آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت برنامه نویسی و کدگذاری تفاوت چیست؟

جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

تفاوت بین کدینگ و برنامه نویسی

افرادی که معمولا در برنامه نویسی کامپیوتری کار می کنند، اصطلاحات "برنامه نویسی" و "برنامه نویسی" را به عنوان مترادف می دانند، زیرا هر دو اغلب به عنوان مبادله استفاده می شوند.  دوران دیجیتال تغییر قابل توجهی از تکنولوژی الکترونیک مکانیکی به الکترونیک دیجیتال است که چهره برنامه نویسی کامپیوتر را دوباره تعریف کرد. این مقاله تفاوت بین دو اصطلاح را که اغلب به طور متناوب استفاده می شوند، توضیح می دهد - کدینگ و برنامه نویسی. آنها به اکثر افراد شباهت دارند، اما آنها کاملا متفاوت از یکدیگرند.

کدگذاری چیست؟

رمزگذاری ساده به معنی کدهای نوشتن است و رمزگذار فردی است که از یک زبان به زبان دیگر رمزگذاری می کند. برنامه نویسی نیز برنامه نویسی است اما برای پیاده سازی مراحل اولیه برنامه نویسی کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. واژه برنامه نویسی به معنای وسیع تر، بر خلاف برنامه نویسی که اساسا شامل نوشتن کد ها در زبان های مختلف به صورت دستورالعمل است، استفاده می شود. کامپیوترها در زبان ما تعامل ندارند این فقط کد ماشین را میفهمد، که زبان باینری است. بنابراین آنچه که یک کدور انجام می دهد، الزامات را به یک زبان که یک ماشین درک می کند، ترجمه می کند. آنها بیشتر از یک برنامه نویس زبان گرا هستند که منطق را به کدهای قابل خواندن قابل ترجمه تبدیل می کنند.


 یک برنامه نویسی کدهای تولید شده در سطح تولید را تولید می کند که به این معنی است که او باید درک کامل ABC از زبان او را بنویسد. با این حال، آنها خود را کد نکنند؛ در حقیقت، آنها دستورالعمل هایی را در مورد آنچه انجام می دهند و آنچه که باید انجام شود، پس از اجرای، اشکالزدایی، آزمایش و QA دریافت می کنند. خوب کدگذاری ساده تر از برنامه است که باعث می شود که کار کدنویسی بسیار ساده تر انجام شود. این دستورالعمل ها معمولا "کد منبع" نامیده می شوند. این فقط یک مجموعه دستورالعمل های نوشته شده است که دستگاه به راحتی می تواند درک کند. با این حال، نوشتن کد تنها بخشی از ایجاد نرم افزار است. این جایی است که برنامه نویسی به تصویر می آید.


برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی به معنای برنامه یک دستگاه یا برنامه برای اجرای بدون خطا است. برنامه نویسی اصطلاح معمولی است که برای توصیف فرآیند تغذیه دستگاه با مجموعه ای از دستورالعمل های انجام شده است. به عبارت ساده، برنامه نویسی به معنای تکمیل دستور العمل است - شما مواد تشکیل دهنده را برای طبخ دستور العمل دستکاری می کنید، در حالی که یک کامپیوتر به داده ها برای انجام یک کار با دنبال کردن مجموعه ای از دستورات دستکاری می کند. به عنوان مثال، یک دستگاه قهوه بیاورید شما می توانید 9:15 AM دستگاه را به صورت قهوه آماده کنید. یا به خاطر آن، رادیو را بفشارید شما می توانید رادیو را برای پخش کانال های مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید. برنامه نویسی تصویر بزرگتر است که شامل بیش از کدهای نوشتن است.


یک برنامه نویس چیزی را ایجاد می کند، منطق را توسعه می دهد و یک مشکل را تحلیل می کند. نوشتن کد فقط مراحل ابتدایی وظیفه یک برنامه نویس است. در حالی که کدنویس کد را در سطح متوسط ​​می گیرد، یک برنامه نویس به طور فعال بر روی راه حل های انتزاعی برای یک مشکل بالقوه که ممکن است یا ممکن است در طول فرآیند دخالت نکند. ایده این است که حتی کوچکترین مشکل را حل کند که احتمالا کد را خراب کند و برنامه کامل را مطابق با آن به حرکت در پروژه از طریق اجرای موفقیت آمیزش بدون هیچ مشکلی و خطا تبدیل کند. کار یک برنامه نویس این است که راه حل هایی را برای حل مشکلاتی که ممکن است یا ممکن نیست اتفاق بیافتد. سالهاست که فرد برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای طول می کشد. آنها می توانند به عنوان توسعه دهندگان، برنامه نویسان، تحلیلگران و غیره کار کنند.


تفاوت بین کدینگ و برنامه نویسی

مبانی برنامه نویسی و کدهای برنامه نویسی

- در حالی که هر دو اصطلاحات مترادف یکدیگر هستند و اغلب به طور تعویض استفاده می شوند، آنها کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. رمزگذاری به سادگی به معنای نوشتن کدها از یک زبان به زبان دیگر از جمله زبان انگلیسی به جاوا است. این کمتر تهدید آمیز و کمتر فشرده است. از سوی دیگر، برنامه نویسی به معنی برنامه ریزی یک ماشین با مجموعه ای از دستورالعمل های اجرا است.


برنامه نویسان و برنامه نویسان

- کدور کسی است که منطق را به یک ماشین زبان ترجمه می کند. کدگذاری بیشتر زبان گرا است، در حالی که برنامه نویسی متفاوت است. این تصویر بزرگتر است و یک برنامه نویس با خیلی چیزها بیشتر از نوشتن کدها است که فقط آغاز کارهایی است که برنامه نویس انجام می دهد.


نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی