آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

صفحات وب استاتیک و پویا چیست؟

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

پاسخ: صفحات وب می توانند به صورت ایستا یا پویا باشند. "استاتیک" به معنای بدون تغییر یا ثابت است، در حالی که "پویا" به معنی تغییر یا پر جنب و جوش است. بنابراین، صفحات وب استاتیک شامل همان مطالب پیش ساخته شده هر بار که صفحه بارگذاری می شود، در حالی که محتوای صفحات وب پویا را می توان در پرواز در حال تولید است.


صفحات استاندارد HTML صفحات وب استاتیک هستند. آنها حاوی کد HTML هستند که ساختار و محتوای صفحه وب را تعریف می کنند. هر بار یک صفحه HTML بارگذاری می شود، به نظر می رسد همان. تنها راه محتوای یک صفحه HTML تغییر خواهد کرد اگر توسعهدهنده وب به روزرسانی و انتشار فایل را داشته باشد.


انواع دیگر صفحات وب مانند صفحات PHP، ASP و JSP صفحات وب پویا هستند. این صفحات حاوی "سمت سرور" کد است، که اجازه می دهد تا سرور برای تولید محتوای منحصر به فرد هر بار که صفحه بارگذاری شده است. به عنوان مثال، سرور ممکن است زمان و تاریخ فعلی را در صفحه وب نمایش دهد. همچنین ممکن است یک پاسخ منحصر به فرد بر اساس یک فرم وب را که کاربر پر شده است، ارسال کند. بسیاری از صفحات پویا از کد سرور برای دسترسی به اطلاعات پایگاه داده استفاده می کنند که محتوای صفحه را از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده تولید می کند. وب سایت هایی که صفحات وب را از اطلاعات پایگاه داده تولید می کنند، اغلب وب سایت های مبتنی بر پایگاه داده ها هستند.


شما اغلب می توانید بگویید که آیا یک صفحه استاتیک و یا پویا به سادگی با نگاه کردن به فرمت فایل صفحه در URL، واقع در قسمت آدرس مرورگر وب است. اگر ".htm" یا ".html" باشد، صفحه احتمالا استاتیک است. اگر پسوند ".php"، ".asp" یا ".jsp" باشد، احتمالا پویا است. در حالی که تمام صفحات وب دینامیک حاوی محتوای دینامیک نیستند، اکثر آنها دارای حداقل محتوایی هستند که به صورت مستقیم تولید می شوند.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی