آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

آیا جاوا اسکریپت برای یادگیری سخت است ؟

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

درجه سختی در یادگیری جاوا اسکریپت بستگی به سطح دانش شما را به آن می دهد. از آنجا که رایج ترین راه برای اجرای جاوا اسکریپت به عنوان بخشی از یک صفحه وب است، ابتدا باید HTML را درک کنید. علاوه بر این، آشنایی با CSS نیز مفید است زیرا CSS )Cascading Style Sheets) موتور قالب بندی را در پشت HTML فراهم می کند.


مقایسه جاوا اسکریپت با HTML

HTML یک زبان نشانه گذاری است، به این معنی که متن را برای یک هدف خاص annotates و آن را قابل خواندن انسان است. HTML یک زبان نسبتا ساده و ساده برای یادگیری است.


هر تکه محتوا درون تگ های HTML پیچیده شده است که محتوای آن را مشخص می کند. تگ های HTML معمولی به عنوان مثال پاراگراف ها، عنوان ها، لیست ها و گرافیک ها را پوشش می دهند. یک تگ HTML مطالب را در محدوده زاویه محصور می کند، با نام تگ ظاهر می شود که ابتدا به دنبال مجموعه ای از صفات است. تگ بسته برای مطابقت با یک تگ باز، با قرار دادن اسلش در مقابل نام تگ شناسایی می شود. به عنوان مثال، در اینجا یک عنصر پاراگراف است:


<p> من یک پاراگراف هستم. </ p>

و در اینجا همان عنصر پاراگراف با عنوان صفت است:


<p title = 'من یک ویژگی استفاده شده در این پاراگراف هستم.> من پاراگراف هستم. </ p>

جاوا اسکریپت، با این حال، زبان نشانه گذاری نیست بلکه یک زبان برنامه نویسی است. این به خودی خود به اندازه کافی برای یادگیری جاوا اسکریپت خیلی سخت تر از HTML است. در حالی که یک زبان نشانه گذاری چیزی چیزی را توصیف می کند، یک زبان برنامه نویسی مجموعه ای از اقدامات را اجرا می کند. هر فرمان نوشته شده در جاوا اسکریپت یک عمل فردی را تعریف می کند که می تواند هر چیزی را از کپی کردن یک مقدار از یک مکان به مکان دیگر، انجام محاسبات بر روی چیزی، آزمایش یک وضعیت یا حتی ارائه لیستی از مقادیری که برای اجرای یک سری از دستورات استفاده می شود که قبلا تعریف شده اند



از آنجا که بسیاری از اقدامات مختلفی وجود دارد که می تواند انجام شود و این اقدامات را می توان با روش های مختلف ترکیب کرد، یادگیری هر زبان برنامه نویسی سخت تر از یادگیری زبان نشانه گذاری است.


با این حال، یک پیش شرط وجود دارد: برای اینکه بتوانید به درستی از زبان نشانه گذاری استفاده کنید، باید کل زبان را یاد بگیرید. دانستن بخشی از زبان نشانه گذاری بدون دانستن بقیه بدان معنی است که شما نمیتوانید صحیح تمام محتوای صفحه را علامت بزنید. اما دانستن بخشی از یک زبان برنامه نویسی به این معنی است که شما می توانید برنامه هایی را بنویسید که از بخشی از زبان شما برای ایجاد برنامه ها استفاده می کنند.


در حالی که جاوا اسکریپت پیچیده تر از HTML است، می توانید جاوااسکریپت جاوااسکریپت را بسیار سریعتر شروع کنید، تا بتوانید یاد بگیرید که چگونه به درستی صفحات وب را با HTML علامت بزنید. با این وجود، شما طول می کشد تا بیشتر به یادگیری همه چیز که می تواند با جاوا اسکریپت در مقایسه با HTML انجام می شود.



مقایسه جاوا اسکریپت با زبان های برنامه نویسی دیگر

اگر قبلا زبان برنامه نویسی دیگری را می دانید، جاوا اسکریپت برای شما بسیار ساده تر خواهد بود، زیرا یادگیری آن زبان دیگر است. یادگیری اولین زبان برنامه نویسی شما همیشه سخت تر است، زیرا زمانی که زبان دوم و بعد را یاد می گیرید که از یک سبک برنامه نویسی مشابه استفاده می کند، شما در حال حاضر از سبک برنامه نویسی درک می کنید و فقط باید یاد بگیرید که چگونه زبان جدید دستورات خاص خود را تنظیم می کند.


تفاوت سبک های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی دارای سبک های مختلف هستند. اگر زبان شما قبلا می دانید همان سبک یا پارادایم است، از جاوا اسکریپت، یادگیری جاوا اسکریپت نسبتا آسان است. جاوا اسکریپت از دو سبک پشتیبانی می کند: رویه ای یا شی گرا. اگر شما قبلا یک زبان رویه ای یا شی گرا می دانید، یادگیری نوشتن جاوا اسکریپت را به همان نسبت آسان می کند.


راه دیگری که زبان های برنامه نویسی متفاوت است این است که برخی از آنها کامال می شوند و دیگران تفسیر می شوند:


یک زبان کامپایل شده از طریق یک کامپایلر که تمام کد را به چیزی که کامپیوتر می تواند درک کند، تغذیه می شود. نسخه کامپیوتری چیست؟ اگر شما نیاز به تغییر در برنامه دارید، باید قبل از اجرای مجدد برنامه، مجددا برنامه را مجددا کپی کنید.

زبان تفسیری کد را به چیزی تبدیل می کند که کامپیوتر می تواند در زمانی که دستورات فردی اجرا می شود را درک کند؛ این نوع زبان پیش از آن کامال نشده است. جاوا اسکریپت یک زبان تفسیری است، به این معنی که شما می توانید تغییرات را در کد خود انجام دهید و دوباره آن را اجرا کنید تا تاثیر تغییرات خود را بدون نیاز به مجددا کپی کنید.

الزامات تست برای زبان های مختلف

تفاوت دیگر بین زبان های برنامه نویسی جایی است که آنها می توانند اجرا شوند. به عنوان مثال، برنامه هایی که در نظر گرفته شده برای اجرا در یک صفحه وب نیاز به یک وب سرور که زبان مناسب را اجرا می کند.


جاوا اسکریپت به چندین زبان برنامه نویسی دیگر شبیه است، بنابراین دانستن جاوا اسکریپت زبانهای مشابه را بسیار آسان می کند. جایی که جاوا اسکریپت این مزیت را دارد این است که پشتیبانی از زبان در مرورگرهای وب ساخته شده است - همه شما باید برنامه های خود را همانطور که می نویسید تست کنید، یک مرورگر وب برای اجرای کد است - و در مورد هر کس یک مرورگر که قبلا روی کامپیوتر خود نصب کرده است . برای تست برنامه های جاوا اسکریپت، شما نمی توانید

نیاز به نصب یک محیط سرور، آپلود فایل ها به سرور در جای دیگر، و یا کامپایل کد. این باعث می شود جاوا اسکریپت یک انتخاب ایده آل به عنوان اولین زبان برنامه نویسی باشد.

تفاوت در مرورگرهای وب و تاثیر آنها در جاوا اسکریپت
یک منطقه که یادگیری جاوا اسکریپت سخت تر از سایر زبان های برنامه نویسی است این است که مرورگرهای مختلف وب چندین کد جاوا اسکریپت کمی متفاوت به نظر می رسند. این یک کار اضافی را در برنامه نویسی جاوا اسکریپت نشان می دهد که چندین زبان برنامه نویسی دیگر نیازی به آن ندارند - آزمایش اینکه چگونه یک مرورگر خاص انتظار دارد تا وظایف خاصی انجام دهد.

نتیجه گیری
از بسیاری جهات، جاوا اسکریپت یکی از ساده ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری به عنوان اولین زبان شما است. نحوه عملکرد آن به عنوان یک زبان تفسیری در مرورگر وب به این معنی است که شما حتی می توانید حتی پیچیده ترین متن را با نوشتن یک قطعه کوچکی در یک زمان و تست آن در مرورگر وب، همانطور که شما بروید. حتی قطعات کوچکی از جاوا اسکریپت می تواند پیشرفت های مفیدی برای یک صفحه وب باشد، بنابراین شما تقریبا بلافاصله می توانید تولید کنید.
  • فاطمه علیزاده

CSS

HTML

جاوا اسکریپت

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی