آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین Front-End و Back-End

سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

دو عاملی که در صنعت وب اتفاق می افتد عبارتند از: Front-End وBack-End . این می تواند کمی ناامید کننده باشد، زیرا تفاوت بین Front-End و Back-End همیشه کاملا روشن نیست. آنها اصطلاحات اغلب برای توصیف جنبه های صنعت وب مورد استفاده قرار می گیرند. قسمت Front-End  نیز به عنوان سمت سرویس گیرنده شناخته می شود و گاهی اوقات "طراحی وب" در نظر گرفته می شود. عقب پایان صنعت وب اغلب به سمت سرور شناخته می شود. اغلب هنگامی که کسی می گوید آنها "توسعه دهنده وب" هستند، آنها می گویند که آنها در انتهای سایت ها کار می کنند. در حالی که این توضیح ساده به نظر می رسد، خط میان این دو اغلب تار است. در اینجا برخی از دستورالعمل های اساسی برای کمک به  تفاوت بین Front-End و Back-End  وجود دارد و یا حداقل می توانید شروع به درک آنچه که کسی می کند زمانی که آنها می گویند آنها یک "توسعه دهنده Front-End است."

فاوت بین FrontEnd و BackEnd

Front-End

Front-End همه چیز مربوط به آنچه کاربر می بیند، از جمله طراحی و برخی از زبان ها مانند HTML و CSS. بسیاری از دوره های وب که در Digital-Tutors ایجاد می شوند، برای Front-End هستند و بر روی طراحی تمرکز می کنند، اما در حال حاضر نیز تعدادی از دوره های ویژه درFront-End در Pluralsight وجود دارد. تعداد زیادی از مشاغل مختلف مرتبط با جلوی آن وجود دارد. در نظر داشته باشید که بسیاری از این عناوین ذهنی هستند و در حالی که توسعهدهنده Front-End ممکن است چیزی را در یک شرکت معنا کند، این می تواند چیزی در شرکت دیگری کاملا متفاوت باشد. عنوان شغلی مشترک "طراح وب" است. طراح وب، شما آن را حدس زدید، طراحی وب سایت. عنوان شغلی طراح وب بسیار گسترده است، هر چند. یک طراح وب می تواند کسی باشد که سایت هایی را در یک برنامه مانند فتوشاپ یا آتش بازی طراحی کند و هرگز کد را لمس نخواهد کرد. اما در مکان دیگری، یک طراح وب می تواند تمامی comps های طراحی را در فتوشاپ انجام دهد و سپس مسئولیت ایجاد همه HTML ها و CSS (و گاهی اوقات حتی جاوا اسکریپت) را به همراه داشته باشد. رابط کاربر (UI) طراح اساسا یک طراح بصری است و به طور کلی بر طراحی تمرکز دارد. آنها معمولا در اجرای طرح دخیل نیستند، اما ممکن است HTML و CSS را نادیده بگیرند تا بتوانند ایده های خود را به طور مؤثرتر به توسعه دهندگان بسپارند. طراحان تجربه (UX) در جلویی و مطالعه مطالعه می کنند و تحقیق می کنند که چگونه مردم از سایت ها استفاده می کنند و از طریق آزمایش های زیادی تغییر می کنند. یک طراح یا توسعه دهنده جلویی می تواند یک سایت را بدون هیچ گونه توسعه ی اولیه ایجاد کند. سایتهایی که بدون توسعه دهنده وب یا استفاده از back-end ایجاد میکنند یک سایت استاتیک است. یک سایت استاتیک چیزی شبیه یک سایت برای یک رستوران یا سالن مو است. این هیچ اطلاعاتی را در یک پایگاه داده ذخیره نمی کند. صفحات تقریبا همیشه باقی خواهند ماند، مگر اینکه زمان طراحی مجدد باشد. ممکن است توسعه دهنده جلویی نیاز به درک تست داشته باشد و همچنین در HTML، CSS و جاوااسکریپت خوب باشد. این شخص ممکن است تجربه ایجاد طرح در یک برنامه طراحی را داشته باشد. نسخه دیگری از این عنوان مهندس Front-End است. زبانهای خاصی از قبیل "توسعه دهنده جاوا اسکریپت" نیز در نظر گرفته شدهاند. [caption id = "attachment_27350" align = "alignnone" width = "800"]

Back-End

Back-End و یا "سمت سرور" اساسا این است که چگونه سایت کار می کند، به روز رسانی ها و تغییرات. این به همه چیزهایی که کاربران نمیتوانند در مرورگر ببینند، مانند پایگاههای داده و سرورها است. معمولا افرادی که در قسمت Back-End کار می کنند برنامه نویسان یا برنامه نویسان نامیده می شوند. توسعه دهندگان Back-end اغلب در مورد چیزهایی مانند امنیت، ساختار و مدیریت محتوا نگران هستند. آنها معمولا می دانند و می توانند زبان هایی مانند HTML و CSS را استفاده کنند اما قطعا تمرکز آنها نیست. برای ایجاد یک سایت دینامیک نیاز به توسعه دهندگان عقب ماندگی یا حداقل توسعه پایدار است. یک سایت پویا یک سایت است که به طور مداوم در حال تغییر و به روز رسانی در زمان واقعی است. اکثر سایت ها به عنوان سایت های پویا مخالف هستند. فیس بوک، نقشه های گوگل و این وبلاگ همه در نظر گرفته شده سایت های پویا هستند. وبلاگ ها سایت های پویا هستند، زیرا محتوای آنها دائما در حال تغییر و به روز رسانی است. یک سایت پویا نیاز به یک پایگاه داده دارد که به درستی کار کند. تمام اطلاعات، مانند پروفایل های کاربر یا تصاویر آپلود شده، یا پست های وبلاگ، در پایگاه داده ذخیره می شوند. توسعه دهندگان وب با زبان های برنامه نویسی مانند PHP یا .Net کار می کنند، زیرا آنها نیاز به کار با پایگاه داده دارند. کد نوشته شده با سرور ارتباط برقرار می کند و سپس مرورگر را از آنچه که از پایگاه داده استفاده می کند می گوید.

در نتیجه

امیدوارم در حال حاضر شما کمی بهتر از درک تفاوت بین Front-End و Back-End در صنعت وب است. این موضوع می تواند یک موضوع گیج کننده باشد، به ویژه که از آنجایی که واقعا یک استاندارد صنعتی برای آنچه در Front-End همیشه وجود ندارد و آنچه که همیشه در انتهای آن وجود دارد، وجود ندارد. با این حال، بسیاری از افرادی هم هستند که در Front-End و Back-End کار می کنند و درک می کنند. این افراد اغلب به عنوان "توسعه دهندگان پشته کامل" نامیده می شوند. اگر هنوز در مورد تفاوت بین Front-End و Back-End کمی اختلاف نظر دارید، همیشه به یاد داشته باشید که قسمت Front-End مربوط به مرورگر است و همه چیز به آن ارسال شده است. اگر چیزی وجود دارد

HTML - زبان اساسی برنامه نویسی که محتوای وب را ایجاد و سازماندهی می کند و می تواند توسط یک مرورگر نمایش داده شود. شما می توانید در مورد HTML بیشتر بدانید.


CSS - یک زبان که همراه با HTML است، و سبک محتوای یک وب سایت مانند طرح، رنگ، فونت و غیره را تعریف می کند.


جاوا اسکریپت - زبان برنامه نویسی برای عناصر تعاملی بیشتر مانند کشویی منوها، پنجره های مدال و فرم های تماس استفاده می شود.


با هم این ملزومات هر چیزی را که به صورت بصری ارائه می شود هنگام بازدید از یک صفحه وب ایجاد می کند - خرید آنلاین، خواندن اخبار، بررسی ایمیل و یا جستجوی گوگل.


علاوه بر زبانهای پایهی پایه، شما با چارچوبی مانند Bootstrap و Angular و همچنین کتابخانههای جاوا اسکریپت مانند jQuery و CSS مانند Sass و LESS آشنا خواهید شد. یک لیست طولانی از منابع مانند این وجود دارد که HTML، CSS و جاوا اسکریپت را پشتیبانی می کنند. هدف آنها ساده ساختن کد (و فرآیند نوشتن آن)، قابل کنترل و سازماندهی است با ارائه ابزار و قالب های مختلفی که با زبان های برنامه نویسی مشترک سازگار است.


نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی