آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

انواع مختلف وب سایت ها چیست؟

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ


این تعداد وب سایت هایی است که در حال حاضر وجود دارد، و این تعداد در سرعت های هشدار دهنده رو به افزایش است.

برای هر فردی سوال «انواع مختلف وب سایت ها چیست؟» به شما پاسخ کامل دیگری می دهد. به همین دلیل وب سایت ها را می توان از لحاظ قابلیت، طراحی و محتوای طبقه بندی کرد.


این مقاله شما را از طریق هر سه مورد صحبت خواهد کرد.

طراحی وب

در این صفحه چیست؟

01 | عملکرد

02 | طراحی: محتوای

03 | | طراحی: ریسپانسیو

04 | محتوا


عملکرد


وب سایت ها را می توان با توجه به توابع انجام شده آنها طبقه بندی کرد. ممکن است وسوسه انگیز باشد که فکر کنید وب سایت هایی که دارای طراحی های براق ترین براق هستند، پیچیده تر از نظر عملکرد هستند، اما اغلب موارد ممکن است درست باشد. به عنوان مثال آمازون را ببینید ما می توانیم همه موافق باشیم که آمازون زیباترین وب سایت نیست، اما برای انجام یک طیف وسیعی از توابع ساخته شده است.


از نظر قابلیت، پنج نوع اصلی وب سایت وجود دارد:

بروشور

تجارت الکترونیک

پورتال

ویکی

رسانه های اجتماعی

1. بروشور

وب سایت بروشور ساده ترین نوع وب سایت از لحاظ عملکرد است. وب سایت های بروشور معمولا تنها چند صفحه دارند و توسط کسب و کارهای کوچک که نیاز به حضور آنلاین ساده دارند استفاده می شود. به عنوان مثال، یک شرکت لوله کشی کوچک فقط به یک وب سایت بروشور نیاز دارد که یک صفحه وب نمایش اطلاعات تماس، صفحه "درباره ما" و شاید یک عکس از کار آنها باشد. وب سایت آنها مانند کارت کسب و کار آنلاین برای مشتریان بالقوه است.


▶ بیشتر بدانید: وب سایت چقدر هزینه دارد؟


2. تجارت الکترونیک

یک وب سایت تجارت الکترونیک یک وب سایت است که از طریق آن کاربران می توانند برای یک محصول یا سرویس آنلاین پرداخت کنند. این معمولا شامل یک شرکت فروش چند کاربر می شود، اما همچنین می تواند به صورت یک وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده ای که معمولا به عنوان وب سایت "بازار" شناخته می شود، باشد. وب سایت های بازار به چندین فروشنده اجازه می دهند تا از طریق همان سایت به مشتریان خود بفروشند. نمونه های شناخته شده ای مانند eBay و Etsy.


3. پورتال

وب سایت پورتال اطلاعاتی را از منابع زیادی در وب به ارمغان می آورد. مثالهای اولیه شامل Aol و یاهو هستند که ایمیل ها، انجمن ها، موتورهای جستجو و اخبار را از طریق صفحه اصلی خود ارائه می دهند. پورتال ها همچنین می توانند برای استفاده داخلی در یک مدرسه، دانشگاه یا شرکت باشند، به دانش آموزان یا کارکنان اجازه می دهد تا در یک مکان به ایمیل ها، هشدارها و فایل های خود دسترسی پیدا کنند.


4. ویکی

وب سایت ویکی یکی است که به افراد اجازه می دهد تا با هم همکاری کنند و محتوای خود را بنویسند. مثال محبوب ترین ویکی پدیا است که به هر کسی اجازه می دهد که محتوای مقالات خود را اصلاح، افزودن و ارزیابی کند.


5. رسانه های اجتماعی

وب سایت های رسانه های اجتماعی سیستم عامل هایی هستند که به اشتراک گذاری تصاویر یا ایده ها اجازه می دهد. آنها تعامل آنلاین و اشتراک گذاری را تشویق می کنند. محبوب ترین وب سایت رسانه های اجتماعی فیس بوک با 2.07 میلیارد کاربر فعال است. سایر سایت های رسانه های اجتماعی عبارتند از یوتیوب، توییتر، نمایش مشخصات عمومی و LinkedIn.



طراحی: محتوای

از یک طراح وب در مورد انواع مختلف وب سایت ها بپرسید، و پاسخ آنها احتمالا براساس نحوه پویایی محتوای صفحه و درجه ای است که برای همه دستگاهها بهینه شده است. با توجه به اینکه اغلب محتوای وب سایت باید به روز شود، آن را به یکی از دو دسته تقسیم می کند:


استاتیک / ثابت

پویا


1. استاتیک / ثابت

استاتیک و یا "ثابت" وب سایت ها ساده ترین هستند. محتوای آنها بسته به کاربر تغییر نمی کند و به طور مرتب به روز نمی شود. وب سایت های استاتیک با استفاده از کد HTML ساده ساخته شده و به طور معمول اطلاعات را ارائه می دهند.


2. پویا

یک وب سایت پویا یا صفحه وب هر زمان که بازدید می شود، مطالب مختلفی را نمایش می دهد. نمونه هایی از جمله وبلاگ ها و سایت های تجارت الکترونیک و یا به طور کلی هر سایت که به طور منظم به روز می شود. وب سایت های دینامیکی همچنین می توانند برای نشان دادن محتوای مختلف به کاربران مختلف، در زمان های مختلف روز و غیره تنظیم شوند. وب سایت های داینامیک برای یک تجربه شخصی و تعاملی برای کاربر ایجاد می شوند، اگرچه می توانند کمی پیچیده تر باشند و ممکن است بارگیری شوند کمی کندتر از آنهایی استاتیک است.

طراحی: ریسپانسیو


و از لحاظ نحوه بهینه سازی وب سایت برای همه دستگاه ها، طراحی آن به یکی از سه دسته تقسیم می شود:


استاتیک / ثابت

مایع / مایع

ریسپانسیو

1. استاتیک / ثابت

یک وب سایت ثابت به خوبی برای صفحه های مختلف اندازه بهینه شده است. این ساخته شده است که عرض ثابت پیکسل است. اگر شما یک وبسایت را که در تلفن همراه ثابت / ثابت است، باز کنید، باید زوم کنید تا ببینید چه چیزی در هر صفحه نوشته شده است. باز هم، وب سایت های استاتیک ممکن است به دلیل سادگی آن ها کمی سریع تر بارگذاری شوند. با این حال آنها به دلیل تجربه کاربر ضعیف برای کسانی که در تلفن های همراه یا قرص هستند توصیه نمی شود. اعتقاد بر این است که بیش از 50 درصد از تمام جستجوها در حال حاضر بر روی تلفن همراه انجام می شود، بنابراین این مهم است.


2. مایع یا مایع

یک وبسایت که با طراحی مایع یا مایع ساخته شده است، تضمین می کند که سایت به لحاظ نسبت به هر اندازه که اندازه صفحه نمایش است، یکسان باشد. هر عنصر وب سایت، مانند نوار ناوبری، مقدار نسبی زیادی از فضا را در هر دستگاه بر می دارد.


3. ریسپانسیو

یک وب سایت با طراحی ریسپانسیو یک مرحله بیشتر از یک مایع یا مایع است. وب سایت با طراحی ریسپانسیویکی است که به طور کامل برای تلفن های همراه و قرص بهینه شده است، تا جایی که وب سایت در هر دستگاهی متفاوت خواهد بود. مهمتر از همه این است که وب سایت شما ریسپانسیو است اگر درصد زیادی از مخاطبان شما برای مشاهده سایت خود از دستگاههای دیگر به غیر از رایانه استفاده کنند، این بهترین تجربه را برای این کاربران ارائه می دهد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی