آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

ویژگی های یک وب سایت استاتیک چیست؟

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

وب سایت استاتیک، ساختار و نحوه ایجاد چیست؟


 

همانطور که از نام وب سایت های استاتیک نشان می دهد همان محتوایی را که هر بار بازدید می کنید ارائه می دهد. این را می توان به صورت زیر تعریف کرد:


یک وب سایت استاتیک یا یک صفحه وب مجموعه ای از مواردی مانند متن، تصاویر و عناصر چند رسانه ای حاوی مطالب مشخص شده ایجاد شده با زبان نشانه گذاری (Hyper Text (HTML و ذخیره شده در یک وب سرور است.


مرورگر محتوای را از سرور بازیابی می کند زمانی که یک بازدید کننده وارد URL یک سایت استاتیک می شود. محتوای بازیابی شده سپس برای نمایش آن به عنوان یک سایت جذاب در پنجره مرورگر تفسیر می شود.


اساسا هر دو سایت های ایستا و پویا با شیوه ای مشابه کار می کنند. اما تفاوت بزرگتر این است که صفحه استاتیک یک صفحه تنها شامل تمام اطلاعات است در حالی که یک صفحه پویا مونتاژ بسیاری از صفحات تک است. شما می توانید مقاله را در مورد تفاوت بین صفحات وب استاتیک و پویا برای مقایسه ویژگی های وب سایت های استاتیک و پویا بررسی کنید.


مبانی وب سایت استاتیک

ما در این مقاله موضوعات زیر را مورد بحث قرار خواهیم داد:


ویژگی های وب سایت استاتیک

ایجاد یک صفحه استاتیک

صفحه نمونه را در مرورگر بررسی کنید

جزئیات صفحه وب استاتیک

ایجاد سایت های استاتیک زنده

جوانب مثبت و منفی وب سایت های استاتیک

1. ویژگی های یک وب سایت استاتیک

سایت استاتیک عمدتا برای توزیع اطلاعات ثابت از سرور وب به مرورگر در حال اجرا بر روی یک کامپیوتر کلاینت استفاده می شود.

همه بازدیدکنندگان دقیقا همان محتوایی را که هر بار که صفحه را بارگذاری می کنند مشاهده می کنند.

به طور کلی سایت های استاتیک با استفاده از زبان نشانه گذاری Hyper Text (HTML) ایجاد می شوند، اما لازم نیست تمام صفحات HTML ثابت باشند. برای مثال، یک کد جاوا اسکریپت که در یک صفحه HTML تعبیه شده است، همچنان در مرورگر باز می شود، به عنوان صفحه HTML با پسوند .html نشان داده می شود.

هنگامی که یک بازدید کننده وارد یک URL در مرورگر وب در حال اجرا بر روی کامپیوتر می شود، مرورگر درخواست HTTP را به سرور ارسال می کند. وب سرور به سادگی یک پاسخ HTTP برای نشان دادن دسترسی URL درخواست شده ارسال می کند. پاسخ با ارسال محتوی URL درخواست شده به مشتری تکمیل خواهد شد. به طور کلی، سرور وب پردازش کد را در صفحه وب استاتیک انجام نمی دهد. نمایش تصویری یک مرورگر که محتوای وب سایت استاتیک را نمایش می دهد در تصویر زیر نشان داده شده است.

مرورگر نمایش یک سایت استاتیک

مرورگر نمایش یک سایت استاتیک


مرورگر مطالب مشخص شده را تفسیر می کند و آن را در پنجره مرورگر نمایش می دهد تا به وب سایت نگاه کند و احساس کند. همه مرورگرهای وب روش خود را برای تفسیر نشانه های HTML دارند. به همین دلیل است که همان وبسایت در Chrome، Firefox، Safari، Edge و Internet Explorer متفاوت است. طراحان وب در حال توسعه سایت هایی هستند که در همه مرورگرها و سیستم عامل ها مشابه هستند.

سایت استاتیک مناسب تر برای توزیع محتوای ثابت است که با زمان تغییر نمی کند یا نیازی به به روز رسانی مکرر ندارد.

به طور کلی، صاحبان سایت ها محتوای سایت های استاتیک خود را ایجاد و به روز می کنند.

2. ایجاد یک صفحه وب ساده استاتیک

مراحل زیر را برای ایجاد یک صفحه وب ساده استاتیک دنبال کنید، در این مثال محتوا بر روی کامپیوتر محلی خود قرار دارد بنابراین هیچ سرور به طور جداگانه نیازی به آن نیست. (به این معنی که کامپیوتر محلی به عنوان یک مشتری و همچنین یک سرور عمل می کند).


هر پردازش کلمه را باز کنید، در این مثال ما با Notepad برای سیستم عامل ویندوز توضیح می دهیم.

کد زیر را در دفترچه یادداشت کپی و ضمیمه کنید.

ایجاد یک وب سایت استاتیک

<html>

<head>

<title> WebNots - مثال صفحه استاتیک </ title>

</ head>

<body bgcolor = "# f1f1f1" text = "red">

<h1> ایجاد وب سایت استاتیک شما </ h1>

در اینجا محتوای سایت شما است.

</ body>

</ html>

1

2

3

4

5

6

7

8

9

<html>

<head>

<title> WebNots - مثال صفحه استاتیک </ title>

</ head>

<body bgcolor = "# f1f1f1" text = "red">

<h1> ایجاد وب سایت استاتیک شما </ h1>

در اینجا محتوای سایت شما است.

</ body>

</ html>

فایل را به عنوان staticpage.html در دسکتاپ محلی خود ذخیره کنید.

فایل را با استفاده از هر مرورگر مانند Chrome یا فایرفاکس باز کنید. (دو بار کلیک کردن بر روی فایل آن را در مرورگر وب پیش فرض باز می کند).

3. نگاه و احساس صفحه وب

فایل HTML باز شده با Chrome ظاهر خواهد شد همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.



توجه داشته باشید محتوای فایل اصلی و نگاه در مرورگر، همه تگ های HTML به ترتیب در مرورگر تبدیل می شوند و فقط محتوای نمایش داده می شود به استثنای فضاهای. به عنوان مثال، محتوا بین تگ های h1 به عنوان یک عنوان در طول صفحه نمایش در پنجره مرورگر تفسیر می شود.


همان محتوا هر بار که فایل را باز می کنید لود می شود زیرا پردازش تعاملی نه در سرور و نه در سمت مرورگر وجود دارد.


برای یک مورد واقعی در اینترنت، فایل HTML در یک سرور وب با یک نام صفحه در دامنه مانند "www.domain-name.com/staticpage.html" واقع خواهد شد. صفحه وب در پنجره مرورگر باز می شود زمانی که یک بازدید کننده به طور مستقیم در نوار آدرس مرورگر وارد این نشانی اینترنتی می شود یا زمانی که این URL از یک نتیجه جستجو هدایت می شود.


4. جزئیات صفحه استاتیک

یک صفحه وب استاتیک حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای نمایش در آن صفحه است. اجازه بدهیک نمونه از یک صفحه ساده وبلاگ با نام "blog-post.html" همانطور که در زیر نشان داده شده است. وقتی این صفحه یک صفحه استاتیک است، همه مطالب مربوط به سرصفحه، محتوا اصلی، پاورقی و نوار کناری در صفحه "blog-post.html" موجود است. شما می توانید با کلیک راست و مشاهده منبع از صفحه برای پیدا کردن همه جزئیات مربوطه.


ساختار یک وبلاگ


5. ایجاد سایت های استاتیک زنده

ساده ترین راه برای ایجاد صفحه وب استاتیک زنده، ایجاد یک صفحه HTML است که در بالا توضیح داده شده است. سپس با استفاده از پروتکل انتقال پرونده، صفحه HTML و منابع مرتبط مربوطه مانند تصاویر و صفحات جدول را به سرور وب آپلود کنید.


همچنین چارچوب های پیشرفته قبل از کامپایل مانند Bootstrap به شما کمک می کند صفحات استاتیک را با استفاده مجدد از بلوک های ساخته شده به سرعت ایجاد کنید. شما می توانید یک سایت نسخه بوت استرپ نسخه ی نمایشی را با برخی از اسکریپت های پویا برای پردازش داده ها مشاهده کنید.


آخرین گزینه این است که از ابزارهای سازنده وب مانند Weebly، Wix و Yola استفاده کنید. همه این ارائه دهندگان خدمات ارائه خدمات رایگان با ویژگی های محدود و خدمات پرداخت با ویژگی های کامل است. اکثر این ابزار ترکیبی از صفحات استاتیک و پویا برای ساخت یک وب سایت کامل با تعداد بیشتری از صفحات ارائه می دهند. سیستم های مدیریت محتوای پیشرفته مانند وردپرس، جوملا و دروپال برای ساختن سایت های پویای پیشرفته تر وجود دارد.


6. مزایا و معایب وب سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک در این دنیای تلفن همراه دارای مزایای فراوانی هستند:


موتورهای جستجو مانند گوگل مانند وب سایت های استاتیک بسیار سریع بارگذاری می شوند. گوگل همچنین صاحبان سایت ها را به صفحات صفحات سریع (AMP) ارتقا می دهد، که طبق آن استاتیک است و معادل صفحات دینامیکی دسک تاپ است.

برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه، صاحبان سایت از ذخیره سازی برای تبدیل صفحات پویا به صفحات استاتیک استفاده می کنند.

هزینه ایجاد و میزبانی وب سایت های استاتیک چند برابر کمتر از مدیریت سایت های پویا است.

امروزه شما به سادگی نمی توانید سایتی مستقل با محتوای ثابت داشته باشید.


برای پردازش ایمیل ها و جمع آوری اطلاعات با استفاده از فرم های تماس، شما نیاز به اسکریپت سرور دارید.

ارائه محتوای سفارشی به کاربران فردی با وب سایت های استاتیک امکان پذیر نیست. برای اجرای یک سایت عضویت یا عضویت، ابتدا باید داده ها را در یک پایگاه داده جمع آوری، پردازش کنید و ذخیره کنید. شما نمی توانید این موارد را مدیریت کنید زیرا سایت استاتیک پایگاه داده جداگانه ای نخواهد داشت.

به طور مشابه، سایت های تجارت الکترونیک باید تغییرات محصول را ارائه دهند و از مشتریان پرداخت می کنند که شما نمی توانید با سایت استاتیک کار کنید

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی