آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

کدام زبان برنامه نویسی برای آینده مناسبتر است؟

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

این راهنمای قطعی برای هر کسی که مایل به انتخاب مسیر حرفه ای زبان برنامه نویسی درست در سال 2018 است.


و اجازه دهید درباره چیزی چیزی بگویم:


این یک پست "پرطرفدارترین زبانها" نیست که در اطراف یک دسته از نامها و کلمات کلیدی قرار گرفته است.


این یک بررسی دقیق و عملی از وضعیت فعلی، تمایلات و پیش بینی های آینده نزدیک در صنعت فناوری اطلاعات در آغاز سال 2018 است.


این بر اساس داده های آماری از منابع مختلف قابل اعتماد است و نتیجه یک دوره دو هفته ای از تحقیقات جامع است.


هدف از این پست این است که به شما کمک کند تصمیم گیری آگاهانه در مورد زبان هایی که بازار فناوری اطلاعات در سال 2018 دنبال می کند، کمک کند. این به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرید که کدام یک از ارزش ها زمان و تلاش برای استاد شدن است و به شما کمک کند ادامه) حرفه ای موفق و سودآور به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار.


وقتی تصمیم می گیرید که کدام زبان برنامه نویسی بهترین مسیر شغلی را ایجاد کند، توسعه دهندگان معمولا به این چهار ویژگی نگاه می کنند:


حقوق بالا

محبوبیت  مقدار زیادی از فرصت های شغلی، انواع

گرایش به تقاضای بیشتر در آینده

ترجیحا آسان است یاد بگیرند و لذت بخش با کار

برای هر زبان مشخص شده در لیست، شما می بینید:


مقدمه ای کوتاه برای آشنا شدن با زبان، انواع گزینه های شغلی که می توانید ارائه دهید، و چه چیزی در مورد آن چه جالب است

نمودارهای محبوبیت زبان بر اساس TIOBE و GitHub Octoverse

مقایسه حقوق و دستمزد بر اساس داده های Indeed.com و بررسی 2016 StackOverflow

تمایل به تقاضا برای پنج سال گذشته بر اساس Google Trends

مثال کوتاه کد کوتاه به شما یک ایده بصری از نحو زبان ارائه می شود

در پایان، من چهار زبان شناخته شده کمتر شناخته شده را دریافت کردم که در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آوردند و انتظار می رود تقاضای بسیار زیادی برای 2018 باشد.


بیایید با شماره یک یک انتخاب کنیم.


1. جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان است با توجه به نظرسنجی سالانه StackOverflow، با 62.5٪ از پاسخ دهندگان ادعا استفاده از آن.


بدون شک زبان غالب وب و رشد جاوا اسکریپت در دهه گذشته بسیار زیاد است. چرا؟ فقط به اطراف نگاه کنید و شمارش کنید که چه تعداد دستگاهی که قابلیت استفاده از آن را دارید ببینید. جف اوتوود، یکی از بنیانگذاران و برنامه ریزان برنامه نویسی Stack Overflow، معروف گفت:


هر برنامه ای که می تواند در جاوا اسکریپت نوشته شود، در نهایت در جاوا اسکریپت نوشته خواهد شد.

داشتن این در ذهن، مطمئن است می گویند کمبود فرصت های جاوا اسکریپت در سال 2018 و فراتر از آن وجود نخواهد داشت.


دانش جاوا اسکریپت به بسیاری از چارچوب های جلویی مانند Angular، React، Ember، Backbone و دیگران، و نیز محیط زمان اجرا Node.js می پردازد که به شما امکان می دهد جاوا اسکریپت بر روی Backend با کارایی بالا را اجرا کنید.


سه چهارچوب محبوب ترین برای سال 2017 با توجه به StackOverflow مبتنی بر جاوا اسکریپت هستند.


اگر شما بلافاصله از نتایج کار خود در عمل لذت ببرید، برای مثال اجزای وب تعاملی، جاوا اسکریپت برای شما مناسب است. در نظر داشته باشید که حرفه ای در جاوا اسکریپت به طور ضمنی به معنی اینست که شما باید با HTML و CSS راحت باشید، که اساسا از چه صفحاتی از وب ساخته شده است.


ابزارهایی مانند Apache Cordova یا React Native اجازه استفاده از جاوا اسکریپت برای برنامه های موبایل را می دهند. حتی ممکن است به توسعه بازی یا توسعه نرم افزار دسکتاپ با پروژه هایی مانند Electron بروید.


بیایید اطلاعاتی را که در پشت جاوا اسکریپت هست را انتخاب کنید:


گرایش جاوا اسکریپت به محبوبیت در 5 سال گذشته: افزایش دائمی



کد جاوا اسکریپت مثال کد:


2. سویفت

Swift یک زبان برنامه نویسی نسبتا جدید است که اپل در سال 2014 منتشر کرده است. این زبان برای توسعه برنامه های بومی iOS یا macOS است.


این بهبود در نظر قابلیت استفاده و عملکرد در مقایسه با Objective-C - زبان مورد استفاده برای سیستم عامل iOS و macOS اپل است.


Swift به طور کلی توسط توسعه دهندگان مورد توجه قرار گرفته است، که در لیستی از محبوب ترین زبان ها در سال 2017 در رتبه 4 قرار گرفته است. پس از آنکه شماره 1 در سال 2015 قرار گرفتید، باید شغل خود را با Swift انتخاب کنید، احتمالا از آن لذت خواهید برد.


اگر میخواهید به توسعه تلفن همراه بپردازید، باید Swift را به عنوان یک مسیر شغلی بالا پرداخت کنید. به طور کلی، برنامه های iOS ثابت کرده اند که سود آور تر از برنامه های آندروید است.


گرایش سیفیت به محبوبیت 5 سال گذشته: خسته کننده است



کد نمونه کد swift:


3. پایتون

پایتون یک زبان عمومی است که شما می توانید تقریبا در هر نقطه امروز پیدا کنید. شما آن را در برنامه های کاربردی وب، برنامه های دسکتاپ، سرورهای شبکه، یادگیری ماشین، ابزار رسانه ای و غیره پیدا خواهید کرد.


این توسط بازیکنان بزرگ مانند ناسا یا گوگل استفاده می شود، جایی که گویو ون روسوم، خالق پایتون، به مدت 8 سال بیشتر نوشته شده است ... پایتون.


کد پایتون شسته و رفته، قابل خواندن و ساختار خوب است. دندانه ی مناسب فقط برای زیبایی در اینجا نیست - تعیین اعدام کد.


چارچوب های توسعه وب مبتنی بر پایتون مانند جنگو و فلک محبوبیت بیشتری به دست آورده اند. همچنین زبان به شدت مجهز به کتابخانه های تجزیه و تحلیل اطلاعات و ماشین های با کیفیت مانند Scikit-learn و Pandas است.


در کل، مسیرهای شغلی با پایتونمتفاوت و در اینجا برای اقامت. این انتخاب خوبی برای طراحان مبتدی است، زیرا سطح بالا و آسان برای خواندن و درک آن است.


تمایل پایتون به محبوبیت در 5 سال گذشته: قابل توجه است



قطعه نمونه کد پایتون:


4. جاوا

جاوا، مسلما محبوب ترین زبان برنامه نویسی است زیرا 90 درصد از شرکت های Fortune 500 از آن استفاده می کنند. شعار معروف آن "نوشتن یک بار، اجرا هر جا" قطاری از یکی از کلید های که جاوا بسیار ارزشمند - قدرتمند جاوا مجازی ماشین (JVM)، که آن را متقابل پلت فرم سازگار است.


مسیرهای حرفه ای محبوب با جاوا توسعه دهنده باطن، توسعه دهنده داده بزرگ، مهندس سیستم های جاسازی شده، و یا توسعه دهنده آندروید است. اگر چه در حال حاضر زبان "مرسوم ترین" نیست، جاوا به شدت مورد استفاده قرار می گیرد که ما می توانیم آن را تا حد زیادی تضمین کنیم که در دهه آینده و فراتر از آن، هیچ جا نخواهد رفت.


به همین دلیل شما می توانید مطمئن باشید که بسیاری از موقعیت های شغلی جاوا در هر دو شهر و از راه دور وجود دارد، که برای برخی از زبان های کمتر محبوب در این لیست نمی توان گفت. بنابراین، اگر شما با جاوا راحت هستید، فقط قبل از پیدا کردن مکان مناسب، تنها موضوع زمان است.


گرایش جاوا در محبوبیت 5 سال گذشته: کاهش



کد نمونه کد جاوا:


5. ++

 ++C یک زبان بسیار کارآمد و انعطاف پذیر است که برای اولین بار در سال 1985 ایجاد شده است. به دلیل عملکرد، قابلیت اطمینان و انواع شرایطی که می توانید از آن استفاده کنید، تقاضای زیاد باقی مانده است.


بسیاری از سیستم های بزرگ با استفاده از ++C ، از جمله مایکروسافت، اوراکل، پی پال و ادوبی، با موفقیت ساخته شده اند.


حرفه ای با ++C  به طور معمول شامل توسعه برنامه های دسکتاپ، به ویژه برای وظایف با کارایی شدید است. در حالی که پیچیده است، راحت شدن با  ++C به شما درک عمیقتری از نحوه کارکرد زبانها میدهد، بهویژه با دادن امکانات برای دستکاری حافظهی پایین.


سی + + تمایل به محبوبیت در 5 سال گذشته: Ups و downs



کد نمونه کد ++C:


6. روبی

روبی یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سراسر جهان است. این طراحی شده است که دوستانه و آسان برای استفاده توسط توسعه دهندگان، حتی برچسب خود را "بهترین دوست برنامه نویس است."


Ruby یک زبان سطح بالا است که هدف آن دستیابی به تعداد زیادی خط کد تمیز و قابل خواندن است. این گاهی اوقات تلاش قابل توجهی "تحت هود" است که باعث می شود روبی نسبت به سایر زبان های معروف نسبتا کندتر باشد اما مطمئنا بهره وری را افزایش می دهد.


کد روبی خوب نوشته شده تقریبا شبیه جملات نوشته شده در زبان ساده است. این یک انتخاب عالی برای زبان اول برای یادگیری است، به عنوان مبتدیان آن را به سرعت انتخاب کنید و لذت بردن از آن را در طول راه.


Ruby بیشتر برای چارچوب محبوب خود یعنی Ruby on Rails استفاده می شود. Ruby on Rails یک چارچوب وب است که تمام ایده های Ruby را به یک ابزار قدرتمند برای وب تبدیل می کند. بهره وری بزرگ با Rails باعث می شود که انتخاب جدیدی برای تازه کارها باشد که برای شروع کار تلاش می کنند.


حرفه ای با Ruby on Rails قطعا یک انتخاب عالی است چرا که چارچوب "برای شادی برنامهنویس بهینه شده است" و همچنین به خوبی پرداخت می شود. تنها دلیل اصلی برداشتن حرفه ای با روبی، این است که زبان در مقایسه با زبان های فوق، بسیار محبوب نیست. بنابراین، فرصت های شغلی با روبی ممکن است در بعضی از نقاط محدود شود.


تمایل روبی به محبوبیت در 5 سال گذشته: کاهش



قطعه کد مثال Ruby:


7. زنگ

زنگ توسط موزیلا پشتیبانی می شود و توسط برنامه نویسان مورد علاقه دومین سال متوالی در نظرسنجی StackOverflow رای داد. این یک زبان نسبتا جدید است، که برای اولین بار در سال 2010 ظاهر می شود، که قبلا محبوبیت قابل توجهی به دست آورد و انتظار می رود که در آینده نیز بیشتر شود.


زنگ یک زبان کامپایل شده است که اغلب در مورد موارد استفاده و عملکردها با C مقایسه می شود. تفاوت اصلی این است که زنگ حافظه امن است. یکی از رایج ترین گسل هایی که در کد C یافت می شود اشاره گرها، overflows بافر یا هر نوع خطای حافظه است. زنگ با هدف اجتناب از آن ایجاد می شود - زبان به معنای واقعی کلمه شما را غیر ممکن می سازد تا چنین اشتباهاتی را در هنگام جمع آوری (قبل از اینکه کد اجرا می شود) انجام دهید.


برای یک مبتدی، ممکن است زنگ زدن یک مبارزه برای برداشتن آن باشد، زیرا بر قوانین مختلف برای دستیابی به امنیت حافظه اصرار دارد. با این حال، توسعه دهندگان با تجربه آن را دوست دارند، و این کاملا امکان پذیر است که در چند سال آینده زنگ زده خواهد شد تقاضای بسیار بالا است.


در مورد حقوق و دستمزد، روست به خوبی پرداخت می شود، رتبه دوم در سراسر جهان در بررسی 2016 StackOverflow.


یکی دیگر از دلایل انتخاب Rust این است که زبان توسط نام خانوادگی در IT، موزیلا توسعه می یابد.


تمایل به زنگ در محبوبیت در 5 سال گذشته: افزایش است



قطعه نمونه کد زنگ مثلث:


8. اکسیر

الیکسیر یکی دیگر از زبان های جدید است، که برای اولین بار در سال 2011 ظاهر می شود و بلافاصله محبوبیت پیدا می کند.


الیکسر توسط Erlang، زبان توسعه یافته توسط اریکسون در دهه 1980، و همچنین به عنوان مسلما یکی از بهترین ابزار برای همکاری سنگین الهام گرفته شده است. نویسنده José Valim، نویسنده الیکسر خود گفت که او همه چیز را در مورد ارلانگ دوست داشت، اما همچنین اتاق را دیداخلاق بزرگترین نقص ارلانگ برای توسعه دهندگان، اغلب سادگی و قابلیت استفاده و همچنین عدم مدیریت بسته های بصری است.


بنابراین، الیکسیر به نظر می رسد - جنبه های ترکیبی از Ruby، یک زبان و اکوسیستم بسیار توسعه دهنده، با آنهایی که از Erlang هستند ترکیب می شوند.


الیکسیر عمدتا برای توسعه وب استفاده می شود و گزینه های حرفه ای معمولا به خوبی پرداخت می شود اما محدود است. محبوبیت این زبان سال به سال افزایش یافته است، بنابراین اگر شهر شما دارای شرکت های مختلف فناوری اطلاعات باشد، توسعه دهندگان Elixir ممکن است به دنبال آن باشند.


در اواخر سال 2017، StackOverflow، الیکسیر به طور قابل توجهی با پرداخت حقوق، در رتبه سوم قرار دارد.


تمایل الیکسیر به محبوبیت در 5 سال گذشته: افزایش است



کد اکسیر نمونه کد:


9. Scala

Scala مخفف زبان مقیاس پذیر است و یکی از تلاش های بسیاری برای "بازنویسی جاوا" است و در عین حال بهبود مشکلات آن است. کد اسکالو برای اجرا در ماشین مجازی جاوا (JVM) کامپایل شده است.


ما می توانیم با خیال راحت موافق باشیم که Scala در حال حاضر موفق است با توجه به این واقعیت که شرکت های بزرگ مانند LinkedIn، توییتر و The Guardian از آن در پایگاه های خود استفاده می کنند.


Scala شهرت یک زبان پیچیده برای یادگیری برای یک توسعه دهنده جوان است. اما کسانی که آن را گذشته از منحنی یادگیری احتمالا از یک حرفه ای عالی بهره مند می شوند به عنوان موقعیت های باز برای توسعه دهندگان Scala قطعا بیشتر و بیشتر ظاهر می شود.


طبق گزارش StackOverflow در سال 2017، Scala رتبه های بالای بازپرداخت حقوق و دستمزد را به خود اختصاص می دهد و ده نفر در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.


تمایل Scala به محبوبیت در 5 سال گذشته: افزایش است



قطعه نمونه کد نمونه Scala:


10. R

R یک زبان برنامه نویسی و محیطی است که برای آمار، نمایش گرافیکی و تجزیه و تحلیل داده استفاده می شود. این # 1 انتخاب برای دانشمندان داده است. اگر شما خود را در این زمینه علاقه مند می کنید، R یک انتخاب حرفه ای پایدار و سودآور برای شماست.


تمایل G در محبوبیت 5 سال گذشته: افزایش ثابت



مثال R کد نمونه:


این نتیجه فهرستی از ده زبان برنامه نویسی برتر است که باید در سال 2018 یاد بگیرید.


اگر به دنبال دوره های رایگان برای سعی کنید هر یک از زبان های فوق ذکر شده، شما می توانید توصیه های خود را در انتخاب بهترین آموزش و یا حتی داشتن یک وب سایت اختصاص داده وب سایت آموزش برای شما.


اگر در مورد یک حرفه آینده به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزاری سوالی دارید، از مواد برجسته رایگان ما استفاده کنید یا برای نظر حرفه ای بیشتر با ما تماس بگیرید.


بعد چه؟

انتخاب مسیر حرفه ای زبان مناسب است - اما معمولا مشکلات زمانی شروع می شود که تلاش می کنید "به اندازه کافی خوب" باشید و استخدام کنید.


بعد، من بر نتایج تحقیقاتم تمرکز می کنم که چرا بسیاری از توسعه دهندگان پیش از آنکه کاری را انجام دهند از دست می دهند. دلیل اصلی در واقع بسیار ساده است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی