آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین XML و HTML در چیست .

چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

تفاوت بین XML و HTML

XML و HTML زبان های نشانه گذاری برای اهداف جداگانه تعریف شده و دارای چندین تفاوت هستند. تفاوت قبلی این است که در XML مقرراتی برای تعریف عناصر جدید وجود دارد در حالی که HTML مشخصاتی برای تعریف عنصر جدید ارائه نمی دهد و از تگ های از پیش تعریف شده استفاده می کند. XML می تواند برای ساخت زبان های نشانه گذاری استفاده شود در حالی که HTML خود یک زبان نشانه گذاری است.

تفاوت بین XML و HTML در چیست .

XML در مقابل HTMLXML و HTML، زبان های نشانه گذاری برای اهداف مجزا تعریف شده و دارای چندین تفاوت هستند. تفاوت قبلی این است که در XML مقرراتی برای تعریف عناصر جدید وجود دارد در حالی که HTML مشخصاتی برای تعریف عنصر جدید ارائه نمی دهد و از تگ های از پیش تعریف شده استفاده می کند. XML می تواند برای ساخت زبان های نشانه گذاری استفاده شود در حالی که HTML خود یک زبان نشانه گذاری است.

 

HTML (زبان نشانه گذاری Hypertext Markup Language) برای تسهیل انتقال اسناد وب طراحی شده است. برعکس، XML برای ارائه قابلیت همکاری با SGML و HTML و سهولت اجرای آن توسعه یافت.


محتوا: XML در مقابل HTML


تعریف XML

XML (زبان نشانه گذاری Extensible Markup Language) یک زبان است که کاربر را قادر می سازد یک نمایه از داده ها یا ساختار داده ها را تعریف کند که در آن هر مقادیر در هر ساختار تعیین می شوند. آی بی ام آن را به عنوان GML (زبان نشانه گذاری عمومی) در سال 1960 طراحی کرد. هنگامی که GML آی بی ام توسط ISO تصویب شد، آن را به عنوان SGML (Standard Generalized Markup Language) نامگذاری کرد و این بنیاد برای سیستم اسناد پیچیده بود. زبان XML فراهم می کند یک پلت فرم برای تعریف عناصر نشانه گذاری و ایجاد زبان نشانه گذاری سفارشی. در XML برای ایجاد یک زبان یا عناصر، باید برخی از مجموعه قوانین تعریف شده در XML را دنبال کنید. سند XML حاوی اطلاعات به عنوان رشته ها و متن است که با نشانه گذاری متن احاطه شده است. واحد اساسی در XML به عنوان یک عنصر شناخته شده است.


XML زبان نشانه گذاری درست و صحیح است. در اینجا به خوبی شکل گرفته است مشخص می کند که تجزیه کننده XML نمی تواند کد را منتقل کند اگر آن را با نحو، نقطه گذاری، خطاهای گرامری پر کند. علاوه بر این، فقط زمانی معتبر است که به درستی شکل گرفته و معتبر باشد، به این معنی است که ساختار عنصر و نشانه گذاری باید با مجموعه ای از قوانین استاندارد مطابقت داشته باشد.


سند XML شامل دو قسمت - prolog و بدن است. بخشی از XML prolog شامل فراداده های اداری مانند اعلامیه XML، دستورالعمل پردازش اختیاری، اعلامیه نوع سند و نظرات است. بخش بدن به دو قسمت تقسیم می شود: ساختاری و محتوا (در متن ساده).


تعریف HTML

HTML (زبان نشانه گذاری Hypertext Markup Language) زبان نشانه گذاری برای ساخت صفحات وب است. دستورات نشانه گذاری شده در محتوای مبتنی بر وب، ساختار سند و طرح آن را به مرورگر نشان می دهد. مرورگرها به سادگی سند را با نشانه گذاری HTML در آن می خوانند و آن را از طریق بررسی عناصر HTML قرار داده شده در سند بر روی صفحه نمایش می دهند. یک سند HTML به عنوان یک فایل متنی محسوب می شود که نیاز به انتشار اطلاعات دارد.


دستورالعمل های جاسازی شده به عنوان عناصر شناخته شده است که ساختار و ارائه سند را در مرورگر وب نشان می دهد. این عناصر از برچسب ها در داخل محدوده زاویه ای تشکیل شده است که su

تفاوت های کلیدی بین XML و HTML

XML یک زبان نشانه گذاری مبتنی بر متن است که دارای ساختار خود توصیفی است و می تواند به طور موثری زبان نشانه گذاری دیگری را تعریف کند. از سوی دیگر، HTML یک زبان نشانه گذاری از پیش تعیین شده است و قابلیت محدودی دارد.

XML ساختار منطقی سند را ایجاد می کند در حالی که ساختار HTML از قبل تعریف شده است و برچسب های "head" و "body" از آن استفاده می شود.

وقتی به نوع زبان می آید، HTML غیر محرمانه است. در مقابل، XML حساس به حروف است.

HTML با تاکید بر ویژگی های ارائه داده ها طراحی شده است. در مقابل، XML اطلاعات خاصی است که در آن ذخیره و انتقال اطلاعات نگرانی قبلی بود.

XML اگر اشتباهی در کد وجود نداشته باشد، هیچ اشتباهی نمی کند. در عوض، در اشتباهات کوچک HTML می توان نادیده گرفت.

فضای سفید در XML برای استفاده خاص استفاده می شود زیرا XML هر شخصیت را در نظر می گیرد. برعکس، HTML می تواند بلافاصله را نادیده بگیرد.

برچسب ها در XML اجباری هستند که بسته شوند، در حالی که در HTML یک برچسب باز نیز می تواند کاملا کار کند.

قرار دادن در XML باید به درستی انجام شود، آن را در نحو XML بسیار مهم است. برعکس، HTML در مورد nesting.Conclusion اهمیت زیادی ندارد

زبان های نشانه گذاری XML و HTML مربوط به یکدیگر هستند در حالی که HTML برای ارائه داده ها استفاده می شود در حالی که هدف اصلی XML ذخیره و انتقال داده ها است. HTML یک زبان ساده از پیش تعریف شده است در حالی که XML زبان استاندارد نشانه گذاری برای تعریف زبان های دیگر است. تجزیه و تحلیل سند XML آسان و سریع است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی