آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

کدام بهتر است برای توسعه وب PHP یا Python؟

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

پایتون در مقابل PHP؟ کدام زبان برای توسعه وب بهتر است

پایتون در برابر پی اچ پی 29 ژوئن 2018 ویشنو قبل از بررسی دلایلی که پایتون را بهتر از پی اچ پی تفسیر می کنیم ابتدا درک کنیم که توسعه وب چیست؟ این یک واژه گسترده برای کار در توسعه یک وب سایت برای اینترنت یا اینترانت است. این شامل طراحی وب، توسعه وب سایت، پیکربندی امنیت شبکه و ... می شود از ایجاد صفحات متن تا برنامه های پیچیده وب. طراحی وب در سلسله مراتب زیر انجام می شود: -

برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده

برنامه نویسی سمت سرور

فن آوری پایگاه داده

برای توسعه وب سایت ما نیاز به زبان های برنامه نویسی است. دو مهمترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای توسعه وب Python و PHP است. در بخش های زیر، ما در مورد دو زبان برنامه نویسی بحث خواهیم کرد و همچنین سعی خواهیم کرد نحوه ی این که چگونه پایتون بهتر از پی اچ پی است را بیابیم. PHP ) Hypertext Pre-Processor): - این یک زبان اسکریپتی است که برای توسعه وب طراحی شده است که برای ایجاد صفحات HTML وب پویا و تعاملی استفاده می شود. آن نیز به عنوان یک زبان برنامه نویسی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. توسط Rasmus Lerdorf در سال 1994 معرفی شده است. فرم کامل پی اچ پی صفحه خانگی شخصی است اما در حال حاضر به عنوان Preprocessor Hypertext شناخته می شود. این یک زبان اسکریپتی وب است که توسط HTML ساخته شده است. که به معنی کد پی اچ پی می تواند به راحتی در HTML یک صفحه وب قرار گیرد. این سریعترین منبع برای ایجاد وب سایت های پویا فعال با پایگاه داده است. پی اچ پی از سرورهای وب و شرکت های بزرگ مانند Apache، Netscape، مایکروسافت IIS و غیره پشتیبانی می کند. همچنین در سیستم عامل های لینوکس، ویندوز، یونیکس و سیستم عامل مک کار می کند. ویژگی های کلیدی PHP عبارتند از:

متن باز (Open Source):-

این منبع باز برنامه نویسی است که به این معنی نیست که شما مجبور نیستید از آن استفاده کنید. شما می توانید به صورت رایگان دانلود کنید و از زبان PHP استفاده کنید.

ساده:-

در مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی بسیار آسان است. این بسیار ساده و آسان است و به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود.

ترجمه شده: -

نیازی به کامپایل وجود ندارد زیرا آن یک زبان تفسیری است.

بستر مستقل: -

این زبان یک زبان مستقل است به عنوان کد PHP می تواند در هر پلت فرم مانند لینوکس، یونیکس، سیستم عامل مک ایکس، ویندوز و غیره اجرا شود.

سرعت:-

این نسبتا سریعتر از زبان اسکریپتی دیگر است زیرا از منابع سیستم بسیار استفاده می کند.

گزارش خطا:-

پی اچ پی یک تابع برای ایجاد اخطار هشدار یا خطا است به طوری که به راحتی می توانید پیدا کردن خطا و می تواند آن را در زمان تعمیر. اما با تمام این مزایا، معایب خاصی را مطرح می شود که به شرح زیر است.

امنیت:-

همانطور که گفتیم این یک منبع باز است. همه افرادی که از آن استفاده می کنند می توانند به کد منبع دسترسی پیدا کنند و اگر کد منبع را در آنها وجود داشته باشد، می توان از آن برای کشف ضعف PHP استفاده کرد

Unfit برای برنامه های بزرگ: -

این سخت است که حفظ شود زیرا آن بسیار مدولار نیست. این تجزیه و تحلیل انتقادی از پی اچ پی را ارسال کنید، ما در مورد ویژگی های ضروری پایتون بحث خواهیم کرد و ببینید که چگونه این دو زبان مقایسه می کنند. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که برای برنامه نویسی عمومی طراحی شده است، طراحی شده توسط Guido Van Rosum. این در سال 1991 آغاز شد و دارای یک فلسفه طراحی است که بر قابلیت خواندن کد تأکید دارد، بویژه با استفاده از فضای خالی قابل توجه. این برای: - توسعه وب، توسعه نرم افزار، ریاضیات و اسکریپت سیستم استفاده می شود. دو نسخه عمده زبان برنامه نویسی پایتون یعنی پایتون 2 و پایتون 3 وجود دارد. کد پایتون دارای سبک طبیعی است که باعث می شود خواندن و درک آسان آن آسان باشد. از این رو، یادگیری آسان است. بعضی از دلایل اصلی برای یادگیری و استفاده از زبان برنامه نویسی Python عبارتند از:

مبتدی دوستانه: -

این یک زبان دوستانه مبتدی است زیرا آسان است برای درک و استفاده از آن لذت ببرید. این یکی از دلایلی است که پایتون به عنوان یک زبان دوستانه مبتدی محبوبیت پیدا کرده است.

زبان سطح بالا: -

همانطور که یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است، در حالی که با استفاده از پایتون، نیازی به نگرانی در مورد جزئیات سطح پایین مانند مدیریت حافظه مورد استفاده برنامه نیستید.

کدهای کوتاهتر: -

یکی دیگر از مزایای زبان پایتون اینست که کدگذاری آن بسیار کوتاهتر از سایر زبانهای برنامه نویسی است.

نحو پاک کردن: -

پایتون از پرانتزهای پیچیده تشکیل نشده است آن یک نحو بسیار روشن، مختصر و متعامد دارد.

شی گرا: -

پایتون از برنامه نویسی متمرکز بر برنامه ریزی و برنامه ریزی هم پشتیبانی می کند. این یک راه بسیار قدرتمند اما آسان برای انجام برنامه نویسی شی گرا در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی دارد. اکنون، بیایید به برخی دلایل اینکه چرا ترجیح می دهیم از پایتون در PHP استفاده کنیم، نگاه کنید

اگر ما در مورد قابلیت خوانایی هر دو زبان صحبت کنیم، PHP نسبت به پایتون بسیار قابل نگهداری نیست.

پایتون شامل ویژگی های امنیتی بیشتری نسبت به PHP می باشد.

در PHP، برنامه نویسی کاربردی ارائه نشده است، اما در پایتون، برنامه نویسی و تکنیک های عملی ممکن است.

پی اچ پی به عنوان یک زبان توسعه وب طراحی شده بود در حالی که پایتون به عنوان یک زبان عمومی هدف طراحی شده بود.

پایتون دارای کتابخانه استاندارد و فرمانده استاندارد است، از جمله کتابخانه بسیار بهتر از PHP است.

پایتون دارای نحو گسترده تر و پاک تر است که به توسعه دهندگان در توسعه وب کمک می کند.

در زیر برخی از مناطق که پایتون حاکمیت خود را بیش از  ثابت می کند

HP به این ترتیب همچنین بیان می شود که چرا این ستاره در حال رشد در زمینه توسعه وب است

بهتر طراحی شده است: -

پایتون دارای ساختاری است که به دقت مورد توجه قرار گرفته و به خوبی طراحی شده و قوی است. از سوی دیگر PHP به نظر نمی رسد که خیلی خوب فکر کند. استفاده از پایتون بسیار ساده تر برای نوشتن کد عالی است.

بهتر در درازمدت: -

از نقطه نظر یک توسعه دهنده، باید در نظر گرفت که احتمالا حداکثر مقدار برای آنها در دراز مدت ایجاد شود. با این حال PHP دارای یک یادگیری کوتاه است اما اگر ما در مورد دراز مدت صحبت کنیم، پایتون تولید کننده تر از PHP است.

چارچوب وب بهتر: -

چارچوب مناسب برای پایتون چارچوب جنگو است، در حالیکه PHP روی Kohana، Symfony، CodeIgnitor و Zend کار می کند.

قابل خواندن: -

پایتون قابل خواندن تر از PHP و دیگر زبان های برنامه نویسی است. پایتون آسان است برای خواندن و همچنین آسان یادگیری.

نحو ساده تر: -

کدگذاری در پایتون نسبتا سادهتر از PHP است؛ این نحو بسیار روشن، مختصر و متعامد است. کدهای ساده تر برای فهمیدن و نوشتن در پایتون هستند. وقتی چیزی در پایتون بنویسیم، آنقدر ساده و موثر است که می خواهید آن را به دیگران نشان دهید.

ابزارهای ساده رفع اشکال: -

در مورد اشکال شما نیاز به استفاده از چندین ابزار اشکال زدایی در پی اچ پی دارید، اما در مورد پایتون، فقط ابزارهای اشکال زدایی مانند pdb 26.2، pdb 27.3 و غیره مورد نیاز است. اغلب موارد ابزار اشکال زدایی در بسته دانلود پایتون کاملا کافی است.

مدیریت بسته بندی بهتر: -

در مقایسه با PHP، پایتون مدیریت بهتر بسته را دارد. با کمک مدیریت بسته، می توانید بسته های خود را بنویسید، بسازید و به اشتراک بگذارید به طوری که توسعه دهندگان به آسانی می توانند به برنامه های دیگر وصل شوند. با در نظر گرفتن تمام نکات و موارد فوق می توانیم نتیجه گیری کنیم که پایتون در طراحی وب بسیار بهتر از پی اچ پی است. اگر ما از نقطه نظر یک توسعه دهنده فکر کنیم، پایتون در طولانی مدت مزایای بیشتری نسبت به پی اچ پی دارد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی