آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

bootstrap چیست؟

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

تعریف - معنی بوت استرپ چیست؟

بوت استرپ برنامه ای است که سیستم عامل (OS) را در هنگام راه اندازی اولیه می کند. اصطلاح بوت استرپ یا bootstrapping در اوایل دهه 1950 آغاز شد. این به یک دکمه بار بوت استرپ مربوط می شود که برای راه اندازی یک برنامه بوت استرپ سخت افزاری یا برنامه کوچکتر که یک برنامه بزرگتر مانند سیستم عامل را اجرا کرد، اشاره کرد. گفته شده است که این اصطلاح از عبارت "کشیدن خود را توسط bootstraps خود"، شروع برنامه های کوچک و بارگذاری یک بار در حالی که هر برنامه "laced" یا متصل به برنامه بعدی به ترتیب اجرا می شود مشتق شده است.




Techopedia Bootstrap را توضیح می دهد

بوت استرپینگ فرآیند بارگیری یک دستورالعمل زمانی است که یک کامپیوتر برای اولین بار روشن یا بوت می شود. در طی فرآیند راه اندازی، آزمایش های تشخیصی مانند POST انجام می شود که تنظیمات را برای دستگاه ها انجام می دهد و آزمایش های معمول را برای اتصال دستگاه های جانبی، سخت افزار و دستگاه های حافظه خارجی انجام می دهد. سپس برنامه bootloader یا bootstrap بارگذاری می شود تا سیستم عامل را اولویت بندی کند.


برنامه های معمولی که سیستم عامل را بارگذاری می کنند عبارتند از:


GNU Grand Unified Bootloader (GRUB): مشخصات چند بوت که کاربر را قادر می سازد یکی از چند سیستم عامل را انتخاب کند

NT Loader (NTLDR): بوت لودر برای سیستم عامل ویندوز NT مایکروسافت که معمولا از هارد دیسک اجرا می شود

لینوکس لودر (LILO): بوت لودر برای لینوکس که عموما از دیسک سخت یا دیسک فلاپی اجرا می شود

کنترل کننده رابط شبکه (NIC): با استفاده از یک bootloader که از بوت شدن از یک رابط شبکه مانند Etherboot یا محیط اعدام قبل از بوت (PXE) پشتیبانی می کند

پیش از شروع بوت شدن، یک رایانه با یک حافظه اصلی خالی آغاز می شود. راه انداز بوت استرپ اجازه می دهد که ترتیب برنامه ها برای بارگیری سیستم عامل بارگیری شود. سیستم عامل اصلی برنامه ای است که تمام برنامه هایی را که بر روی کامپیوتر اجرا می شوند مدیریت می کند و وظایفی نظیر کنترل دستگاه های جانبی مانند درایو دیسک، مدیریت دایرکتوری ها و فایل ها، انتقال سیگنال های خروجی به مانیتور و شناسایی سیگنال های ورودی از یک صفحه کلید را انجام می دهد.


بوت استرپ همچنین می تواند به طور مداوم برای تهیه محیط برنامه نویسی اولیه برای ایجاد محیط برنامه نویسی پیچیده و کاربر پسند مراجعه نماید. به عنوان مثال، در یک زمان محیط برنامه نویسی ممکن است شامل یک برنامه اسمبلی و یک ویرایشگر متن ساده باشد. با گذشت زمان، پیشرفت های تدریجی به زبان های برنامه نویسی شی گرا پیچیده امروز و محیط های یکپارچه توسعه گرافیکی (IDE ها) منجر شده است.

  • فاطمه علیزاده

bootstrap چیست؟

سیستم عامل (OS)

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی