از اسکریپت.

HTML5 Cheat Sheet

اگر شروع به یادگیری زبان جدید کنید، ورق های تقلب می توانند به شما کمک زیادی کنند. برای استفاده از HTML5 از HTML5 زیر استفاده کنید. این ورقه تقلب دارای همه عناوین HTML (شامل HTML5) است.


HTML5 Cheat Sheet


مزایای HTML5 برای کاربر نهایی

HTML5 یک تغییر پارادایم برای توسعه دهندگان و کاربران نهایی ایجاد کرد. برخی از مزایای بسیاری که کاربران نهایی ارائه می دهند عبارتند از:


مرورگرهای موبایل در حال حاضر بسیار کمتر از برنامه های بومی سقوط می کنند. پیش از این این مورد نبود، زمانی که پشتیبانی وب توسعه تلفن همراه به اندازه کافی توسط HTML ارائه نشد.

وابستگی به وب سایت های تلفن همراه بسیار بالا است، زیرا تقریبا 30 درصد از کاربران تلفن همراه از برنامه های دانلود استفاده می کنند. بنابراین اکنون اگر کاربر بخواهد از خدمات شرکت استفاده کند اما نمی خواهد برنامه خود را دانلود کند، آنها فقط می توانند به وب سایت پاسخگو شرکت وارد شوند تا این کار را انجام دهند.

ریشه کن کردن نیاز به استفاده از Adobe Flash به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا یک تجربه کاربری غنی گرافیکی زیبایی را ارائه دهند. استفاده از جاوا اسکریپت و MPEG4 در ارتباط با HTML5 زندگی را برای کاربران بسیار بهتر ساخته است.

توانایی پشتیبانی از عناصر صوتی و تصویری بومی به این معنی است که کاربران برای بارگیری چند رسانه ای در وب سایت خود نیازی به دانلود پلاگین های اضافی ندارند. این پشتیبانی از رسانه های غنی ارائه شده توسط HTML5 یکی از بزرگترین دلایل آن است که در جهان امروز از آن استفاده می شود بسیار بیشتر از HTML.

نتیجه

نسخه جدیدتر از هر زبان تقریبا نمی تواند بهتر از سلف خود باشد و HTML5 قطعا یک استثنا در این واقعیت نیست. با گذشت هر سال، توسعه دهندگان راه های جدیدی را برای بهره گیری از HTML5 باز خواهند کرد. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی انتظار می رود که حتی با زبان دیگر به زودی تغییر کند.


جایی که موج تغییر در بسیاری از توسعه دهندگان بیش از همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، هنوز انتظار می رود که تصویب در سال های آینده سرعت HTML5 را افزایش دهد. برای به حداکثر رساندن پتانسیل مرورگرهای روزمره، اهمیت فوق العاده ای برای اتخاذ HTML5 در سریعترین زمان ممکن است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی