آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

قالب های ریسپانسیو وب چیست؟

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

طراحی و ریسپانسیو ، یا RWD، یک صفحه وب را طراحی می کند تا بتواند به طور مطلوب مشاهده و ناوبری را در طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله کامپیوترهای رومیزی و رایانه ای رایانه ای رایانه ای رایانه ای رایانه ای رایانه، رایانه لوحی و رایانه، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه بسازد. با تشخیص عرض صفحه دستگاه با استفاده از CSS  Query، این امکان برای مشاهده بین دستگاه های مختلف را با کاهش یا افزایش عرض تصویر، تغییر اندازه فونت، کاهش حاشیه ها و پنهان کردن عناصر دوستانه غیر سازگار فراهم می آورد.


به طور سنتی وب سایت ها و قالب های وب به طور معمول با عرض ثابت، اندازه اندازه تصویر و یک عرض مشخص مرور کلی طراحی شده است. با معرفی طراحی پاسخگو، صفحات وب را می توان برای پاسخ دادن و یا "flex" به عنوان عرض مرورگر محدود می شود. این به صفحات وب HTML اجازه می دهد کوچک و یا گسترش به صفحه نمایش تلفن همراه و قرص مناسب.


برای اجازه دادن به صفحات HTML برای سازگاری با اندازه صفحه نمایش روی دستگاه و رایانه، رایج ترین عرض ها 320، 480 و 768، 1024 پیکسل برای پرتره گوشی های هوشمند، چشم انداز گوشی های هوشمند و پورت تبلت و نمایش منظر است. به جای ایجاد یک وب سایت با ابعاد 320 پیکسل به عنوان کوچکترین مشترک، CSS "Query های رسانه ای" در طرح های ساخته شده است تا وبسایت بتواند طرح، اندازه تصویر و سایر عناصر طراحی را برای مشاهده مطلوب در همه دستگاه ها از جمله رایانه، لپ تاپ، قرص و تلفن همراه



مزایای طراحی ریسپانسیو

مزایای بسیاری برای ساخت وب سایت با استفاده از این سبک کد وجود دارد. اول و مهمتر از همه، یک وب سایت  ریسپانسیو ، خم شدن برای صفحه نمایش صفحه نمایش فرد، بهتر خواهد شد و عملکرد بهتر در تمام انواع کامپیوتر و دستگاه. اندازه قلم و تصویر بیشتر قابل مشاهده است و لینک ها و دکمه ها بیشتر قابل کلیک هستند.


شما می توانید وب سایت تلفن همراه خود را با یکی از دو روش سازگار کنید. شما می توانید یک مجموعه دوم از صفحات وب به طور خاص برای مشاهده دستگاه های تلفن همراه ایجاد، با استفاده از یک اسکریپت تغییر مسیر اسکایپ خودکار و یا تغییر مسیر منفعل منفعل، یا شما می توانید از طراحی پاسخگو استفاده کنید و پس از آن تنها نیاز به حفظ مجموعه ای از صفحات وب. علاوه بر این، مهم است که صفحات وب خود را ایجاد کنید تا تست Google Mobile friendly برای رتبه بندی جستجوی بهتر انجام شود.



پرس و جو رسانه CSS

کد CSS در وب سایت ها و قالب های وب برای تعریف سبک ها مانند اندازه فونت، رنگ صفحه وب، عرض طرح و ارتفاع استفاده می شود. "پرس و جوهای رسانه ای" کد CSS است که تنظیمات تنظیمات مرورگر دستگاه خاصی مانند اندازه صفحه، جهت گیری دستگاه و سایر عناصر دستگاه را هدف قرار می دهد. برای مثال، با استفاده از این ابزار می توانید یک وب سایت را تنظیم کنید تا یک فونت بزرگتر روی صفحات گسترده تلفن همراه 320 پیکسل نمایش داده شود. علاوه بر این شما می توانید عناصر پنهان، عناصر حرکت، تصاویر را کشش و باریک برای پر کردن صفحه نمایش دستگاه و بیشتر. این کد "پاسخگو" قدرتمند می تواند به صورت خودکار یک طرح وب سایت یا طرح وب را به صورت تغییرات صفحه نمایش طراحی مجدد کند. مشاهده: پرس و جو رسانه ها پشتیبانی می کند.



ویژگی های طراحی ریسپانسیو

طرح بندی وب تغییر می یابد به عنوان تغییرات رزولوشن صفحه نمایش

تصاویر را برای پر کردن پنجره مرورگر امتداد می دهد

می توانید قطعنامه های چندین صفحه را تشخیص دهید

کد ساده CSS متن برای تدوین آسان

یک وب سایت را ایجاد می کند که با دستگاه های مختلف سازگار است

تنها مجموعه ای از صفحات وب برای تمام انواع رایانه ها لازم است

تغییر فونت، عرض، ارتفاع یا عناصر پنهان در صفحه های کوچک

می توانید ویدیو پاسخگو را که تغییر اندازه را به عنوان صفحه نمایش سایز ایجاد کند


mobi-hybrid® وب قالب ها

برای دیدن برخی از پاسخگو برای طرح های وب تلفن همراه، از مدل های ما mobi-hybrid® در وب استفاده کنید. این طرح ها سازگار با تلفن همراه هستند و در مشخصات HTML5 و CSS3 به W3C ساخته شده اند. آنها برای تمام دستگاه ها پاسخ می دهند: دسکتاپ، لپ تاپ، قرص و گوشی های هوشمند و قالب های وب مستقل قابل دانلود هستند.


به طور منظم به روز شده به عنوان اینترنت تکامل یافته است، قالب های وب سایت ما هستند طرح های سازگار با HTML W3C خطا رایگان است. استفاده شده توسط هر دو توسعه دهنده های حرفه ای و همچنین مدیران تازه کار، تمام دریافت های وب سایت شامل دستورالعمل های گام به گام و پشتیبانی جامع است. برخی از سایتهای فعال را در صفحه فهرست کاربران ما مشاهده کنید.



اهمیت انعطاف پذیری برای موبایل

عرض صفحات، بیش از ارتفاع، برای نمایشگر صفحه مهم هستند. به دلیل تعداد زیادی از دستگاه ها و نرم افزار مرورگرهای مختلف در دسترس است، هر وبسایت باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند بین دستگاه قابل مشاهده باشد. رایانه ها و لپ تاپ ها، تبلت ها، مینی تبلت ها، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها باید هنگام طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرند. وضوح صفحه نمایش یک عامل اصلی و طراحی پاسخگو با استفاده از رسانه های پرس و جو می باشد که اجازه می دهد تا یک سایت به یک آرایه وسیعی از دستگاه ها متصل شود. سبک CSS باید برای حداکثر و حداقل عرض صفحهای باشد تا یک سایت بتواند به مرورگر متناسب و پاسخ دهد. هر مرورگر دستگاه دارای جنبه های مختلف رندر اختصاصی است بنابراین هر وب سایت جدید باید کاملا مورد آزمایش قرار گیرد.


برای طراحی فقط تلفن همراه، عرض صفحه وب باید زیر 320 پیکسل نگه داشته شود. برای نمایش چشم انداز این 480 پیکسل و در رایانه لوحی پهنای باند نمایش عموما 768 پیکسل و 1024 پیکسل برای نمایش منظره است.



فایل توسطاندازه و سرعت بار

اگر چه اتصالات اینترنت هر ساله سریعتر می شود، مهم است که اندازه فایل ها از تصاویر وب سایت، ویدئو، ویدجت ها و برنامه های دیگر را در نظر بگیرید تا بتوانید بارگذاری صفحه سریع را مشاهده کنید. تصاویر خود را با کیفیت پایین ذخیره کنید و اگر نرم افزار شما گزینه ای برای ذخیره وب برای استفاده از وب باشد، باید از این گزینه استفاده کنید. شما ممکن است بخواهید بعضی از آزمایشات خود را با گزینه "ذخیره به عنوان" انجام دهید.


توصیه کلی برای سرعت بارگذاری صفحه موبایل این است که صفحه اصلی خود را در حدود 500 کیلوبایتی شامل تمام تصاویر و فایل ها و برنامه های کاربردی نگه دارید. فیلم و سایر انیمیشن های متحرک بزرگ باید در زیر صفحات وب سایت شما استفاده شود. هدف وب سایت بارگذاری سریع است و فایل های بیشتر، CSS، ویدجت ها، جاوا اسکریپت ها و تصاویر در یک صفحه لینک، بارگیری کند. علاوه بر این، برخی از موتورهای جستجو رتبه بندی سریعتر وب سایت های بالاتر را رتبه بندی می کنند.



انیمیشن و عناصر پویا در موبایل

سرعت اتصال به موبایل به طور کلی از اتصال مستقیم اینترنت کم است، بنابراین تعداد عناصر متحرک یا "پویا" و ویدجت ها در یک صفحه وب باید برای سرعت بارگذاری سریع تر محدود شود. جی کوئری، فلش و جاوا اسکریپت، برخی از عناصر شما می خواهید در صفحه وب شامل شود، با این حال، شما باید خود را محدود به اضافه کردن تنها یک یا دو از این عناصر به یک صفحه وب. این برنامه ها می توانند از پهنای باند قابل توجه و منابع مرورگر استفاده کنند.


تمام قالب های Allwebco شامل برخی از جاوا اسکریپت هستند. بسیاری از طرح ها شامل انیمیشن جی کوئری هستند و اگر انیمیشن فلش شامل شود، تشخیص خواهد داد که محتوای متناوب ایستا را در دستگاه های غیر فلش نمایش دهد. شما می توانید در بالای این صفحه برای جی کوئری یا فلش جستجو کنید تا قالبهای وب را که شامل این برنامه ها هستند مشاهده کنید.







ویدئو در دستگاه های موبایل

ویدیو HTML5 و همچنین کد جاسازی یوتیوب را می توان به هر نوع وب سایت یا قالب اضافه کرد. کد جاسازی YouTube را می توان در حساب کاربری خود ایجاد کرد و کد به طور مستقیم به صفحه وب جاسازی شده است. به کمک یوتیوب مراجعه کنید. هر نوع ویدیو می تواند یک صفحه را به آرامی بارگیری کند، بنابراین تنها یک ویدیو واحد را به یک صفحه اضافه می کند و اگر ویدئویی را به صفحه اصلی خود اضافه کنید مطمئن شوید که آن را در چندین دستگاه تلفن همراه مختلف آزمایش کنید. اگر وب سایت شما با استفاده از ویدیو برای اطلاعات آموزش و یا محصول، شما ممکن است بخواهید پیوند به یک زیر صفحه با ویدیو جاسازی شده در نظر بگیرید. همچنین پشتیبانی از ویدئو را مشاهده کنید.


کد جاسازی ویدئو یوتیوب به عنوان پاسخگو تنظیم نشده است. کد Css باید در صفحات HTML اضافه شود تا ویدیو "flex" را به عرض صفحه دستگاه دستگاه بیننده اضافه کند. لیست ویژگیها را ببینید یا میتوانید در بالای این صفحه ویدیو را جستجو کنید تا گزینههای قالب وب را مشاهده کنید.



متا برچسب ها دستگاه های موبایل

"نمایش متا" یک برچسب است که در صفحات HTML استفاده می شود تا نشان دهد دستگاه های تلفن همراه چگونه به صفحه وب پاسخ دهند. در بیشتر موارد این تگ فقط باید در وبسایت های پاسخگو باشد که می تواند به عنوان یک صفحه وب 320 پیکسل عرض یا در سایت های طراحی شده موبایل پاسخ دهد. همچنین در سایت W3C.org مشاهده کنید.


برچسب متا زیر "viewport" برای اکثر دستگاه های تلفن همراه در سراسر جهان کار می کند. این برچسب در قسمت سر صفحه های HTML شما قرار می گیرد. از این تگ متا فقط در صفحات HTML HTML استفاده کنید که به 320 پیکسل یا کمتر در عرض محدود می شوند، از این کد در وب سایت ثابت استفاده نکنید.



<meta name = "viewport" content = "width = device-width، scale-scale = 1.0، user-scalable = yes">



برای صرفه جویی در سرعت بار بار، اکثر دستگاه های تلفن همراه هر بار که از یک وب سایت خارج می شوند، کش را پاک نمی کنند. برچسب متا زیر به مرورگر می گوید که وب سایت پس از 20 دقیقه منقضی شده است. از این برچسب در صفحات وب HTML استفاده کنید که به طور مرتب به روزرسانی می شوند.



<meta http-equiv = "cache-control" content = "max-age = 1200">





راهنمایی های ساختمان سایت موبایل

اگر شما یک وب سایت پاسخگو طراحی می کنید، چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید عبارتند از:

شامل متا تگ viewport

از CSS Media Queries برای پاسخ استفاده کنید

صفحات وب باید تا 320 پیکسل عرضی داشته باشند

ایجاد منوهایی که سقوط یا کوچک برای متناسب با صفحه نمایش

اندازه تصویر خود را کوچک نگه دارید، از تصاویر کمتر در هر صفحه استفاده کنید

برنامه های کاربردی کمتری مانند ویدئو و ویدجت را در صفحه اصلی قرار دهید

با دقت اندازه کامل بایت کل صفحه اصلی خود را بررسی کنید (این می تواند SEO را تحت تأثیر قرار دهد)

برای تصاویر وسیع تر از 300 تا 320 پیکسل، به جای آن و با استفاده از کد نصب، از 100٪ عرض استفاده کنید تا آنها به عرض حداکثر CSS و عرض min-width برسند

وب سایت های خود را با استفاده از Insights Google Pagespeed و تست همراه دوستانه تست کنید

برخی از صفحات مقالات آزاد پاسخگو را دانلود کنید که شامل کد ساده پرس وجوهای رسانه ای است که می توانید آن را ویرایش و آزمایش کنید


به یاد داشته باشید که با طراحی وب پاسخگو می خواهید صفحات وب HTML ایجاد کنید که می تواند حداقل برای 320 پیکسل در گوشی های هوشمند کاهش یابد و سپس برای رایانه های دسکتاپ و رایانه های لوحی در هر نقطه از 740 تا 1300 پیکسل پاسخ دهد. شما می توانید در تمام موارد موارد فوق در Google جستجو کنید. شما سایت های بسیاری را با اطلاعات پیدا خواهید کرد تا به شما در راه اندازی وب سایت خود کمک کنید و آن را دوستانه به اشتراک بگذارید.

  • فاطمه علیزاده

CSS

Query

ریسپانسیو

طراحی و ریسپانسیو

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی