آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین عناصر HTML و برچسب ها چیست؟

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

عناصر HTML

یک عنصر HTML جزء جزء یک سند HTML است.


نحو HTML عنصر

عناصر HTML نشانگر معناشناسی یا معنی است. به عنوان مثال، عنصر عنوان نشان دهنده عنوان سند است. اکثر عناصر HTML با یک برچسب شروع (یا باز کردن برچسب) و یک تگ پایان (یا تگ بسته) نوشته می شوند، با محتوا در میان.


عناصر همچنین می توانند ویژگی هایی باشند که خواص اضافی یک عنصر را تعریف می کنند. به عنوان مثال یک پاراگراف که توسط عنصر p نمایش داده می شود به صورت زیر نوشته می شود:


عنصر نحو HTML عنصر

ما در مورد ویژگی ها در فصل بعدی یاد خواهیم گرفت.


توجه: تمام عناصر نیازی به تگ پایان نیستند. اینها به عنوان عناصر خالی، عناصر بسته شدن خود یا عناصر خالی اشاره شده است. بیشتر بدانید.


برچسب های HTML در مقابل عناصر

از لحاظ فنی، عنصر HTML مجموعه ای از برچسب شروع، ویژگی های آن، تگ پایان و همه چیز در میان است. از سوی دیگر، تگ HTML یا باز کردن یا بستن برای علامت گذاری شروع یا پایان یک عنصر استفاده می شود.


با این حال، در استفاده مشترک عبارات HTML و تگ HTML قابل تعویض است یعنی تگ یک عنصر تگ است. به خاطر سادگی برای این وب سایت، اصطلاحات "برچسب" و "عنصر" به معنای یکسان است - به عنوان آن چیزی را در صفحه وب شما تعریف می کند.


بی حساسیت مورد در برچسب ها و ویژگی های HTML

در HTML، تگ و نام ویژگی ها حساس به حروف نیستند. این بدین معنی است که برچسب <P> و تگ <p> همان چیزی را در HTML تعریف می کند که یک پاراگراف است.


اما در XHTML آنها حساس به حروف هستند و تگ <P> از برچسب <p> متفاوت است.


نکته: ما توصیه می کنیم با استفاده از حروف کوچک برای تگ و اختصاص نام در HTML، از طریق انجام این کار می توانید سند خود را برای ارتقاء آینده سازگار تر کنید.


عناصر HTML خالی

عناصر خالی (همچنین به عنوان عناصر خود بسته یا عنصر نامی نامیده می شوند) تگ های ظرف نیستند؛ بدین معنا، شما نمی توانید <hr> برخی از محتویات </ hr> و یا برخی از محتوا </ br> را بنویسید.


یک مثال معمول از یک عنصر خالی، عنصر <br> است که نشان دهنده شکست خط است.


<p> این پاراگراف حاوی یک خط خط است. </ p>

توجه داشته باشید: در HTML، یک عنصر بسته شدن خود به سادگی به عنوان <br> نوشته شده است. در XHTML، یک عنصر بسته شدن خود نیاز به یک فضای و یک خط قرمز دارد، مانند <br />.


عناصر HTML انباشته شده

اکثر عناصر HTML می تواند هر تعداد عناصر دیگر را داشته باشد، که به نوبه خود از برچسب ها، ویژگی ها، و محتویات و یا عناصر دیگر تشکیل شده است.


مثال زیر دو عنصر را نشان می دهد: عنصر <em> درون عنصر <p> درج شده است.


<p class = "example"> در اینجا برخی از <em> تاکید شده </ em> متن است. </ p>

انواع عناصر HTML

عناصر را می توان در دو گروه متمایز قرار داد: سطح بلوک و عناصر سطح درونی. نخستین ساختار سند را تشکیل می دهد، در حالی که دومین محتوای محتویات یک بلوک را تشکیل می دهد.

  • فاطمه علیزاده

<p>

XHTML

برچسب های HTML

سند HTML

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی