آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

آیا من یک دامنه برای وب سایت نیاز دارم؟

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب


نام دامنه چیست؟

نام دامنه آدرس وب سایت شما است که مردم در نوار URL مرورگر برای وب سایت شما بازدید می کنند.


به عبارت دیگر، اگر وب سایت شما خانه بود، نام دامنه شما آدرس آن خواهد بود.


حالا بیایید توضیح دقیق بدهیم


اینترنت اساسا یک شبکه عظیم کامپیوتری است که از طریق کابل متصل به یکدیگر است. به راحتی آنها را شناسایی کنید، هر کامپیوتر یک سری از اعداد به نام آدرس IP اختصاص داده می شود.


این آدرس IP ترکیبی از اعداد جدا شده با نقاط است. به طور معمول، آدرس های IP مانند این هستند:


66.249.66.1


کامپیوترها هیچ مشکلی با شناسایی و به یاد آوردن این اعداد ندارند. با این حال، برای انسان ها غیرممکن است که به یاد داشته باشید و از این شماره ها برای اتصال به وب سایت های اینترنتی استفاده کنید.


برای حل این مشکل، نام دامنه اختراع شد.


یک نام دامنه می تواند کلمات داشته باشد که باعث می شود آدرس های وب سایت را به یاد داشته باشید.


حالا اگر می خواهید یک وب سایت را در اینترنت ببینید، نیازی به تایپ رشته اعداد نیستید. در عوض، می توانید یک نام کاربری آسان برای یادآوری، به عنوان مثال، wpbeginner.com تایپ کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام دامنه، نگاهی به راهنمای مبتدی ما در مورد نام دامنه و نحوه کار آنها.


میزبانی وب چیست؟


میزبانی وب جایی است که تمام فایل های وب سایت شما در آن زندگی می کنند. این مانند خانه وب سایت شماست که در آن زندگی می کند.


یک راه خوب برای فکر کردن در مورد این است که اگر نام دامنه آدرس خانه شما است، پس میزبانی وب واقعی خانه است که آدرس اشاره به. تمام وب سایت ها در اینترنت نیاز به میزبانی وب دارند.


هنگامی که کسی وارد نام دامنه خود در یک مرورگر می شود، نام دامنه به آدرس IP کامپیوتر شرکت میزبانی وب شما ترجمه می شود. این رایانه شامل فایل های وب سایت شما می باشد و این فایل ها را به مرورگرهای کاربران ارسال می کند.


شرکت های میزبانی وب در زمینه نگهداری و خدمت وب سایت ها تخصص دارند. آنها انواع مختلفی از برنامه های میزبانی را برای مشتریان خود ارائه می دهند. مقاله ما در وردپرس میزبانی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب میزبانی مناسب برای وب سایت خود مشاهده کنید.


چگونه نام دامنه و میزبانی وب مرتبط هستند؟

نام دامنه و میزبانی وب دو سرویس متفاوت هستند. با این حال، آنها با هم کار می کنند تا وب سایت ها را ممکن سازد.


اساسا یک سیستم نام دامنه مانند یک کتاب آدرس عظیم است که به طور مداوم به روز می شود. پشت هر نام دامنه، آدرس سرویس میزبانی وب ذخیره سازی فایل های وب سایت وجود دارد.


بدون نام دامنه، مردم نمی توانند وب سایت شما را پیدا کنند و بدون میزبانی وب شما نمی توانید یک وب سایت ایجاد کنید.


من نیاز به ساخت یک وب سایت دارم نام دامنه یا میزبانی وب

آنچه شما برای ساخت یک وب سایت نیاز دارید؟


برای ساخت یک وب سایت شما هر دو نام دامنه و میزبانی وب را نیاز دارید.


خرید یک نام دامنه تنها به شما حق استفاده از آن نام دامنه خاص را برای یک دوره خاص (معمولا 1 سال) می دهد.


شما برای ذخیره فایل های وب سایت خود نیاز به میزبانی وب دارید. پس از اینکه میزبانی را دریافت کردید، باید تنظیمات نام دامنه خود را به روز کنید و آن را به ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب خود بنویسید.


شما همچنین می توانید دامنه و میزبانی را از همان شرکت خریداری کنید. به طور معمول یک نام دامنه 14. 99 دلار در سال هزینه می کند و میزبانی وب معمولا 7. 99 دلار در ماه هزینه می کند.


اگر شما اولین وبسایت خود را شروع می کنید، این ممکن است به نظر بسیار زیادی شبیه باشد.


خوشبختانه، Bluehost، وردپرس توصیه می کند ارائه دهنده خدمات میزبانی، توافق کرده است تا کاربران خود را به نام دامنه رایگان و بیش از 60٪ تخفیف در میزبانی وب.


→ برای شروع با Bluehost ← اینجا کلیک کنید


هنگامی که شما میزبانی کرده اید و نام دامنه خود را ثبت کرده اید، می توانید وب سایت خود را شروع کنید. برای راهنمایی کامل گام به گام، به راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد وب سایت مراجعه کنید.


آیا من باید آنها را با هم بخریم؟ آیا می توانم به طور جداگانه آنها را خریداری کنم؟

شما می توانید نام دامنه و میزبانی وب را از دو شرکت مختلف خریداری کنید. با این وجود، در این صورت باید با تغییر تنظیمات DNS خود، نام دامنه خود را به شرکت میزبانی وب خود بدهید.


از سوی دیگر، اگر نام دامنه و میزبانی وب خود را از همان شرکت خریداری کنید، مجبور نیستید تنظیمات نام دامنه را تغییر دهید.


همچنین سرویس های تحت یک داشبورد مشابه مدیریت و به روز رسانی بسیار ساده تر است.


اگر می خواهید نام دامنه را به صورت جداگانه خریداری کنید، می توانید از ارائه دهندگان برتر مانند Godaddy و NameCheap انجام دهید.


آیا می توانم نام دامنه من را به یک شرکت مختلف انتقال دهم؟

انتقال نام دامنه


بله، تو میتونی. به طور معمول هنگامی که نام دامنه را ثبت می کنید، شما حق استفاده از آن را دارید و آن را هر جا که می خواهید انتقال دهید.


به عنوان مثال، بگذارید بگویم که نام دامنه خود را از Godaddy خریداری کرده اید و میزبانی خود را از Bluehost خریداری کرده اید. حالا شما می خواهید نام دامنه خود را به Bluehost منتقل کنید، بنابراین مدیریت و تجدید آن آسان تر است.


شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. هر دو شرکت دستورالعمل های گام به گام دقیق را که می توانید برای انتقال آن ها پیگیری کنیدنام دامنه.


توجه: توصیه می کنیم حداقل 45 روز پس از ثبت نام یا تجدید نظر برای شروع انتقال منتظر بمانید. ICANN، سازمان بین المللی که نام دامنه را نظارت می کند، هر زمان که انتقال آغاز می شود، نیازمند یک سال تجدیدنظر است. با انتقال نام دامنه خود قبل از آن دوره، می توانید هزینه تمدید در سال را از دست بدهید.


آیا می توانم وب سایت خود را به یک شرکت میزبانی وب دیگر بدون تغییر دامنه منتقل کنم؟

بله، شما هم می توانید این کار را انجام دهید. شما نام دامنه خود را دارید و می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید تا به هر شرکت میزبانی وب اشاره کنید.


به عنوان مثال، نام دامنه و میزبانی خود را از Godaddy خریداری کرده اید و اکنون می خواهید میزبانی وب خود را به Bluehost منتقل کنید. شما می توانید با به سادگی انتقال فایل ها و داده ها، سایت خود را از یک میزبان به دیگری انتقال دهید. پس از آن شما باید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کنید و آنها را به ارائهدهنده میزبانی وب جدید خود اختصاص دهید.


مثال دیگر، شما نام دامنه خود را از WordPress.com خریداریید (راهنمای ما در مورد تفاوت بین WordPress.com و WordPress.org را ببینید). بعدا می خواهید به وب سایت WordPress.org خودتان بروید.


ابتدا باید یک حساب میزبانی وردپرس ثبت نام کنید. پس از آن شما می توانید سایت خود را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید. در نهایت، شما فقط تنظیمات نام دامنه خود را در WordPress.com ویرایش کرده و آنها را به ارائهدهنده میزبانی وب جدید خود وردپرس اختصاص دهید.


ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب را یاد بگیرند. شما همچنین می توانید مقایسه خود را از سازندگان وب سایت محبوب برای مبتدیان با جوانب مثبت و منفی ببینید.

نظرات  (۱)

با سلام و عرض احترام

اگر دوست دارین بازدیدکنندگان وبلاگتون به صورت کاملا رایگان و 100% واقعی افزایش پیدا کنن ، توصیه می کنم که اون رو در سایت دنیس ثبت کنید.

با ثبت آدرس وبلاگ در سایت دنیس ؛ علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ، می تونید درآمد حرفه ای و پایدار داشته باشین.

https://dnis.ir/smart/panorama

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی