آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

PHP در حال حاضر محبوب ترین وب سایت توسعه وب است. حداقل 20 میلیون دامنه از PHP استفاده می کنند و این زبان در سایت های اصلی مانند ویکی پدیا و فیس بوک و همچنین در برخی از بزرگترین پروژه های منبع باز مانند وردپرس و دروپال در جهان استفاده می شود.


در این مقاله، من با شما ده چیز را به من آرزو می کنم من زمانی که من شروع به توسعه PHP کردم، با من در میان گذاشت، و من امیدوارم بتوانید چیزی یا دو چیز را یاد بگیرید اگر فقط از خود اولین گام در این زبان توسعه وب بسیار جذاب است.


1. از توابع و کلاسهای PHP استفاده کنید

اگر شما تلاش می کنید کاری را انجام دهید که به نظر می رسد نسبتا رایج است، احتمالا، یک تابع یا کلاس PHP وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. قبل از ایجاد توابع خود، راهنمای کتاب پی اچ پی را چک کنید. بدون نیاز به ایجاد یک تابع برای حذف فضای سفید در ابتدا و در انتهای یک رشته زمانی که فقط می توانید از تابع trim () استفاده کنید. چرا یک تجزیه کننده XML برای خوراک RSS ایجاد کنید زمانی که می توانید از توابع XML Parser PHP (مانند xml_parse_into_struct) استفاده کنید؟


2. یک فایل پیکربندی ایجاد کنید

به جای اینکه تنظیمات اتصال پایگاه داده خود را در همه جا پراکنده کنید، چرا فقط یک فایل اصلی که حاوی تنظیمات آن است ایجاد کنید و سپس آن را در اسکریپت های PHP خود قرار دهید؟ اگر بعدا باید جزئیات را تغییر دهید، می توانید آن را در یک فایل به جای چندین فایل انجام دهید. این نیز بسیار مفید است زمانی که شما نیاز به استفاده از ثابت و عملکرد دیگر در سراسر اسکریپت های متعدد.




استفاده از یک فایل پیکربندی یک الگوی محبوب وب است که باعث می شود کد شما بیشتر مدولار و آسان تر برای حفظ آن باشد.


3. همیشه داده هایی را که به پایگاه داده شما وارد می شوند، تصفیه کنید

تزریقات SQL بیشتر شایع است که شما ممکن است فکر کنید، و مگر اینکه بعدا سردرد بزرگی را بخواهید، ورودی پایگاه داده خودتان تنها راه برای از بین بردن مشکل است. اولین چیزی که باید انجام دهید این است که در مورد راه های رایج برنامه خود را به خطر بیافتد و درک خوبی از آنچه که تزریق SQL می کنید، یاد بگیرید. درباره نمونه هایی از حملات تزریق SQL بخوانید و این ورقه تقلب تزریق SQL را بررسی کنید.


خوشبختانه، یک تابع پی اچ پی وجود دارد که می تواند به یک پشته بزرگ از مشکل برسد: mysql_real_escape_string. mysql_real_escape_string یک رشته عادی را می گیرد (در مورد انواع داده ها را از طریق این متغیرهای پی اچ پی راهنمایی کنید) و آن را برای شما تصفیه می کند. اگر از تابع با htmlspecialchars استفاده می کنید که کاراکترهای HTML ذخیره شده (مانند <script> را & lt؛ script & gt؛) تبدیل می کند، نه تنها پایگاه داده شما محافظت می شود، بلکه برنامه شما را نیز در برابر اسکریپت های متقابل سایت محافظت می کند (XSS) حملات هنگام ارائه تصویری که توسط کاربر ارائه شده است (مانند کسانی که در نظرات یا موضوعات انجمن ارسال شده اند).


4. گزارش گزارش خطا را در مرحله توسعه قرار دهید

نگاهی به صفحه پی دی اف White Screen of Death هیچ وقت مفید نیست مگر اینکه دانستن چیزی قطعا اشتباه است. هنگام ساختن برنامه خود، error_reporting را نمایش دهید و display_errors روشن شود تا خطاهای زمان اجرا را ببیند که به شما کمک می کند تا به سرعت شناسایی کنید که از خطا چه می خواهید.


شما می توانید این تنظیمات زمان اجرا را در فایل php.ini سرور خود تنظیم کنید یا اگر شما دسترسی به لغو دستورالعمل ها در این فایل را ندارید، آنها را در بالای اسکریپت های PHP خود (با استفاده از function ini_set () برای تنظیم display_errors به ​​1 است، اما زمانی که این کار انجام می شود محدودیت دارد).


دلیل پیچیدگی گزارش های خطا بسیار ساده است - هرچه زودتر در مورد اشتباهات خود بدانید، سریع تر می توانید آنها را تعمیر کنید. شما ممکن است در مورد پیام های هشدار دهنده ای که ممکن است PHP به شما بدهد، توجه نکنید، اما حتی آن ها معمولا به یک مسئله مرتبط با حافظه اشاره می کنند که می توانید از آن مراقبت کنید. هنگامی که شما در حال ساختن برنامه خود هستید، به نوبه خود error_reporting و display_errors را خاموش یا مقادیر خود را به سطح تولید آماده کنید.


5. کد را بیش از حد نظر ندهید

مستندات مناسب کد خود را از طریق نظرات در اسکریپت های خود قطعا یک عمل خوب است، اما واقعا لازم است که هر یک از خط ها را اظهار نظر کنید؟ احتمالا نه. قسمت های پیچیده ای از کد منبع را بخوانید تا وقتی که بعدا دوباره آن را مرور کنید سریعا به یاد می آورید چه اتفاقی می افتد اما چیزهای ساده ای مانند کد اتصال خروجی MySQL را بیان نکنید. کد خوب در اغلب موارد خود توضیحی است.


مثال خوبی از اظهار نظر

<؟ php


/ * اتصال به پایگاه داده * /


$ hostname = "localhost"؛

$ username = ""؛

$ password = ""؛

$ dbname = ""؛


$ connectionStatus = mysql_connect ($ hostname، $ username، $ password) یا die (mysql_error ())؛

$ selectStatus = mysql_select_db ($ dbname) یا die (mysql_error ())؛


/ * اتصال به پایگاه داده END * /


؟>

مثال بدی از نظر دادن

<؟ php


/ * تعریف اتصالات * /

$ hostname = "localhost"؛ // نام میزبان

$ username = ""؛ // نام کاربری

$ password = ""؛ // کلمه عبور

$ dbname = ""؛ // نام پایگاه داده // اتصال به پایگاه داده یا نمایش یک خطا

$ connectionStatus = mysql_connect ($ hostname، $ username، $ password) یا die (mysql_error ())؛

    // پایگاه داده ما را در اینجا انتخاب کنید

    $ selectStatus = mysql_select_db ($ dbname) یا die (mysql_error ())؛


؟>

6. اسکپتن های کد مورد علاقه خود را نگه دارید

شما برنامه های بسیاری از همان صفحه را خواهید داشتنگرانی در طول حرفه ای شدن پی اچ پی شما و نگه داشتن قطعه کد همیشه در دسترس خواهد بود که به شما کمک می کند تا زمان زیادی را صرفه جویی کنید. چندین برنامه وجود دارد که می توانند مجموعه جمع آوری کد خود را برای شما حفظ و همگام سازی کنند، بنابراین مهم نیست که کجا هستید، شما همیشه می توانید قطعه های خود را در دسترس داشته باشید. برخی از برنامه هایی که می توانید از آنها برای پردازش قطعه کد خود استفاده کنید Snippet، Snippely، Code Collector و Snipplr (مبتنی بر وب) است.




اکثر محیط های یکپارچه توسعه (IDE ها) مانند Eclipse (که می توانند الگوهای کد را ذخیره کنند) و Dreamweaver (از طریق Panel Snippets) ممکن است ویژگی های داخلی برای ذخیره قطعات کد داشته باشند.


حتی یک دایرکتوری ساده و به خوبی سازمان یافته به نام قطعه هایی که حاوی فایل های متنی (یا اسکریپت های PHP) هستند - و احتمالا با استفاده از یک برنامه مانند Dropbox، اگر از چندین رایانه استفاده می کنید، این ترفند را انجام دهید.


7. از یک ویرایشگر خوب برای صرفه جویی در وقت خود استفاده کنید

ویرایشگر شما جایی است که بیشتر وقت خود را صرف می کنید، بنابراین می خواهید از چیزی استفاده کنید که به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کند. برجسته سازی نحو، ضروری و قطعا چیزی است که شما باید به عنوان یک ویژگی نرم افزاری جستجو کنید. پاداش های دیگر شامل اشاره به کد، ناوبری کد و ساخته شده در ابزار اشکال زدایی. تمام این ویژگی ها می تواند به شما در صرفه جویی در مقدار زیادی از زمان. یک نمونه از یک ویرایشگر کد منبع / IDE برای PHP phpDesigner است.


برای صرفه جویی در وقت، از ویرایشگر منبع خوب استفاده کنید


با استفاده از خواندن مستندات و خواندن آموزش آنلاین، زمان را با ویژگی های ویرایشگر کد منبع آشنا کنید. کمی سرمایه گذاری زمان در این عرصه می تواند کارکرد برنامه نویسی شما را ساده تر کند.


این لیست ویرایشگرهای کد منبع را برای توسعه دهندگان و همچنین این لیست ویرایشگرهای متن آزاد برای برنامه نویسان برای کشف برنامه های کاربردی ویرایش کد مورد نظر خود ببینید.


8. از ابزار مدیریت MySQL (مانند phpMyAdmin) استفاده کنید

من می دانم برخی از توسعه دهندگان سخت سخت دیوانه که دوست دارند با MySQL (سیستم مدیریت پایگاه داده مدیریتی جفت شدن برای PHP) از طریق خط فرمان، که به نظر من، ناکارآمد و فقط، به خوبی، دیوانه، کار می کنند. خوب، بدانید که چگونه می توانید پایگاه داده MySQL خود را با استفاده از mysqladmin مدیریت کنید، اما بعد از آن باید از یک رابط کاربری گرافیکی مانند phpMyAdmin برای سرعت بخشیدن به توسعه و مدیریت پایگاه داده استفاده کنید.


برای صرفه جویی در وقت، از ویرایشگر منبع خوب استفاده کنید


به طور خاص، phpMyAdmin یک مرورگر / بازاریاب پایگاه داده باز است که به شما اجازه می دهد که پایگاه داده های MySQL خود را به صورت گرافیکی مشاهده کنید به طوری که شما مجبور نیستید از طریق خط فرمان وقت تلف کردن را انجام دهید. شما به سرعت می توانید پایگاه های داده و جداول خود را ایجاد کنید، پایگاه داده های خود را به فایل های SQL صادر کنید، پرس و جوهای SQL را اجرا کنید، جداول را بهینه کنید، مسائل را بررسی کنید، کاربران پایگاه داده MySQL را ایجاد کرده و امتیازات خود را سریع و خیلی بیشتر تنظیم کنید. شانس خوبی وجود دارد که میزبان وب شما phpMyAdmin را نصب کرده است و اگر نه، فقط چند دقیقه برای نصب نیاز دارد.


این لیست از بهترین ابزارهای مدیریت پایگاه داده MySQL را بررسی کنید و این لیست از برنامه های MySQL برای جایگزین های phpMyAdmin.


9. از یک چارچوب PHP استفاده کنید

من واقعا زمان زیادی را برای پذیرفتن این واقعیت گرفتم که با استفاده از یک برنامه توسعه وب / سریع چارچوب توسعه نرم افزار به من کمک می کند. در ابتدا یک منحنی یادگیری کوچک داشته باشید و برای خواندن چگونگی کارکرد چارچوب این چارچوب، خواندن زیادی انجام خواهد شد، اما بعدا مزایای بهره وری و بهره وری شگفت انگیزی خواهید داشت. با استفاده از یک چارچوب شما را مجبور به استفاده از الگوهای توسعه وب بهتر می کنید که ممکن است در حال حاضر استفاده نکنید.


با استفاده از یک چارچوب پی اچ پی وقت بزرگ را هنگامی که شما باید کد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید بعد یا هنگامی که شما باید با هم کار کنید؛ این به شما یک پلت فرم استاندارد برای ساخت برنامه های کاربردی وب می دهد. وقتی که مجبور بودم دیگر توسعه دهندگان را استخدام کنم، اهمیت این راه سخت را یاد گرفتم.



برخی از چارچوب های محبوب PHP عبارتند از CakePHP، CodeIgniter، Symfony، و Zend.


10. ارتباط با سایر برنامه نویسان پی اچ پی

همه چیز را نمی دانید و حتی اگر فکر می کنید که انجام می دهید، هزاران نفر دیگر از آنجا وجود دارند که می دانند چگونه می توانند کاری را بهتر انجام دهند. پیوستن به یک جامعه پی اچ پی مانند PHPDeveloper و ارتباط برقرار کردن با دیگران. با برقراری ارتباط با سایر برنامهنویسان، روشهای بهتر انجام دادن کارهایی را که در حال حاضر انجام میدهید یاد خواهید گرفت.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی