آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

آیا jQuery یک زبان برنامه نویسی است؟

سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ

چه چیزهایی درباره جی کوئری از دیگر زبانهای کدگذاری متفاوت است؟

JQuery ممکن است زبان خودش باشد، اما تفاوت های بین JQuery و زبان برنامه نویسی سنتی هنوز مشابه است. بر اساس نحو آن، به نظر می رسد شبیه به زبان های برنامه نویسی دیگر است، اما ما تفاوت هایی را ایجاد می کنیم که JQuery را یک زبان کاملا جدا از زبان هایی مانند Java و ++ C می گذارد. اینها زبان های برنامه نویسی سنتی، دسکتاپ و موبایل هستند. JQuery براساس جاوا اسکریپت ساخته شده است، بنابراین این چیزی است که ما با زبانهای دیگر مقایسه می کنیم.

JQuery یک زبان برنامه نویسی است

اولین و مهمترین تفاوت این است که JQuery یک زبان برنامه نویسی است. بر خلاف زبان های برنامه نویسی سنتی، تفسیر شده، اجرا نمی شود. در یک زبان برنامه نویسی سنتی، دنباله ای از وقایع زمانی که شما کد می کنید این است:

آیا jQuery یک زبان برنامه نویسی است

• کد را در نحو زبان بنویسید

• کد کامپایل را با استفاده از یک کامپایلر

• سپس برخی از زبان ها از لینک دهنده برای ایجاد یک اجرایی استفاده می کنند

• برنامه زمانی اجرا می شود که مورد نیاز باشد.


جی کوئری دارای دنباله ای متفاوت از حوادث است. هنگامی که به کد HTML وارد می شود، JQuery بخشی از سند HTML می شود. سپس،


• اسناد اسکریپت تا زمانی که دسترسی پیدا شود، روی سرور قرار می گیرد

• هنگام دسترسی، کد توسط مرورگر تجزیه می شود و کد تفسیر می شود

• کتابخانه های مناسب جاوا اسکریپت برای کد JQuery به مرورگر تحویل داده می شوند

مرورگر محتوای را تفسیر کرده و آن را به کاربر در سند HTML ارائه می دهد.


سایر تفاوت های عمده به زبان که با آن مقایسه می شود بستگی دارد. زبان هایی هستند که مانند jQuery مانند Ruby در چگونگی عملکرد آنها وجود دارد و دیگران که دارای تفاوت های قابل توجه هستند. ما تفاوت های عمده بین JQuery و دو زبان رایج دسکتاپ، Java و ++C  را بررسی خواهیم کرد.


جاوا اسکریپت

جاوا جاوا اسکریپت، جاوا اسکریپت، جاوا اسکریپت و جاوا اسکریپت است. با شی گرا، به این معنی است که هر یک از عناصر در کد (توابع آن) به استثنای اولیه هایی مانند عدد صحیح و کاراکتر، همه به عنوان اشیاء اشاره می شود. هر شیء خواص آن را از کلاس والد خود یا کتابخانه کد جاوا به ارمغان می آورد که به آن خواص می دهد. علاوه بر این، از یک محیط زمان اجرا یا یک برنامه خاص برنامه استفاده می کند. هنگامی که شما یک برنامه جاوا را در آن محیط اجرا می کنید، کد ای که کامپایل شده است بر روی هر ماشین اجرا می شود که محیط محیط اجرا در دسترس است. این نحو تا حدودی ناپایدار است، قراردادهای آن را از C و C ++ به دست می دهد.


جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است، از سوی دیگر. جاوا اسکریپت تمایل دارد برای طراحی وب، اتوماسیون و توسعه مورد استفاده قرار گیرد در حالی که جاوا به طور سنتی یک زبان برنامه نویسی دسکتاپ است. جاوا را می توان به طور مستقل در محیط زمان اجرا یا در مرورگر اجرا کرد؛ با این حال، جاوا اسکریپت به طور انحصاری به مرورگر نیاز دارد. نحو زبان جاوا اسکریپت تمایل دارد که انسان ها به صورت مرتب و آسان خواندن داشته باشند.


Jquery / Javascript Compilation

جاوا باید در یک کلاس اجرا شود؛ به معنی، آن باید کد پایه خود را به زبان که به وسیله مرورگر یا محیط زمان اجرا قابل درک است تغییر دهد. از سوی دیگر، جاوا اسکریپت به طور مستقیم در مرورگر اجرا می شود و مرورگر تمام تفسیر و صفحه نمایش را مدیریت می کند. بنابراین، هیچ یک از نیازهای خاص برای یک کامپایلر یا هر ابزار وجود ندارد. جاوا اسکریپت یا کد جی کوئری می تواند به طور مستقیم به یک سند HTML وارد شود و به عنوان متن ساده ذخیره شود و نیازی به انجام دادن کاری دیگر به غیر از منتظر بودن مرورگر برای دسترسی به آن نیست. کامپایل ممکن است مهم باشد تنها زمانی که آن را به سرور یونیکس شرکت در مقابل سرور لینوکس می آید.


شباهت به زبان های دیگر

هر دو جاوا اسکریپت و جاوا کتابخانه های زبان در دسترس هستند. در جاوا، این کتابخانه ها API یا رابط برنامه نویسی برنامه ای را ایجاد می کنند که اجازه می دهد تا با زمان اجرا در دسکتاپ یا مرورگر کار کند. به طور مشابه، جی کوئری از کتابخانه های جاوااسکریپت تشکیل شده است که بلوک های کد پیش نوشته شده هستند که در هنگام ارجاع توسط مرورگر مورد تفسیر قرار می گیرند. تفاوت بین آنها در کتابخانه ها این است که کتابخانه های ارثی باید بعد از اینکه نوشته شده اند، قبل از اینکه در جاوا اجرا شوند، وارد برنامه می شوند. با جاوا اسکریپت، کتابخانه ها زمانی که مورد نیاز هستند نامیده می شوند و از سرور به صورت آنلاین دانلود می شوند تا مرجع آنها را با یک بلوک کد تعبیر کند.


جاوا اسکریپت در مقابل ++

 ++C برای برنامه نویسی دسکتاپ منظم و شی گرا استفاده می شود. این زبان برای اکثر برنامه های کاربردی دسکتاپ انتخاب شده است زیرا بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر است. پتانسیل شی گرا باعث می شود که برنامه نویسان برای ایجاد و تخریب بخش هایی از برنامه در زمان اجرا، آن را برای همه چیز مفید از جمله ایجاد یک سند جدید در یک پردازنده کلمه به داشتن یک دشمن ناپدید پس از از بین بردن در یک بازی ویدئویی.


جاوا اسکریپت زبان اسکریپتی شی گرا است؛ ++C  همیشه شی گرا نیست و یک زبان دسکتاپ کامپایل شده است. جاوا اسکریپت برای توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که ++C  تقریبا به طور انحصاری برای توسعه دسکتاپ مانند برنامه های کاربردی و توسعه جاسازی شده در میکروکنترلر ها و ++OtheC  برای بهینه سازی عملکرد دستگاه به هزینه نحو و سادگی برای کاربر نوشته شده است. جاوا اسکریپت یک زبان بسیار ساده تر برای نوشتن است اگر چه برخی از عملکرد های فوری را برای این سهولت نوشتن اجازه می دهد.


++C  دشوار است که به یادگیری نحوه نوشتن کد "خوب" به علت مشکل نحو آن مشکل باشد. و در حالی که دارای فایل های هدر برای شایع ترین توابع ساده است، تمام عملیات سطح بالا باید با دست انجام شود. جاوا اسکریپت برای نوشتن کد خوب است، نحو آسان است و حتی جاوا اسکریپت بسیار ضعیف می تواند کارآمدتر از سیگنال های ضعیف ++C  باشد به این دلیل که کتابخانه ها در صورت لزوم به خوبی کد را وارد می کنند و در صورت لزوم، همه بهترین شیوه ها، که آن را یک زبان خوب برای نوشتن در هنگام تصمیم گیری که زبان برنامه نویسی برای یادگیری برای اولین بار.


    همانطور که مشاهده کردیم، تفاوتهای زیادی بین JQuery و جاوا اسکریپت و زبان های برنامه نویسی معمولی دسکتاپ وجود دارد. با این حال، یادگیری نحوه ی JQuery یک مهارت است که انتقال به یادگیری نحو حتی سخت ترین زبان های برنامه نویسی را می دهد. همچنین، به این معنی است که احتمال موفقیت در یادگیری jQuery بالا است. بعد، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه محیط برنامه نویسی را راه اندازی کنیم، و بعد به دنبال کد هستیم.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی