آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین وب سایتریسپانسیو و پویا چیست؟

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

تفاوت بین یک وب سایت ریسپانسیو  و یک وب سایت منظم چیست؟

پشتیبانی وب سایت از دستگاه های تلفن همراه موضوع داغ و مهم برای کسب و کار امروز است.


هنگامی که ما با مشتریان در مورد حمایت وب سایت خود از دستگاه های تلفن همراه صحبت می کنیم، توصیه ما یک "وب سایت ریسپانسیو " است. ساده ترین راه برای توصیف یک وبسایت ریسپانسیو ، "یک وب سایت است که می تواند به طور پویا پوسته خود را بر اساس دستگاه یا اندازه صفحه نمایش کاربران تغییر دهد." به این ترتیب، شما می توانید یک وب سایت برای مدیریت و نگهداری داشته باشید و این سایت برای طیف گسترده ای از دستگاه های ممکن از جمله گوشی های هوشمند، قرص، نوت بوک، لپ تاپ، دسکتاپ و غیره  بهینه سازی شده است.


بنابراین یک "وب سایت ریسپانسیو " چیست و چگونه از یک وب سایت عادی متفاوت است؟ نگاهی به عکسهای مقایسه در زیر برای دیدن خودتان.


طراحی ریسپانسیو در مقابل رویکرد "هیچ چیز"

اغلب هنگامی که با مشتریان درباره عدم پشتیبانی وبسایت خود از دستگاه های تلفن همراه صحبت می کنم، مشتری از طریق مرورگر تلفن خود، از سایت خود بازدید می کند و به من نشان می دهد که این وب سایت در واقع بر روی گوشی ظاهر می شود. در این موارد، آنچه که من تقریبا همیشه می بینم، وب سایت های معمولی آنها است که برای رایانه های رومیزی طراحی شده اند و نه صفحه نمایش کوچکتر تلفن آنها، که فشرده شده اند تا روی آن صفحه کوچکتر قرار گیرد. این سایت وجود دارد، اما به سختی قابل استفاده است. اگر تا به حال یک وبسایت مانند این را در تلفن خود مشاهده کرده باشید و مطمئن هستم که دارید، می دانید که باید فریب "خرج کردن و زوم" را انجام دهید تا سعی کنید متن را بخوانید یا به محتوا دسترسی پیدا کنید. این تجربه کاربری لذت بخش نیست و بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر از این روزها انتظار دارند. من این رویکرد "هیچ کاری" را به پشتیبانی از دستگاه تلفن همراه نمی دهم، زیرا اساسا هیچ کاری برای تغییر وب سایت عادی خود انجام نداده و امیدوار است مخاطبان شما از آن استفاده کنند. این بسیار برای پرسیدن است.


در مقابل، یک وب سایت ریسپانسیو و یک طرح پویا که می تواند براساس اندازه های مختلف روی صفحه نمایش تغییر کند، تضمین می کند که بدون توجه به اندازه صفحه نمایش، سایت بهترین کار را برای ارائه یک طرح و تجربه کاربری بهینه سازی شده برای آن دستگاه انجام خواهد داد.


در تصویر زیر می توانید یک مقایسه در کنار روش رویکرد "هیچ کاری" و یک وب سایت ریسپانسیو (شما می توانید بر روی تصویر کلیک کنید تا ببینید که حتی بزرگتر است). برای این مثال، ما از وب سایت Envision استفاده میکنیم که کاملا ریسپانسیو است. در سمت چپ، ما نشان می دهد که سایت چگونه به نظر می رسد اگر ما سایت خود را برای چندین دستگاه با استفاده از طراحی پاسخگو بهینه نکرده اید. شما می توانید ببینید که متن در این اندازه کوچک و قابل خواندن است. لینک هایی که با کلیک بر روی یک ماوس طراحی شده اند غیر ممکن نیست که انگشت خود را لمس کنید و تجربه کلی بسیار ضعیف است.


در سمت راست تصویر زیر، ما نشان می دهیم که سایت ما واقعا بر روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند. محتوا در یک ستون تنها در اندازه مناسب برای این دستگاه کوچکتر ارائه می شود. لینک ها نیز در اندازه ای قرار می گیرند که می توان آنها را لمس کرد، و محتویات پشت آن لینک ها به راحتی و به طور موثر قابل دسترسی است.


شما کدام تجربه را در دستگاه کوچک روی صفحه خود دارید؟


وب سایت ریسپانسیو  در مقابل وب سایت هیچ چیز


در مورد ناوبری

ناوبری یکی از مهمترین قطعات وب سایت شماست. این اجازه می دهد مخاطبان خود را به دسترسی به محتوای سایت خود و انجام آنچه که آنها آمده است به انجام - سفارش، پیدا کردن یک سرویس و یا محل، اهدا، فرم را پر کنید، و غیره مهم نیست که "پیروزی" برای وب سایت شما است، ناوبری با کیفیت کمک می کند تا کاربران خود را به انجام این وظایف.


در مثال بالا، شما دیدید که چقدر سخت بود که از لینک ها در رویکرد "هیچ کاری" در مقایسه با نسخه ریسپانسیو  بهینه تلفن همراه سایت استفاده نکنید. این امر در مورد ناوبری سایت ما نیز صادق است.


اگر به مثال بالا نگاه کنید، خواهید دید که ناوبری ما به یک دکمه "Menu" بزرگ برای طراحی پاسخگو ما فرو می ریزد. اگر یک کاربر آن دکمه را لمس کند، آنها را به منوی ناوبری (که در زیر نشان داده شده است) آورده شده است و به شیوه ای بزرگ و لمسی مطرح شده است که می توانید بخش ها و محتواهای سایت را به راحتی انجام دهید. این تمرکز بر روی بهینه سازی تجربه کاربر اطمینان حاصل می کند که بدون توجه به اینکه چه دستگاهی که مخاطبان ما برای دسترسی به وب سایت ما انتخاب می کنند، تجربه ای که به آنها پیشنهاد می کنیم، به خوبی کار خواهند کرد و به آنها کمک می کند تا کار خود را انجام دهند.


مثال از ناوبری وب سایت ریسپانسیو 


بیشتر از تلفن های همراه

گوشی های هوشمند مهم هستند، اما آنها فقط یکی از دستگاه هایی هستند که امروزه برای دسترسی به محتوای وب سایت ما استفاده می شوند. چشم انداز دستگاه هر روز بیشتر گوناگون می شود و اگر ما بخواهیم وب سایت هایمان را حفظ کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که به این گستره وسیعی از دستگاه های جدید و اندازه صفحه نمایش پاسخ می دهند. یکی از مزایای قدرتمند یک رویکرد وب سایت پاسخگو، این است که از آنجایی که آن را به اندازه صفحه نمایش های مختلف تنظیم می کند، بهترین راه برای بهینه سازی سایت و تجربه کاربری آنلاین برای وسیع ترین وسیله ممکن است  هر دو آنها که از امروز و کسانی که که حتی هنوز هم دیده نشده.



نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی