آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تاریخ طراحی وب ریسپانسیو

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

وقتی وب سایت ها ریسپانسیو می شوند؟

طراحی وب  ریسپانسیو چیست؟

طراحی وب ریسپانسیو (RWD)، طراحی شده توسط Ethan Marcotte در ماه مه 2010، این است که "طراحی و توسعه وب سایت باید به رفتار و محیط کاربر بر اساس اندازه صفحه نمایش، پلت فرم و جهت گیری پاسخ دهد" (Smashing Magazine).


چه چیزی قبل از RWD آمده است؟

تا آنجایی که اخیرا اکثر صفحه نمایشهای دسکتاپ مردم 800 یا 1024 پیکسل گسترده بودند، بنابراین وبسایتها برای این دو اندازه ساخته شد. عرض ستون ها و تصاویر در کد تنظیم شده و در هنگام مشاهده بر روی اندازه صفحه نمایش متفاوت تغییر نکرده است.


پس از آن مردم توانستند از اندازه های مختلف روی صفحه نمایش انتخاب کنند و طرح ثابت عرض نیز دیگر کار نمی کرد. در اوایل دهه 2000، افراد طراحی "طراحی مایع" و "طرح مایع" را برای حل مشکلات طراحی با طراحی ثابت (یعنی وبسایتهایی که بیش از حد گسترده یا به اندازه کافی گسترده نبودند) ایجاد کردند.


طراحی سیالات و طرح های مایع از روش های مختلف برای تعریف عرض متن و تصاویر به جای با پیکسل استفاده می شود. برای مثال، یک تصویر ممکن است 15 عدد گسترده باشد (ems طول یک 'm' در یک متن خاص است). استفاده از Ems برای استفاده دشوار است زیرا تغییر اندازه آنها بر اساس تنظیمات کاربران. راه دیگری برای تنظیم عرض استفاده از درصد است. درصد به وبسایت اجازه می دهد تا همان اندازه در هر اندازه صفحه نمایش داشته باشد. به عنوان مثال، یک ستون 25٪ از عرض صفحه همیشه 25٪ از عرض صفحه نمایش خواهد بود. اگر یک صفحه وب دارای ستون دیگری است که 73٪ و فاصله بین آنها 2٪ است، این صفحه فضای اضافی بر روی هر دو اندازه هر دو ستون ندارد. با این وجود مشکل این است که صفحات وب برای دستگاه های تلفن همراه یکسان هستند و تقریبا غیرممکن است که بتوانند بدون بزرگنمایی در داخل و خارج از آن به خواندن و حرکت حرکت کنند.


چرا RWD ایجاد شد؟

هنگامی که دستگاه های تلفن همراه برای اولین بار به صفحه های "واقعی" دسترسی پیدا می کردند، کاربران تلفن های همراه مجبور بودند تلاش زیادی برای حرکت به وب سایت های بهینه شده برای صفحه های بزرگ انجام دهند. کاربران مجبور به خرج کردن و بزرگنمایی و حرکت بودند. هر زمان که آنها هر کاری را انجام دادند، مجبور بودند بارهای زیادی را برای صفحات وب برای بارگذاری منتظر بمانند. حتی بدتر از آن بود که انگشتانشان، خیلی بزرگتر از یک مکان نما، به طور تصادفی دکمه اشتباه را فشار دادند و مجبور بودند به عقب برگردند و قبل از اینکه مجددا دوباره تلاش کنند، قبل از بارگذاری قبل منتظر بمانند. در آن زمان مرور مرورگر تلفن همراه گاهی اوقات ارزش تلاش نداشت. اما پس از آن، حمل و نقل در اطراف یک لپ تاپ در همه جا نیز ارزش تلاش ندارد. کاربران موبایل رنج می برند


مارکوت در مقاله خود در لیست جداگانه، پیشنهاد کرد که تنها راه پیشبرد طراحی وب، پاسخ به افزایش گسترده کاربران تلفن همراه با استفاده از طراحی وب پاسخگو است.


RWD عرض پهنای انعطاف پذیر، تصاویر قابل انعطاف و پرس و جوهای رسانه ای را ترکیب می کند که "فیلترهای ساده است که می تواند به سبک CSS اعمال شود" (Google Developers). خودشان، انقلابی نیستند، اما با هم یک ابزار قدرتمند است که به نفع کاربران است.


spar_Responsive-547x1024

چرا از RWD استفاده میکنی؟

دستگاه های کاربر و اندازه صفحه نمایش در حال تبدیل شدن بیشتر و متنوع تر هستند، و شرکت هایی که می خواهند در این محیط متنوع متنوع موفق شوند، وبسایتی خود را برای همه دستگاه ها بهینه سازی کنند، نه فقط برای تلفن همراه و یا فقط دسک تاپ.


وب سایت های RWD از یک URL و یک مجموعه از کد استفاده می کنند، بنابراین شما مجبور نیستید چندین URL یا طراحی سایت های مختلف را نگران کنید. کاربران در قرص ها، لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند همه ی سایت های مشابه را مشاهده می کنند.


از آنجا که وب سایتهای RWD از یک URL و یک مجموعه از کد استفاده می کنند، هزینه های موثری دارند. شما فقط باید یک وب سایت را طراحی و نگهداری کنید، هزینه های وب خود را کاهش دهید تا بتوانید بر سایر موارد تمرکز کنید.


وب سایت های RWD همچنین یک تجربه با کیفیت بالا و بدون درز برای کاربران در چندین دستگاه فراهم می کنند، زیرا تنها یک URL و تنها یک مجموعه از کد وجود دارد.


وب سایت های RWD دستگاهی را که کاربر استفاده می کند تشخیص می دهد و به آن پاسخ می دهد. آنها به طور متفاوتی برای هر دستگاه تغییر و سازماندهی اطلاعات می کنند، اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما دارای طراحی مناسب برای هر دستگاه است.


منبع: SyneCore Tech


آیا می خواهید وب سایت شما پاسخگو باشد؟ با ما تماس بگیرید در 016853851 یا به ما یک ایمیل info@transfer.exsite.info ارسال کنید.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی