آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تعریف آدرس وب سایت

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

یک آدرس وبسایت، همچنین به عنوان یک URL (یک منبع یک منبع) شناخته می شود، نام اینترنتی یا اینترانت است که به نقطه ای که در آن یک فایل، پوشه یا صفحه وب میزبانی می شود، اشاره می شود. آدرس وب سایت می تواند صفحه اصلی یک وب سایت، یک اسکریپت، تصویر، عکس، فیلم یا فایل دیگری که در یک سرور برای مشاهده، پردازش یا دانلود موجود است، نمایندگی شود. آنها همچنین می توانند در کد های صفحات وب به صورت لینک های جاسازی شده به منظور هدایت کاربر به مکان های دیگر در اینترنت تعبیه شوند.


شناسایی

یک آدرس وب سایت با پروتکل، نام منحصر به فرد و دامنه شروع می شود و با شماره پورت به پایان می رسد. نمونه هایی از پروتکل های استفاده شده عبارتند از http و https. بعد، یک نام منحصر به فرد به دست آمده از سرویس ثبت نام دامنه استفاده می شود. دامنه بعد از نام منحصر به فرد ذکر شده است و شماره پورت آن در انتها ذکر شده یا فرض شده است. انواع دامنه های مختلف وجود دارد، شامل اما نه محدود به: .com، .net، .org و .gov. یک مثال از یک آدرس وبسایت www.google.com است. آدرس وب همچنین به شماره پورت نیاز دارد تا آن را به درستی مسیریابی نماید. اگر شماره در انتهای آدرس ذکر نشده باشد، پورت پیش فرض بر اساس پروتکل در آدرس وب استفاده می شود. در مثال بالا در بالا، http به طور پیش فرض از پورت 80 استفاده می کند. پروتکل https نشان دهنده یک سایت امن است، و شماره پورت فرض شده با https 443 است.


آدرسهای وب در نوار آدرس مرورگر اینترنت وارد می شوند. مرورگر، اگر به اینترنت متصل شده و به طور صحیح پیکربندی شده است، توانایی نمایش صفحه وب ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات میزبانی وب را دارد. نمونه هایی از مرورگرها شامل اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، سافاری و گوگل کروم هستند.


تابع

این نام، از طریق یک سرویس DNS، به یک شماره منحصر به فرد به نام آدرس IP ترجمه می شود. این آدرس IP ثبت شده است و از طریق اینترنت به یک ارائه دهنده ی میزبانی وب هدایت می شود. سرورها در ارائه کننده میزبانی کاربر را با فایل یا صفحه درخواستی ارائه می دهند. خطاهای به کاربر ارائه می شود اگر ارائه کننده محیط نامناسب را پیکربندی کرده یا محدودیت های ترافیک از بین رفته است.


دریافت یک آدرس منحصر به فرد وب

یک آدرس وب سایت را می توان از یک ارائه دهنده ی میزبانی وب مانند GoDaddy یا هر ارائه کننده دیگری که به عنوان یک ثبت کننده ICANN (شرکت اینترنتی برای نام و شماره اختصاص داده شده) ثبت نام کرده است، به دست آورد.


اهمیت

DNS (سرویس نام دامنه) یکی از مهمترین فن آوری های مرتبط با آدرس وب سایت است. بدون یک DNS، وب سایت ها تنها از طریق آدرس IP مربوطه قابل دسترسی می باشند، که شامل یک سری از اعداد است (به عنوان مثال، 192.168.1.1). این به تکیه بر اعداد نیاز دارد تا به وب سایت های مورد علاقه خود در اینترنت دسترسی پیدا کند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی