آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

قالب HTML چیست؟

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

طرح های HTML


قالب های وب HTML چیست؟

یک قالب وب سایت یک وب سایت از قبل ساخته شده از صفحات HTML است که شامل تصاویر یکپارچه، محتوای متن و فایل های پشتیبانی برای سبک فونت و جاوا اسکریپت هستند. کاربر نهایی اطلاعات، متن و تصاویر خود را به طرح پیش ساخته تبدیل می کند و سپس برای مشاهده در اینترنت به یک حساب میزبانی وب آپلود می کند. طرح های الگو، مانند آنهایی که توسط Allwebco ارائه شده اند، وب سایت هایی هستند که در فرمت فایل زیپ دانلود می شوند. این اجازه می دهد تا خریدار به طور کامل خود و آزادانه استفاده از وب سایت آنها در حال توسعه از جمله تمام کد منبع، عکس سهام و فایل ها.



قالب وب و قالب وب سایت همان چیزی است. یک قالب وب HTML ممکن است با استفاده از HTML یا XHTML ساخته شود و کد CSS و جاوا اسکریپت را شامل می شود. الگوهای PHP و ASP در اکثر موارد نیز شامل کد HTML یا XHTML می باشند. HTML 5 نسخه فعلی است، با این حال نسخه قبلی، HTML 4.01 برای چندین سال استفاده شده است و هنوز در بسیاری از وب سایت ها استفاده می شود. جدیدترین نسخه HTML5 که توسط WHATWG ایجاد شده است، در اکتبر 28، 2014، به توصیه پایدار W3C، با تصویب رسمی، تبدیل شد. این پشتیبانی توسط همه مرورگرهای وب جدید و دستگاه های تلفن همراه و استفاده گسترده از آن در بسیاری از وب سایت های محبوب است.



تعریف HTML

در اصل، HTML برای اجازه دادن به یک فایل متنی ساده برای نمایش یک وب سایت فرمت شده با متن، تصاویر، اسکریپت ها، انیمیشن ها، فرم ها و سایر عناصر وب استفاده می شود. HTML زبان استفاده شده توسط مرورگرهای وب است که به صورت پویا قالب بندی و نمایش صفحات وب را نشان می دهد. CSS (صفحات سبک آبشاری) یک زبان متفاوت است که در هماهنگی با HTML برای افزودن سبک های فونت، رنگ ها و سایر سبک های طرح بندی به صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد.


HTML، که برای «زبان نشانه گذاری HyperText» نامیده می شود، مجموعه ای از کدهای است که می تواند در فایل های متنی وارد شود تا نشان های خاصی از نوع، تصاویر درج شده و پیوندهایی به سایر اسناد هیدروکوت را نشان دهد. HTML اجازه می دهد تا تصاویر و اشیاء تعبیه شده و برای ایجاد فرم های تعاملی مورد استفاده قرار گیرند. اشیاء را می توان با استفاده از جاوااسکریپت یا تگ های خاص HTML مانند تگ "جاسازی" یا "شی" تعبیه کرد. صفحه ای که در حال خواندن است، با استفاده از کد HTML ساخته شده است. HTML یک برنامه کامپایل شده نیست بلکه متن ساده است. این چیزی است که اجازه می دهد برای انعطاف پذیری در قالب وب سایت HTML.



همچنین ببینید:

قالب وب سایت چیست؟

قالب های وب سایت "Stand Alone" چیست؟

کنسرسیوم جهانی وب (W3C)

HTML در ویکیپدیا


قالب های HTML و CSS

CSS کد یا سبک CSS، که "Cascading Style Sheets" نامیده می شود، می تواند در هر وب سایت شامل شود. CSS برای تعریف فونت، رنگ، پس زمینه، فاصله، عرض و ارتفاع ابعاد، قالب بندی دکمه، توجیه متن و سایر عناصر طراحی یک صفحه وب مورد استفاده قرار می گیرد. یک وب سایت تنها با استفاده از CSS ساخته نمی شود. CSS کد مورد استفاده برای قالب بندی یک وب سایت HTML یا XHTML است. کد CSS را می توان در یک صفحه وب با کد HTML (in-line css) یا در یک فایل سبک سبک CSS خارجی در نظر گرفت. تمامی الگوهای Allwebco شامل یک شیوه جهانی بیسیم CSS برای تعریف قالببندی طراحی قالب وب HTML هستند. کد خاص برای دستگاه های تلفن همراه ممکن است در یک فایل دوم به نام "media-queries.css" موجود باشد. پرس و جو رسانه ها کد CSS است که عرض صفحه مرورگر را تشخیص می دهد و می تواند به صورت پویا یک صفحه وب را تغییر دهد تا مطابق با وضوح دستگاه خاصی تغییر کند.



همچنین ببینید:

مدارس W3

صفحات سبک آبشار در W3C

جزئیات طراحی پاسخگو


قالب های HTML و جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت نیز به عنوان یک زبان متنی ساده نوشته شده و برای افزودن برنامه های کاربردی پویا به یک صفحه وب مورد استفاده قرار می گیرد. جاوا اسکریپت ممکن است در صفحات HTML همراه با کد HTML وب قالب گنجانده شود و یا ممکن است در متن ساده مرتبط با فایل .js شامل فایلهای "شامل" شود. جاوا اسکریپت عمدتا در قالب یک برنامه «سمت سرویس گیرنده» استفاده می شود، به این معنی که نرم افزار مرورگر وب تفسیر می کند و سپس آنرا ارائه می کند تا یک رابط کاربری پیشرفته و تجربه وب سایت پویا فراهم کند.


تمام قالب های HTML Allwebco عبارتند از جاوا اسکریپت برای هدرینگ جهانی، منو و فایل های پاورقی. برخی از قالب های HTML ممکن است شامل سایر جاوا اسکریپت ها مانند منوهای کشویی، نمایش عکس های پویا، محافظت صفحه روی صفحه راست کلیک، پنجره های مرورگر پنجره و سایر پیشرفت ها باشد. جاوا اسکریپت به طور گسترده ای در قالب های Allwebco HTML استفاده می شود.



همچنین ببینید:

جاوا اسکریپت در ویکیپدیا

codeschool.com

وبلاگ گوگل وب مستر


ریسپانسیوو موبایل

طراحی پاسخگو یک سبک طراحی است که طرح بندی صفحه وب آن را از بین می برد یا به مرورگر وب دستگاهی که در آن مشاهده می شود پاسخ می دهد. این نوع کد به طور عمده با استفاده از سبک های CSS ایجاد می شود و وضوح صفحه نمایش دستگاه مشاهده را تشخیص می دهد و سپس صفحات وب را ارائه می دهد. وبسایتهایی که به صورت تلفن همراه طراحی شدهاند، تقریبا همیشه شامل کد CSS Queries میشوند تا این انعطافپذیری را فراهم کنند.



همچنین ببینید:

قالب های  ریسپانسیو چیست؟

RWD در ویکیپدیا

چیدمان چند دستگاه Google

تلفن همراه ریسپانسیو

انواع تصاویر مورد استفاده در قالب های وب

نه فقط هر نوع تصاویر را می توان به وب سایت های HTML تعبیه کرد. برای یک تصویر به درستی نمایش داده وبه سرعت در سایت تبلیغ می شود باید یکی از سه نوع باشد:


JPG یا JPEG. این نوع تصویر برای عکس های چهره افراد و سایر تصاویر پیچیده بهتر است. اطلاعات تصویر فشرده می شود تا بارگذاری صفحه سریع تر اجازه دهد. JPEG را در ویکیپدیا یا JPEG JFIF در W3C ببینید.

GIF یا نمای رنگی تصویر. این نوع تصویر اجازه می دهد تا فقط 256 رنگ، اما داده های تصویر را فشرده نمی کند، به طوری که برای گرافیک بسیار تمیز مانند لوگو یا تصاویر با مناطق بزرگ رنگ جامد اجازه می دهد. فرمت تبادل گرافیکی را در ویکیپدیا مشاهده کنید.

PNG یا گرافیک شبکه قابل حمل. این نوع تصویر از "فشرده سازی داده ها بدون افتادگی" استفاده می کند تا تصویری با کیفیت بالا را با یک اندازه فایل کوچک در نظر بگیرد و در عین حال امکان استفاده از ویژگی های خاص مانند شفافیت و کدورت را نیز فراهم کند. این نوع تصویر به خوبی برای گرافیک های لوگو و همچنین زمینه های نیمه شفاف برای اجازه دادن به لایه بندی تصویر یا متن کار می کند. ببینید گرافیک شبکه قابل حمل در ویکیپدیا یا PNG (گرافیک شبکه قابل حمل) در W3C.


jQuery با HTML

هنگامی که مردم به جی کوئری مراجعه می کنند، در واقع یک کتابخانه جاوا اسکریپت از توابع ساخته شده است که به آنها اشاره می شود. در اصل جی کوئری به خودی خود یک افزونه برنامه یا مرورگر نیست، فقط یک راه ساده برای ایجاد توابع جاوااسکریپت «سمت سرویس گیرنده» و مدیریت رویداد برای هر وب سایت است. این توابع در صفحات وب HTML با استفاده از یک فایل کتابخانه جی کوئری جاوا اسکریپت جاسازی شده است.


توابع ساخته شده ممکن است شامل انیمیشن، "در حال کلیک" و "در شناور" رویدادها و دیگر جلوه های ویژه است که با استفاده از جاوا اسکریپت برای ایجاد انیمیشن مانند نمایش اسلاید و منوهای آبشار به دست آمده است. برای مشاهده الگوهای وب HTML طراحی شده که شامل jQuery هستند، می توانید در بالا برای «jQuery» جستجو کنید یا صفحه ویژگی های ما را ببینید.



همچنین ببینید:

jQuery مقدمه در w3Schools

jquery.com


قالب های HTML و انیمیشن

علاوه بر استفاده از jQuery برای انیمیشن، Adobe Flash یک گزینه دیگر است. انیمیشن فلش یک برنامه کامپایل شده است که در قالب HTML و XHTML وب سایت تعبیه شده است تا انیمیشن و جنبش را نمایش دهد و همچنین «برنامه های اینترنتی غنی». همچنین از جریان صدا و تصویر پشتیبانی می کند. این یک برنامه محبوب ایجاد شده توسط Macromedia Corporation است که در حال حاضر متعلق به Adobe Systems است. اگرچه فلش محبوب ترین و معتبر ترین نرم افزار انیمیشن موجود است، اما به دلیل اختلافات خود با سازندگان Adobe Systems Incorporated از نرم افزار فلش، برخی از شرکت ها مانند اپل کامپیوتر، سازندگان iPod و iPad پشتیبانی نمی کند.


اکثر قالب های Allwebco از انیمیشن jQuery استفاده می کنند. چند مورد شامل برخی از برنامه های فلش است. طراحی هایی که شامل فلش نیز شامل کد جاوا اسکریپت تشخیص برای دیدن بهتر در آی فون، آی پاد لمسی، اپل و سایر دستگاه های تلفن همراه است. نواحی متحرک فلش محتوای متفاوتی مانند تصویر غیر فلش استاتیک شما را در تلفن های همراه و مرورگرهایی که از فلش پشتیبانی نمی کنند، نمایش می دهد.



همچنین ببینید:

نرم افزار فلش پلیر

فلش در ویکیپدیا


قالب وب سایت توسعهدهنده

تمامی طرح های ما شامل کامل وب سایت های مستقل هستند، ساخته شده در HTML با مجموعه ای کامل از صفحات وب. تمام قالب های وب ما شامل بسیاری از ویژگی های ساخته شده است. اگر شما در حال ایجاد یک وب سایت جدید یا به روزرسانی می کنید، می خواهید از بهترین برنامه ها و ابزار موجود استفاده کنید.


ارائه آخرین طراحی وب سایت های HTML، وب سایت های ما در سراسر جهان توسط هر دو توسعه دهنده وب و همچنین مدیران تازه کار و اولین بار برای توسعه سایت ها برای کسب و کار، شخصی، فروشگاه ها، مدارس، سازمان ها، سازمان های دولتی محلی و ملی و همچنین بسیاری از دیگر انواع محبوب سایت ها. همه طرح های ما با HTML و CSS برای سبک ها و طرح بندی کد گذاری شده اند. شما می توانید در بالای این صفحه برای هر کسب و کار یا محصول مربوط به توسعه وب خود، نیازمندی ها را مشاهده کنید تا طرح های صفحه وب موجود را مشاهده کنید.


همچنین ببینید:

قالب وب سایت توسعهدهنده

مجتمع های زیرمجموعه های موبایل

طراحی تعاملی

وب سایت های ساختمانی

فقط Allwebco Design شامل یک میزبان از ویژگی های ساخته شده به درستی در قالب الگوهای وب HTML: اثرات CSS، اسکریپت های پویا، انیمیشن جی کوئری، اشکال HTML، جستجو در سایت، PDF دانلود صفحات، گالری عکس عکس و بیشتر. برای جزئیات بیشتر به ویژگی های الگو ما مراجعه کنید.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی