آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

metadata چیست؟

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

متاداده دادههایی هستند که دادههای دیگر را توصیف میکنند. متا یک پیشوند است که در اکثر کاربردهای فناوری اطلاعات به معنای "تعریف یا توضیح پایه" است.



متادیتا اطلاعات پایه ای در مورد داده ها را خلاصه می کند که می تواند یافتن و کار با نمونه های خاص داده را آسان تر کند. به عنوان مثال، نویسنده، تاریخ ایجاد شده و تاریخ تغییر و اندازه فایل، نمونه هایی از فراداده اسناد بسیار اساسی است. داشتن توانایی برای فیلتر کردن از طریق آن ابرداده ها باعث می شود که فرد بتواند یک سند خاص را پیدا کند.


علاوه بر سند فایل ها، ابرداده برای تصاویر، فیلم ها، صفحات گسترده و صفحات وب استفاده می شود. استفاده از ابرداده در صفحات وب می تواند بسیار مهم باشد. متاداده برای صفحات وب حاوی توصیف محتویات صفحه و همچنین کلمات کلیدی مرتبط با محتوا است. این معمولا در قالب متاگا بیان می شود. متادیتا حاوی توضیحات و خلاصه صفحه وب اغلب در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شود و دقت و جزئیات آن بسیار مهم است، زیرا می تواند تعیین کند که آیا کاربر تصمیم به بازدید از سایت دارد یا خیر. Metatags اغلب توسط موتورهای جستجو ارزیابی می شود تا به تصمیم گیری در ارتباط با صفحه وب کمک کند و به عنوان عامل کلیدی در تعیین موقعیت در جستجوی تا اواخر 1990s مورد استفاده قرار گیرد. افزایش بهینه سازی موتورهای جستجو (جستجوگرها) در انتهای دهه 1990 منجر به بسیاری از وبسایتها شد که "کلکسیون کلمات کلیدی" ابرداده خود را به فریب موتورهای جستجو تبدیل کردند، و وبسایتهایشان را نسبت به دیگران نسبت به دیگران نسبت دادند. از آن به بعد موتورهای جستجو، وابستگی خود را به متاگاماها کاهش می دهند، هرچند که در هنگام صفحات نمایه سازی، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از موتورهای جستجو همچنین سعی می کنند توانایی صفحات وب را خنثی کنند و به طور منظم معیارهای رتبه بندی خود را برای رتبه بندی تغییر دهند، زیرا گوگل به خاطر اغلب الگوریتم های رتبه بندی بسیار نامعلومی تغییر می کند.


متاداده را می توان به صورت دستی و یا با پردازش اطلاعات خودکار ایجاد کرد. ایجاد کتابچه راهنمای کاربر دقیق تر می شود، به کاربر اجازه می دهد تا اطلاعاتی را که احساس می کند مربوط باشد یا مورد نیاز برای توصیف فایل باشد را وارد کند. ایجاد فراداده خودکار می تواند بسیار ابتدایی باشد، معمولا فقط اطلاعاتی از قبیل اندازه فایل، فرمت فایل، هنگامی که فایل ایجاد شده و فایل ایجاد شده است، نمایش داده می شود.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی