آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

استفاده از برنامه نویسی برای چیست؟

چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

زبان برنامه نویسی


یک زبان برنامه نویسی یک زبان رسمی است که شامل مجموعه ای از دستورالعمل های مورد استفاده برای تولید انواع خروجی است. زبان برنامه نویسی در برنامه نویسی کامپیوتر برای ایجاد برنامه هایی که های خاصی را اجرا می کنند استفاده می شود.

برنامه نویسی مورد استفاده برای چیست؟

اکثر زبان های برنامه نویسی شامل دستورالعمل هایی برای رایانه هستند، اگر چه ماشین های قابل برنامه ریزی وجود دارند که از مجموعه ای محدود از دستورالعمل های خاص استفاده می کنند، نه زبان های برنامه نویسی عمومی رایانه های مدرن. در ابتدا، اختراع کامپیوتری دیجیتال پیش از آنکه پیش از این احتمالا یک دستگاه پخش خودکار فلت است که در قرن نهم توسط برادران موس در بغداد در دوران عصر طلایی اسلام توصیف شده بود از اوایل دهه 1800، برنامه ها برای هدایت رفتار ماشین آلات مانند حلقه های ژاکارد، جعبه های موسیقی و پیانو های پخش شده استفاده می شد.  با این حال، برنامه های آنها (مانند پیمایش بازیکنان پیانو) نمی تواند در پاسخ به برخی از ورودی ها یا شرایط رفتار متفاوت ایجاد کند.


هزاران زبان برنامه نویسی مختلف ایجاد شده است، عمدتا در زمینه کامپیوتر، و بسیاری دیگر هنوز هم هر ساله ایجاد می شوند. بسیاری از زبان های برنامه نویسی نیاز به محاسبه را در یک فرم ضروری (به عنوان یک دنباله ای از عملیات برای انجام) مشخص می کنند، در حالی که زبان های دیگر از فرم های دیگری از مشخصات برنامه مانند فرم اعلام شده استفاده می کنند (یعنی نتیجه دلخواه مشخص شده است، نه چگونگی دستیابی به آن )


توصیف یک زبان برنامه نویسی معمولا به دو جزء نحو (فرم) و معانی (به معنی) تقسیم می شود. بعضی از زبان ها با یک سند مشخصات مشخص شده اند (مثلا زبان برنامه نویسی C با استاندارد ISO مشخص شده است) در حالی که زبان های دیگر (مانند Perl) پیاده سازی غالب دارند که به عنوان یک مرجع رفتار می شود. بعضی از زبانها هر دو را دارند، زبان اصلی که توسط یک استاندارد تعریف شده است و پسوندهایی که از اجرای غالب به دست می آیند رایج هستند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی