آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

PHP چیست و چرا استفاده می شود؟

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

در این درس، ما زبان برنامه نویسی پیش پردازنده Hypertext را بررسی خواهیم کرد. ما یاد خواهیم گرفت که چه چیزی، چگونه از آن استفاده می شود و برخی از مزایای آن.

پی اچ پی چیست؟

پی اچ پی مخفف Preprocessor Hypertext (هیچ، مخفف نام را دنبال نمی کند). این یک منبع باز، سمت سرور، زبان اسکریپتی مورد استفاده برای توسعه برنامه های وب است. با استفاده از زبان برنامه نویسی، به معنی یک برنامه است که مبتنی بر اسکریپت (خطوط کد) نوشته شده برای اتوماسیون وظایف است.


معنی کد منبع چیست؟ فکر می کنم یک سازنده خودرو که مخفی به مدل های طراحی و نوآوری های تکنولوژی را برای هر کسی که علاقه مند است، راضی باشد. این جزئیات طراحی و فن آوری می تواند توزیع شود، اصلاح شود و بدون ترس از عواقب قانونی، توزیع شود. جهان امروز ممکن است یک فوق العاده فوق العاده بزرگ ایجاد کند!


صفحات وب را می توان با استفاده از HTML طراحی کرد. با استفاده از HTML، اجرای کد در مرورگر کاربر (سمت سرویس گیرنده) انجام می شود. از سوی دیگر، با زبان برنامه نویسی PHP سرور، قبل از اینکه به مرورگر وب کاربر برسد، بر روی سرور اجرا می شود.


پی اچ پی را می توان در HTML جاسازی کرد، و آن را به خوبی برای توسعه وب و ایجاد صفحات وب پویا برای برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی تجارت الکترونیک، و برنامه های کاربردی پایگاه داده مناسب است. این یک زبان دوستانه با توانایی هایی است که به راحتی با MySQL، Oracle و سایر پایگاه های داده ارتباط برقرار می کند.


استفاده از پی اچ پی

اسکریپت های PHP می تواند در بسیاری از سیستم عامل های معروف مانند لینوکس، یونیکس، سولاریس، مایکروسافت ویندوز، سیستم عامل مک و بسیاری دیگر استفاده شود. همچنین از اکثر وب سرورها از جمله Apache و IIS پشتیبانی می کند. استفاده از پی اچ پی توسعه دهندگان وب را قادر به انتخاب سیستم عامل و سرور وب خود می کند.


در پی اچ پی، اسکریپت سمت سرور بخش عمده ای از عملیات است. اسکریپت سرور با پی اچ پی شامل:


PHP Parser: برنامه ای است که کد منبع و کد قابل خواندن انسان را به یک فرمت تبدیل می کند تا بتواند کامپیوتر را درک کند

وب سرور: برنامه ای است که فایل هایی را که صفحات وب را از درخواست های کاربر تشکیل می دهند، اجرا می کند

مرورگر وب: یک برنامه کاربردی که برای نمایش محتوا در وب جهانی استفاده می شود

در این مثال، با استفاده از یک تجزیه کننده PHP، اسکریپت PHP می تواند بدون یک برنامه سرور یا مرورگر اجرا شود. این استفاده از اسکریپت پی اچ پی به طور معمول برای وظایف پردازش متن ساده مانند برنامه ریزان کار استفاده می شود.


پی اچ پی همچنین می تواند برای ایجاد برنامه های سمت سرویس گیرنده مانند برنامه های دسکتاپ استفاده شود. برنامه های کاربردی دسک تاپ معمولا با یک رابط کاربری گرافیکی مشخص می شوند. با داشتن دانش در استفاده از ویژگی های پیشرفته پی اچ پی، مانند PHP-GTK، این برنامه های جانبی مشتری می تواند باشد

نظرات  (۲)

یادش بخیر

تو دانشگاه یه زبان از مد افتاده ی برنامه نویسی رو یادمون دادند

الآن که البته چیزی یادم نیست

فقط اسمش یادمه

زبان فرترن :)

پاسخ:
سلام روزتون بخیر
من نشنیدم زبانو

چون خیلی قدیمی و از مد افتاده ه

استاد این درس می گفت اگه اپراتوری کامپیوتر واسه تون می ذاشتند بهتر از این زبان فرترن بود :))

پاسخ:
عه چ جالب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی