آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

مزایا و معایب جوملا

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

جوملا یک سیستم مدیریت محتوا رایگان و متن باز است و یا CMS برای توسعه و مدیریت وب سایت ها و محتوای مربوطه استفاده می شود. همانند سایر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و دروپال، جوملا یک پروژه مبتنی بر جامعه است که امکان استفاده بدون مجوز و بدون محدودیت را فراهم می کند، در حالی که مزایای جمعی از جامعه منبع باز آن را نیز به اشتراک می گذارد.


اگر چه وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا که توسط بیش از 60 میلیون وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد باقی مانده است، اما جوملا قابل توجه است. این دومین مرکز بزرگترین منبع باز CMS در جهان است. سازمان های برجسته مانند eBay و IKEA، و همچنین سازمان های غیر انتفاعی و غیر انتفاعی مانند دانشگاه هاروارد، لینوکس و مرکز اطلاعات منطقه ای سازمان ملل متحد برای اروپای غربی از جوملا برای توسعه و مدیریت وب سایت های خود استفاده می کنند.


 مزایای JOOMLA

1. نیاز به کمترین تخصص در کد گذاری

یکی از مزایای قابل توجه جوملا و سایر سیستم های مدیریت محتوا این است که آنها به عنوان یک پلت فرم برای توسعه وب سایت ها بدون مهارت های پیشرفته و دانش در زبان برنامه نویسی و برنامه نویسی خدمت می کنند. جوملا در مقایسه با دروپال، استفاده آسانتر از آن است. به عنوان مثال، اکثر قالب های رایگان و پرداخت شده دارای یک رابط کاربری گرافیکی هستند که به کاربران اجازه می دهد رنگ ها، پوسته ها، فونت ها و ویژگی های بدون لمس کردن یک کد را تغییر دهند. همچنین یک سیستم جایگزینی ساخته شده است که این قالب ها را تغییر داده و راه های سفارشی سازی را آسان می کند. توجه داشته باشید که این برای توسعه وبلاگ ها یا وب سایت های انتشار آنلاین، و سایر وب سایت های ساده و استاتیک مفید است.


2. توسعه وب سایت های ساده و با کارایی بالا

یکی دیگر از قدرت جوملا این است که این یک سیستم مدیریت محتوا برای توسعه انواع وب سایت ها است. وردپرس همچنین برای توسعه انواع وب سایت ها مفید است، اما هنوز هم مانند پلت فرم وبلاگ نویسی به نظر می رسد و عمل می کند. برعکس، جوملا نه تنها یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) بلکه یک چارچوب سبک PHP است که توسعه دهندگان وب را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی وب و خط فرمان را در PHP بنویسند. علاوه بر این، این CMS همچنین برای توسعه وب سایت های چند کاربره و تعاملی مانند سایت های تجارت الکترونیک یا فروشگاه های آنلاین، انجمن ها یا سایت های شبکه های اجتماعی و پلت فرم اینترانت نیز مناسب است. این یک سیستم مدیریت کاربر پیشرفته تر از جعبه از وردپرس است. جوملا همچنین دارای یک سیستم قابل تنظیم است که امکان اجرای سفارشی های کوچک را با کمترین وابستگی به برنامه های افزودنی فراهم می کند.


3. طبقه بندی بر اساس تابع بر اساس برنامه های افزودنی

وردپرس همچنان از تعداد پلاگین ها و تم ها در اکوسیستم خود غالب است. با این حال، جوملا هنوز مقدار قابل توجهی از پسوندها را به 8000 تقسیم می کند. در اصطلاح خود، این افزونه ها به عنوان پلاگین ها، قالب ها، اجزاء، زبان، کتابخانه، ماژول و بسته بندی دسته بندی می شوند. هنگامی که در مقایسه با پلاگین و اکوسیستم تم وردپرس، مزیت جوملا در دسته بندی برنامه های افزودنی بر اساس توابع. هر دسته اساسا یک تابع اختصاصی را نشان می دهد، در نتیجه منجر به نفوذ کمتر، کند شدن و مسائل مربوط به سازگاری می شود که معمولا بر توسعه وب سایت ها از طریق وردپرس تاثیر می گذارد.


4. از جعبه بهینه سازی موتور جستجو

جوملا، بر خلاف وردپرس و مشابه با دروپال، دارای ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو است که برای استفاده آماده هستند. این ابزارها شامل ایجاد و اصلاح ابرداده، برنامه ریزی و نظارت بر کلمات کلیدی، پشتیبانی از URL های دوستانه SEO، نسل های نقشه سایت، رد کردن ربات ها و ایجاد منو است. نصب افزونه ها می تواند قابلیت های SEO این CMS را گسترش دهد. برخی از برنامه های افزودنی می توانند تجزیه و تحلیل بومی، توابع تغییر مسیر URL، مدیریت لینک و استاندارد سازی مرورگر را ارائه دهند.


5. ویژگی های و ویژگی های مفید دیگر

جوملا از توسعه وب سایت های چند زبانی با بیش از 70 زبان از طریق برنامه های زبان پشتیبانی می کند. همچنین دارای عملکردی از قبیل ذخیره سازی و فشرده سازی GZIP، بهینه سازی تصویر و پلاگین و محدودیت درخواست HTTP ساخته شده است. مزایای دیگر عبارتند از داشتن سیستم پشتیبانی قوی از توسعه دهندگان جوملا، جامعه منبع باز و توسعه دهندگان توسعه در قالب پشتیبانی فنی، مستندات، آموزش، پرسش های متداول، و کدکس، از جمله دیگر.


CONS: مشکلات، محدودیت ها و مشکلات جوملا

1. درجه پیچیده تر از وردپرس

هنگامی که در مقایسه با وردپرس، یکی از معایب قابل توجه جوملا این است که پیچیده تر است. رابط کاربری آن پیچیده تر است و دارای توابع بیشتری است که پیچیده تر از وردپرس یا سایر سیستم عامل های CMS ساده تر است. این پیچیدگی به یک منحنی یادگیری تبدیل می شود. تجربه کاربر ساده نیست. استفاده از انعطاف پذیری و گسترش Joomla، مخصوصا در مورد توسعه وب سایت های پیچیده و تعاملی، نیاز به سطح معینی از تخصص در برنامه نویسی و توسعه کلی وب دارد.


2. مسائل در مرور و انتخاب برنامه های افزودنی

پلاگین ها و تم ها در WordPress آسان تر است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی