آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

چگونه یک وب سرور Apache کار می کند؟

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

اینترنت به عنوان مجموعه ای از سرورهای وب موجود است که میزبان صفحات وب است که کاربران می توانند از رایانه های خود دسترسی داشته باشند. این سرور باید نرم افزار سرور را اجرا کند تا درخواستهای کاربر را مدیریت کند. یکی از این بسته های نرم افزاری، سرور آپاچی وب، یک راه حل سرور رایگان برای توسعه دهندگان برای میزبانی صفحات وب از راه دور ارائه می دهد. به همین ترتیب، آن را تبدیل به یک برنامه محبوب برای میزبانی وب سایت است. سرور آپاچی از طریق پردازش درخواستهای URL به سرور با استفاده از پروتکل های ارتباطی خاص در چندین روش کار می کند و خود را به کار با زبان برنامه نویسی و پایگاه داده گسترش می دهد.



 

URL ها و پروتکل HTTP

Apache نرم افزار وب سرور است، و به عنوان مثال، عمدتا درخواست های پروتکل انتقال ابرمتن را از طریق درخواست های آدرس Universal Resource Locator انجام می دهد. URL ها به سادگی نام یک وب سایت است که کاربران برای وارد کردن یک صفحه وب به مرورگرهای وب وارد می کنند. هنگامی که کاربر وارد URL می شود، مرورگر یک درخواست HTTP را به کامپیوتر سرور در حال اجرا Apache، معمولا در پورت 80 ارسال می کند. پروتکل HTTP پروتکل انتقال داده استاندارد اینترنت برای صفحات وب است، بنابراین زمانی که یک کاربر یک درخواست URL را به Apache ایجاد می کند، سرور، سرور آپاچی درخواست HTTP را پردازش می کند و صفحات وب مورد درخواست را بازگشت می دهد.


Multitasking / Multithreading

یک سرور آپاچی یک بار درخواست HTTP چندگانه را انجام می دهد. برای انجام این کار، سرور باید بر روی چندین thread از اجرای اجرا شود. یک موضوع بخشی از یک برنامه است که از برنامه اصلی جدا می شود و برای انجام یک کار خاص همزمان اجرا می شود. سرور آپاچی یک رشته جدید برای هر درخواست HTTP ایجاد خواهد کرد که با گرفتن و به دست آوردن صفحه وب درخواستی رسیدگی می کند. این اجازه می دهد تا آپاچی در یک زمان به صفحات وب به چندین کاربر خدمت کند.


برنامه و فایل خدمت

در کنار صفحات وب، سرور آپاچی می تواند کاربران را به دانلود فایل ها در رایانه های خود، که آپاچی نیز از طریق HTTP اداره کند. این شامل فایل های صوتی، فایل های فیلم یا اسناد خاص مانند اسناد ورد یا PDF می باشد. اگر کاربر یک پرونده برنامه را برای یک زبان برنامه نویسی مانند PHP، Python یا Perl درخواست کند، سرور آپاچی این برنامه را اجرا می کند و خروجی برنامه را به کاربر از طریق HTTP می فرستد. با این حال، برای پردازش درخواست ها برای اسناد حاوی زبان اسکریپت، سرور آپاچی باید ماژول مناسب برای آن زبان را نصب کرده باشد.


بسته های آپاچی

سرور آپاچی به عنوان یک بسته مستقل به عنوان بخشی از برنامه های بزرگ وب ارائه می شود و به همراه ماژول ها برای افزایش کارایی آن می باشد. پیاده سازی محبوب سرور آپاچی پشته LAMP (لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP / Perl / Python) است. این پیکربندی بسته سرور Apache با قابلیت های وب سایت خود را با پایگاه داده MySQL و زبان های برنامه نویسی مانند PHP را به منظور خدمت به محتوای پایگاه داده برای وب سایت های به روزرسانی مانند وبلاگ ها، بسته می کند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی