آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

اجزای اصلی سیستم پایگاه داده چیست؟

پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ

اجزای DBMS

سیستم مدیریت پایگاه داده می تواند به پنج بخش اصلی تقسیم شود:


سخت افزار

نرم افزار

داده ها

روش ها

زبان دسترسی به پایگاه داده

بیایید یک نمودار ساده داشته باشیم تا ببینیم که چگونه همه آنها با هم یکپارچه می شوند تا یک سیستم مدیریت پایگاه داده را تشکیل دهند.

اجزای DBMS: سخت افزار

هنگامی که ما می گوییم سخت افزار، به معنی کامپیوتر، هارد دیسک، کانال های I / O برای داده ها و هر مولفه دیگر فیزیکی است که قبل از اینکه هر داده به طور موفقیت آمیزی در حافظه ذخیره شود، باشد.

اجزای اصلی سیستم پایگاه داده چیست

هنگامی که ما اوراکل یا MySQL را روی رایانه شخصی ما اجرا می کنیم، سپس هارد دیسک رایانه ما، صفحه کلید ما که در همه دستورات تایپ می کنیم، رم رایانه ما، ROM ها بخشی از سخت افزار DBMS می شود.


اجزای DBMS: نرم افزار

این جزء اصلی است، زیرا این برنامه ای است که همه چیز را کنترل می کند. نرم افزار DBMS بیشتر شبیه یک بسته بندی در اطراف پایگاه داده فیزیکی است که ما را با یک رابط کاربری آسان برای استفاده، ذخیره، دسترسی و به روز رسانی داده ها.


نرم افزار DBMS قادر به درک زبان دسترسی به پایگاه داده است و آن را به دستورات پایگاه داده واقعی برای اجرای آنها در DB تفسیر می کند.


اجزای DBMS: داده ها

داده ها این منبع است که DBMS طراحی شده است. انگیزه ایجاد پایگاه داده DBMS برای ذخیره و استفاده از داده ها بود.


در پایگاه داده معمولی، کاربر ذخیره داده ها موجود است و داده های متا ذخیره می شود.


متادیتا اطلاعات مربوط به داده است. این اطلاعات توسط DBMS ذخیره می شود تا اطلاعات بیشتری را در آن ذخیره کند.


به عنوان مثال: هنگامی که نام من را در یک پایگاه داده ذخیره می کنم، DBMS وقتی که نام در پایگاه داده ذخیره می شود، ذخیره می شود، اندازه نام، ذخیره شده به عنوان داده های مربوط به برخی از داده های دیگر، و یا مستقل است این اطلاعات فراداده است.


اجزای DBMS: روش ها

روش ها به منظور دستورالعمل کلی برای استفاده از یک سیستم مدیریت پایگاه داده مراجعه می کنند. این شامل مراحل برای راه اندازی و نصب DBMS، برای ورود و خروج از نرم افزار DBMS، مدیریت پایگاه داده ها، پشتیبان گیری، تولید گزارش ها و غیره


اجزای DBMS: زبان دسترسی به پایگاه داده

Database Access Language یک زبان ساده طراحی شده برای نوشتن دستورات برای دسترسی، قرار دادن، به روز رسانی و حذف اطلاعات ذخیره شده در هر پایگاه داده است.


یک کاربر می تواند دستورات را در زبان دسترسی به پایگاه داده بنویسد و آن را برای اجرا به DBMS ارسال کند و سپس توسط DBMS ترجمه و اجرا می شود.


کاربر می تواند پایگاه های داده جدید، جداول، داده ها را وارد کند، داده های ذخیره شده را به دست آورد، داده ها را به روز کند و داده ها را با استفاده از زبان دسترسی حذف کند.


کاربران

مدیران پایگاه داده: مدیر پایگاه داده یا DBA کسی است که مدیریت کامل سیستم مدیریت پایگاه داده را مدیریت می کند. DBA از امنیت DBMS، دسترسی به آن، مدیریت کلید های مجوز، مدیریت حساب های کاربری و دسترسی و غیره مراقبت می کند.

نرم افزار برنامه نویس یا توسعه دهنده نرم افزار: این گروه کاربری در توسعه و تعریف بخش های DBMS مشغول است.

کاربر نهایی: این روزها تمام برنامه های مدرن، وب و موبایل، اطلاعات کاربر را ذخیره می کنند. شما فکر می کنید که آنها این کار را انجام می دهند؟ بله، برنامه های کاربردی به گونه ای برنامه ریزی شده اند که داده های کاربر را جمع آوری می کنند و داده ها را در سیستم های DBMS در حال اجرا بر روی سرور خود ذخیره می کنند. کاربران نهایی کسانی هستند که داده ها را ذخیره، بازیابی، به روز رسانی و حذف می کنند.

نظرات  (۲)

  • `~!@#$%^&*()-_=+[]{};:'"\|,.<>/?Aa
  • `~!@#$%^&*()-_=+[]{};:'"\|,.<>/?Aa

    234234

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی