آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

چرا جاوا اسکریپت بسیار مهم است؟

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که عمدتا از مرورگرهای وب استفاده می شود تا یک تجربه پویا و تعاملی برای کاربر ایجاد کند. اکثر توابع و برنامه های کاربردی که اینترنت را برای زندگی مدرن ضروری می سازند، در برخی از انواع جاوا اسکریپت کدگذاری می شوند.


اولین اشکال جاوا اسکریپت در اواخر دهه 1990 برای مرورگر وب Netscape Navigator توسعه داده شد. در آن زمان، صفحات وب ایستا بود، و تعامل کاربر کمی را فراتر از کلیک کردن روی لینک ها و بارگذاری صفحات جدید ارائه می داد. برای اولین بار، جاوا اسکریپت فعال انیمیشن، محتوای تطبیقی ​​و اعتبار سنجی فرم در صفحه.


برای چندین سال، جاوا اسکریپت فقط در تعداد محدودی از مرورگرها کار می کند. اینترنت اکسپلورر مایکروسافت، بزرگترین پایگاه مرورگر، جاوااسکریپت را تا چندین سال پشتیبانی نمی کند. در عوض، مایکروسافت اسکریپت اختصاصی خود را به نام JScript ایجاد کرد. در ابتدای توسعه وب، برنامه نویسانی که مایل به ایجاد وب سایت های پویا بودند اغلب مجبور شدند یک خانواده مرورگر را بر دیگری انتخاب کنند. این کمتر از ایده آل بود زیرا اینترنت را به طور جهانی در دسترس قرار داد.


جاوا اسکریپت تا سال 1999 استاندارد نشده و به طور گسترده ای به تصویب رسید. حتی پس از استاندارد سازی، سازگاری مرورگر بیش از یک دهه باقی مانده است.


JavaScipt چگونه کار می کند؟

جاوا اسکریپت چیزی است که به عنوان یک اسکریپت سمت سرویس گیرنده شناخته شده است. اکثر برنامه های کاربردی وب، مانند موتور جستجو، به دلیل تعامل بین دستگاه کاربر (مثلا رایانه، تلفن یا رایانه لوحی) و یک سرور راه دور کار می کنند. نرم افزار در سرور راه دور اطلاعات را به مشتری ارسال می کند (یعنی دستگاه کاربر) و نرم افزار در سمت سرویس گیرنده اطلاعات را می خواند و یک صفحه وب را روی صفحه نمایش می دهد.


یک اسکریپت سمت سرویس گیرنده یک زبان برنامه نویسی است که وظایفش را به طور کامل بر روی دستگاه سرویس گیرنده انجام می دهد و نیازی به ارتباط با سرور برای کارکردن نیست. به عنوان مثال، اگر شما یک صفحه وب را در رایانه خود بارگذاری کرده و ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود را کاهش دهید، هنوز هم می توانید با صفحات وب که قبلا در مرورگر شما بارگذاری شده است، ارتباط برقرار کنید. با این حال، شما قادر به حرکت به صفحات وب جدید و دسترسی به هر داده ای که در راه دور وجود دارد.


برخی از پیشرفت های وب سایت پویای انجام شده توسط جاوا اسکریپت عبارتند از:


تکمیل خودکار

بارگذاری مطالب یا داده های جدید بر روی صفحه بدون بارگذاری مجدد صفحه

اثرات Rollover و منوهای کشویی

متحرک سازی عناصر صفحه مانند محو شدن، تغییر اندازه یا تغییر مکان

پخش صوتی و تصویری

اعتبار ورودی از فرم های وب

تعمیر مشکلات سازگاری مرورگر

در حالی که جاوا اسکریپت یک زبان کلاینت است، برخی از ویژگی های قدرتمند آن شامل تعامل ناهمگام با یک سرور راه دور است. ناهمزمان به سادگی به این معنی است که جاوا اسکریپت قادر است با سرور در پسزمینه ارتباط برقرار کند بدون اینکه مانع تعامل کاربر در پیش زمینه شود.


به عنوان مثال یک موتور جستجوی را بیابید. امروزه موتورهای جستجو تقریبا همه کارکرد تکمیل خودکار دارند. کاربر شروع به تایپ کردن یک کلمه در کادر جستجو می کند و یک لیست از کلمات یا عبارات جستجو ممکن است در زیر ظاهر شود. تجربه یکپارچه است. اصطلاحات جستجوی پیشنهادی به نظر می رسد بدون بارگذاری مجدد صفحه.


در پسزمینه، جاوا اسکریپت نامه ها را به عنوان انواع کاربر خواند، این نامه ها را به یک سرور از راه دور ارسال می کند و سرور پیشنهادات را به عقب می فرستد.


نرم افزار در طرف سرور، کلمات را تجزیه و تحلیل می کند و الگوریتم های اجرا می کند تا انتظار جستجوی کاربر را پیش بینی کند. چنین برنامه هایی شیطانی و پیچیده هستند. جاوا اسکریپت در دستگاه مشتری به همان اندازه ساده و کوچک است که امکان کاهش تعامل کاربر را نداشته باشد. ارتباط بین جاوا اسکریپت و برنامه سمت سرور توسط پهنای باند کاربر محدود شده است. به همین دلیل است که توسعه دهندگان اولویت بندی کارایی در عملکردهای جاوا اسکریپت را ایجاد می کنند و مقدار داده ها را بین برنامه ها به همان اندازه کوچکتر می کند.


تنها زمانی که یک کاربر یک عبارت جستجو را انتخاب می کند کل صفحه را بارگیری مجدد و تولید نتایج جستجو می کند. موتورهایی مانند گوگل نیاز به بارگذاری مجدد حتی برای این مرحله را کاهش داده یا حذف کرده اند. آنها به سادگی نتایج را با استفاده از همان فرآیند آسنکرون تولید می کنند.


آینده جاوا اسکریپت

در حالی که جاوا اسکریپت تنها زبان برنامه نویسی کلاینت در اینترنت نیست، یکی از اولین ها بود و هنوز هم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از توسعه دهندگان بر این باورند که جاوا اسکریپت ناکارآمد و غافلگیرانه است، بنابراین در طول سالها پیشرفتهای زیادی در زبان انجام داده است. برنامه نویس های سازنده کتابخانه های جاوا اسکریپتی ایجاد کرده اند - زبان های واضح تر ساخته شده از بلوک های ساختاری جاوا اسکریپت که پیچیده تر هستند و می توانند برای برنامه های خاص مورد هدف قرار گیرند.


به عنوان مثال، JQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که بسیاری از انیمیشن های جاوا اسکریپت و توابع تعاملی را ساده کرده و گسترش می دهد، در حالی که Backbone.js طراحی ساده پاسخگو را آسان می کند.

جاوا اسکریپت به عنوان یکپارچه برای تجربه اینترنت تبدیل شده است به عنوان توسعه دهندگان ایجاد تعامل و پیچیدگی بیشتر در برنامه های خود. موتورهای جستجو، تجارت الکترونیک، سیستم های مدیریت محتوا، طراحی پاسخگو، رسانه های اجتماعی و برنامه های تلفن بدون آن امکان پذیر نیست.


نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی