آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

نکته ساده برای نوشتن محتوای وب

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

این یک اشتباه رایج است.

حتی نویسندگان وب با تجربه نیز آن را انجام می دهند.

هنگام نوشتن کپی وب خود، چه کسی از شما فکر می کند؟

آیا یک مشتری بالقوه خواندن متن شما را تصویر می کنید؟ و آیا شما در مورد چیزی که او را - و یا او - کلیک کنید فکر می کنم؟

این چیزی است که بیشتر نویسندگان وب انجام میدهند.

آنها با بازدیدکنندگان وب خود مانند افرادی که مایل به خواندن هستند، رفتار می کنند.

آنها با بازدیدکنندگان وب خود درست مثل خوانندگان متن چاپ می شوند.

اما این اشتباه است کاملا اشتباه. از آنجا که کپی وب کاملا متفاوت از کپی چاپ است.

بازدید کنندگان وب شما برای اطلاعات یا محصولات شکار می کنند. آنها تصور نمی کنند سریع تصمیم می گیرند

پس چگونه شما می توانید متقاضیان وب را متقاعد کنید که اگر متن شما را خواندند اقدام نکنند؟

بگذار توضیح بدهم…


در زیر 9 نکات را برای ارسال کپی محرمانه برای وب دنبال کنید.


1. بازدیدکنندگان وب خود مانند حیوانات وحشی را درمان کنید

بازدید کنندگان وب سایت شما مانند حیوانات وحشی رفتار می کنند (منبع: Alertbox Jakob Nielsen).


آنها برای اطلاعات یا یک محصول برای خرید شکار میشوند - درست مثل یک پنگدار گرسنه برای وعده غذایی بعدی خود شکار می کند.


هنگامی که یک پاندر یک دنباله عجیب را خراب می کند، به سرعت تصمیم می گیرد: آیا دنباله های عطر منجر به یک وعده غذایی خوب خواهد شد؟ و آیا این آسان است؟


بازدید کنندگان وب شما دو چیز مشابه را در نظر می گیرند: آیا وب سایت شما آنچه را که دنبال آن هستید ارائه می دهد؟ و آیا می توانند به راحتی آن را پیدا کنند؟


پانگر گرسنه دوست ندارد زمان را صرف غذا کند. و بازدید کنندگان وب شما نمی خواهند در طول وب سایت خود را برای چند دقیقه طولانی برای پیدا کردن محصول آنها پس از. آنها می خواهند سریعا آن را پیدا کنند.


درست مانند پانچ تصمیم سریعی در مورد پیگیری عطر دنبال می کند یا خیر، بازدید کننده وب شما به سرعت تصمیم می گیرد که آیا سایت شما مفید است یا خیر. بنابراین اگر سایت شما با انتخابهای زیادی از گزینه های بسیار پیچیده به نظر برسد، آنها با کلیک روی گزینه ی دیگر وب سایت را بررسی می کنند.


بازدید کنندگان وب به سرعت در صفحه وب خود را قبل از حدس زدن اینکه آیا آنها در جای مناسب هستند یا نه، به صفحه وب شما نگاه می کنند. آنها لازم نیست بدانند که مطمئن باشند. آنها فقط می خواهند یک تصمیم سریع بگیرند


اگر بازدید کنندگان وب سایت شما فقط به وب سایت شما نگاه کنند، چگونه پیام خود را در اختیار شما قرار می دهید؟


2. ابتدا مهمترین اطلاعات خود را قرار دهید

نوشتن برای وب کاملا متفاوت از نوشتن مقاله یا مقاله است.


یک مقاله ممکن است مانند این باشد: اول، توضیح دهید که قصد دارید بحث کنید. سپس یک مرور کلی از ادبیات ارائه کنید. بعد، بحث کن و در نهایت نتیجه گیری شما را جلب می کند. مهمترین نکته ای که شما می گذرانید نتیجه گیری است - در پایان مقاله شما!


در صفحات وب شما مجبورید در مقابل آن عمل کنید: مهمترین نکات مهم همیشه اول است.


یک مثال: شما به دنبال یک مبل سه نفره جدید قرمز هستید. هنگامی که شما در یک وبسایت می روید، می خواهید این مبل ها را به فروش برساند. و دوم، شما می خواهید جعبه جستجو، بنابراین شما می دانید که شما می توانید به سرعت پیدا کردن آنچه که سه نفره قرمز قرمز هستند.


یا می گویم که دنبال یک نسخه کپی رایت برای وب سایت خود هستید. شاید شما به دنبال کسی هستید که محلی باشد، بنابراین شما باید یک نسخه کپی رایت را در منچستر که در آن نزدیکی است، مشاهده کنید. یا شاید copywriter شما نیاز به درک اصطلاحات پزشکی، بنابراین شما می خواهم یک عنوان مانند copywriting برای صنعت پزشکی را ببینید.


اطلاعاتی که برای بازدیدکنندگان وب شما مهم است، اغلب بیان ساده ای از آنچه شما انجام می دهید است. هنگامی که آنها درک آنچه انجام می دهند، ممکن است بخواهند برخی از جزئیات مهم را بدانند. و سپس - شاید آنها مایل به دانستن برخی از اطلاعات پس زمینه هستند.


روزنامه نگاران این روش نوشتن هرم معکوس را می خوانند. در مقالات روزنامه، اطلاعات مهمتر از قبل برای جزئیات و اطلاعات پسزمینه است. حتی اگر شما فقط بخشی از یک داستان روزنامه را بخوانید، هنوز تصویر بزرگ را می فهمید.


این همان در وب سایت شماست. مشتریان شما می خواهند ابتدا تصویر بزرگ را بدانند. اساسا: چه کاری انجام میدهی؟ یا برای آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟


3. سعی نکنید هوشمندانه یا خلاق باشیم

در اینترنت، این نادرست است که یک خواننده به هر کلمه ای که می نویسید آویزان است. او زمان ندارد او عجله دارد، زیرا او می تواند چندین راه دیگر عجیب و غریب - وب سایت ها را بخواند - به جای صرف وقت برای کشف آنچه انجام می دهید.


بیانیه های ساده اغلب بهترین کار می کنند.


 من به یک صفحه وب نگاه می کنم باید خودمختار باشد. آشکار. خود توضیحی استیو کروگ


تصحیح هوشمندانه نیاز به فکر کردن دارد. و از مردم می خواهد که فکر کنند، در وب کار نمی کنند چرا که بازدیدکنندگان وب شکار می شوند - آنها زمان فکر کردن ندارند. بنابراین کپی وب خود را به عنوان ساده که ممکن است.


بنویسید به عنوان اگر شما برای 12 ساله نوشتید زیرا این کار باعث می شود که کپی شما آسان باشد. و با جوک ها مراقب باشید مگر اینکه کاملا مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما آنها را دریافت خواهند کرد

4. برای اسکنرها بنویسید

چند نفر صفحات وب را می خوانند؟


[آنچه بیشتر بازدیدکنندگان وب انجام می دهند] در هر صفحه جدید نگاهی انداختن، برخی از متن را اسکن کرده و روی لینک اول که علاقه اش را جذب می کند یا ناخوشایند شبیه چیزی است که آنها دنبال آن هستند کلیک کنید. - استیو کروگ


تحقیقات نشان می دهد که تنها 16 درصد از مردم کلمه کلیدی وب را می خوانند. اکثر مردم اسکن می کنند (منبع: جعبه Alertbox یاکوب نیلسن).


چگونه می توان برای اسکنر نوشت؟ یک لیست چک:


آیا عناوین شما چه چیزی را درباره شما میگویند؟

آیا عنوان تصویر شما یک پیام فروش را ارتباط می دهد؟

آیا عناوین کلیدی خود را به طور کلی نقاط قوت خود را خلاصه کرده اید؟

آیا نقاط گلوله به راحتی اسکن را کاهش می دهد؟

بازدید کننده وب شما شکار اطلاعات یا محصولات است. اطمینان حاصل کنید که او بتواند مهمترین اطلاعات شما را فقط با نگاه کردن به صفحه وب خود درک کند.


5. از کلمات آشنا استفاده کنید

به عنوان خوانندگان وب، ما مجددا شکارچیان را جمع آوری می کنیم - فقط این بار، به جای اسکن کردن افق برای شکار، صفحات را برای کلمات مراقبتی اسکن می کنیم. هنگامی که ما این کلمات را می بینیم، ما روی آن کلیک می کنیم، ما عمل می کنیم. ~ جری مک گاورن


تصور کنید که می خواهید برای تعطیلات به بانکوک بروید و شما به دنبال یک پرواز ارزان هستید. برای چه جستجو می کنید: یک پرواز مقرون به صرفه، یک کرایه ارزان قیمت یا یک پرواز ارزان به بانکوک؟


هیچ کس برای پروازهای مقرون به صرفه جستجو نمی کند. همانطور که ابزار Keyword Tool Google نشان می دهد ارزان ترین چیزی است که مردم دنبال آن هستند:

Carewords کلماتی هستند که مردم دنبال آن هستند. ما اغلب دوست داریم خودمان را بهتر از ما ببینیم. ما سعی می کنیم آنچه را که انجام می دهیم را بسازیم. ما سعی می کنیم علمی، فانتزی و خاصی را بیان کنیم. اما بازدید کننده وب شما به دنبال کلمات آشنا است - carewords - زیرا آنها دنباله عطر است که به او می گوید او در جای مناسب است.


6. برای افراد تنبل بنویس

درست مثل پانگرای تنبل به نظر می رسد برای شام آسان گرفتن، بازدید کننده وب شما نمی خواهد تلاش برای خواندن متن خود را.


کپی خود را آسان برای خواندن:


از پاراگراف کوتاه استفاده کنید - چهار جمله حداکثر

استفاده از جملات کوتاه - به طور متوسط ​​دوازده

پرش کلمات غیر ضروری

اجتناب از اصطلاحات و اصطلاحات

اجتناب از زمان منفعل

از تکرارهای ضروری اجتناب کنید

به طور مستقیم از بازدیدکنندگان وب خود استفاده کنید

متن خود را کوتاه کنید

متن شما چقدر کوتاه است؟ استیو کروگ توصیه می کند که شما نیمی از کلمات را در هر صفحه خلاص کنید و سپس از نیمی از آنچه که در سمت چپ است خلاص شوید. این شاید یک هدف بیش از حد خواستار است، اما آن را به عقب بر گردیم. چالش خود را تنظیم کنید و متن خود را تا حد ممکن کوتاه کنید.


7. منتظر بمانید تا مردم در هر جایی از وب سایت شما وارد شوند

معمولا یک کتاب از فصل اول، از طریق فصل دو تا سه و چهار و غیره خوانده می شود.


اکنون تصور کنید مردم یک کتاب را می گیرند و به طور تصادفی خواندن جایی را شروع می کنند. شاید در آغاز فصل آخر، شاید در وسط فصل سه یا در صفحه آخر فصل اول.


این همان چیزی است که وب است. اکثر بازدیدکنندگان وب شروع به خواندن در صفحه اصلی شما نمی کنند. آنها ممکن است به هر یک از صفحات وب شما وارد شوند.


اگر نمی دانید کجا افراد در وب سایت شما می آیند، به Google Analytics بروید >> محتوای سایت >> صفحات فرود. شما می توانید ببینید دقیقا تعداد بازدید کنندگان وب در هر صفحه وب وارد شده است.

اگر هر صفحه وب می تواند یک صفحه ورودی باشد چه معنی می دهد؟


هر صفحه باید اسکن شود

هر صفحه باید به افرادی که در آن هستند، روشن شود؛ و آنچه در مورد سایت شماست

هر صفحه باید یک تماس تلفنی داشته باشد که به مردم می گوید که در آن برای رفتن به بعدی، برای خواندن پست های دیگر وبلاگ، ثبت نام برای خبرنامه ایمیل خود، بررسی یک توضیح محصول یا گواهی نامه، درخواست نقل قول یا اضافه کردن یک محصول به یک سبد خرید

به نوار ناوبری خود اعتماد نکنید تا به مردم بگوید چه کاری باید انجام دهید. یک دکمه یا پیوند برای هدایت مردم برای گام بعدی را وارد کنید. در هر صفحه


8. برای شکارچیان برای پیدا کردن شما آسان است

مشتریان بالقوه برای اطلاعات یا محصولات شکار هستند.


چگونه می توانم به آنها کمک کنم؟


با ارائه اطلاعات مفیدی، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود منتقل کنید. این است که چگونه نوشتن برای جستجوگرها (بهینه سازی موتور جستجو) اساسا کار می کند:


پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه است

یک موضوع کلیدی برای هر صفحه بحث کنید

پیوندهایی را به صفحات مربوطه در وب سایت خود یا سایر وب سایتها اضافه کنید

استفاده از عبارات و کلمات مشتریان بالقوه خود را به دنبال

بالاتر از همه: مفید باش

9. یک تصویر بصری ایجاد کنید

کپی وب سایت و طراحی وب باید با یکدیگر همکاری کنند.


شما نمیتوانید کلمات خود را بنویسید، نمیتوانید احکام خود را تدوین کنید، می توانید نقاط گلوله خود را بدون توجه به اینکه چگونه صفحه وب شما ظاهر می شود، ایجاد کنید.


جذابیت بصری وب سایت شما به قابلیت خواندن متن شما بستگی دارد. و تاثیر می گذارد که آیا بازدید کنندگان وب به سرعت می توانند آنچه شما در مورد شما می کنند را دریافت کنید.


چگونه تجدید نظر بصری کپی وب خود را افزایش دهید:


متن را با عکس یا فیلم جایگزین کنید

اندازه فونت های مختلف را در نظر بگیرید - فکر کنید که افراد اول اسکن متن بزرگ را در نظر بگیرند

نقل قول های مشتریان (یا کارشناسان) را برای اضافه کردن اعتبار بالا بکشید

بازی کردن با برجسته، متن bold، CAPS، یا کالیج

سربرگ طولانی را به یک عنوان با عنوان زیر اضافه کنید

پاراگراف ها را به نقاط گلوله تغییر دهید

مهمتر از همه: کلاهبرداری کاهش نویز و اضافه کردن فضای سفید. نه تنها باعث می شود که وبسایت شما راحت تر بخواند، بلکه اعتماد درک شده شما را نیز افزایش می دهد (منبع: Social Triggers).


حقیقت در مورد نوشتن کپی وب متقاعد کننده

من دوست دارم به شما بگویم که نوشتن کپی وب متقاعد کننده آسان است.


اما حقیقت این است که نوشتن ساده و مفید کپی سخت است.


از بازدیدکنندگان وب خود مانند دانشگاهیان که عاشق خواندن متون پیچیده و پیچیده ای هستند دوست نداشته باشید. از بازدیدکنندگان وب خود مانند وکلای پرینت بر روی چاپ کوچک نترسید. حرف نزنید و واژگان گسترده خود را نشان نمی دهد.


در عوض، متن خود را به همان اندازه ساده تر کنید.


سعی نکنید همه چیز را به همه بسپارید. می دانید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید


اگر موقعیت شما روشن است، بسیار آسانتر است که در وب پدیدار شود و پیدا شود. اگر پیام شما روشن باشد، ایجاد کپی وب متقاعد کننده بسیار ساده تر است.


واضح باش خاص باش جسور باشید

  • فاطمه علیزاده

بازدیدکنندگان وب

وب سایت

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی