آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین یک HTML و XML Sitemap

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ


نقشه های سایت برای SEO شما بسیار مهم هستند. پس از اتمام ساخت نقشه سایت خود، توصیه می شود که آن را به ابزار Google Webmaster ارسال کنید تا Google بتواند نقشه های سایت شما را خالی کند. با این حال، مردم اغلب زمانی که تصمیم می گیرند کدام نوع نقشه سایت بهتر است استفاده شود اغلب اشتباه گرفته می شود. خوب همه چیز بستگی به هدف وب سایت شما دارد. یکی از تفاوت های اصلی بین این دو این است که چگونه Google وب سایت را خالی می کند.


گزارش مختصر و مفید

ساده ترین توضیح این است که XML در درجه اول برای موتورهای جستجو در حالی که HTML برای کاربران نوشته شده است.


یک پروتکل Sitemap XML به طور خاص برای عنکبوت موتور جستجو طراحی شده است. در ریشه آن، XML یک فایل است که شامل تمام فعالیت های پشت صحنه در یک وب سایت است. نه تنها URL اصلی سایت، بلکه تمام URL ها در سایت همراه با متادیتای مرتبط است. این می تواند شامل زمانی که آخرین URL به روز شد، چقدر مهم است، تغییرات فرکانس میانگین رخ می دهد، نسبت URL ها به بقیه سایت و غیره


HTML فقط یک نمای کلی از سایت است، فقط صفحات و اطلاعاتی که کاربر با آن مواجه است. اگر شما در وب سایت هستید و به دنبال سبد خرید یا صفحه «تماس با ما» هستید و نمی توانید آن را پیدا کنید، به نقشه سایت بروید و به راحتی آن را پیدا کنید. در حالی که این به سمت کاربر طراحی شده است، همچنین می تواند به رتبه بندی موتور جستجوی خود کمک کند، زیرا سایت شما کاربر پسند است و به بازدید کننده سایت غذا می دهد.


چرا از یکی استفاده میکنید؟

حتی اگر شما در دنیای طراحی وب شروع به کار کردید، ممکن است درباره HTML قبل از آن شنیده باشید. برای بسیاری از سالها HTML تنها نوع برنامه نویسی است که می توانید از آن برای ایجاد صفحات وب استفاده کنید. شما ممکن است شرایطی مانند ASP، JSP جاوا اسکریپت یا CSS شنیده باشید، اما اینها و دیگران اساسا فقط اضافه کردن به HTML هستند. هر صفحه وب در قلب آن با HTML ساخته شده است. اما تا اواخر سال 1999 تا اواخر سال 2001، کنسرسیوم جهانی وب، که بدن حاکم بر اینترنت است، تصمیم گرفت استفاده از HTML را متوقف کند و XHTML و XML را جایگزین کند.


XHTML که مخفف Extensible Hyper Text Mark Up Language تقریبا با HTML مشابه است. تفاوت واضح تر با HTML و XHTML نحو هر دو زبان است. هدف نهایی XHTML سازگاری با دستگاه های مختلف و مرورگرها است، بنابراین کد با قوانین سخت تر نوشته می شود. به عنوان یک نتیجه، XHTML به نظر می رسد مانند یک نسخه بالغ از HTML به نظر می رسد.


هنگامی که شما در مورد تفاوت های عمده بین نقشه های XML در مقابل HTML سایت فکر می کنید، اساسا این بدان معنی است که فردی که برنامه یا کد را نوشتن می کند، تصمیم می گیرد که کدام برچسب ها چیست. با HTML شما از این لوکس برخوردار نبودید. مردم معمولا دو نوع مخلوط می کنند، اما XML ها از طریق وب سایت رسمی پیوند داده نمی شوند، اما معمولا در حوزه ی آن example.com/sitemap.xml می گویند. همانطور که قبلا گفتم، نقشه سایت XML در درجه اول برای موتورهای جستجو استفاده می شود. این واقعا کمک می کند تا خزیدن و نمایه سازی یک وب سایت را افزایش دهد. در حال حاضر اگر وبسایت شما خزنده باشد و بتواند شاخص باشد، نباید بیش از هرچیز درباره موتورهای جستجو همه صفحات خوب یا تمام صفحات مهم خود را پیدا کنید. اما نقشه های XML واقعا کمک می کند موتورهای جستجو را از طریق سایت خود به روش بسیار کارآمد تر، آن را به موتورهای جستجوگر هشدار به حضور شما و اطمینان حاصل کنید که شما تمام صفحات مهم خود را نشان داده شده است.


نقشه های XML-versus-HTML-سایت

نقشه سایت داخلی یا HTML از هر صفحه وب سایت شما مرتبط است. این نیز برای تجربه کاربر استفاده می شود، بنابراین وقتی این نوع برنامه را بنویسید که باید در مورد کاربر فکر کنید. ما به یک Sitemap HTML نیاز داریم تا کاربران خود را از طریق ارتقاء جهت گیری کاربر، یک تجربه منحصر به فرد به ارمغان بیاوریم. جهت گیری کاربر بسیار مهم است زیرا آنها باید بدانند کجا این نقشه سایت در سایت شما در رابطه با هر چیز دیگری وجود دارد. بنابراین اگر یک کاربر به نقشه سایت HTML شما وارد شود، می خواهید اطمینان حاصل کنید که تمام دسته های مهم شما نمایان می شوند و همچنین تمام زیر صفحه های اصلی شما باید نمایان شوند. با این حال، شما نمی خواهید هر صفحه ای که در یک نقشه سایت داخلی HTML مانند نقشه سایت XML نمایش داده می شود، زیرا این موضوع هیچ اهمیتی ندارد و هیچ اهمیتی ندارد. بسته به حجم سایت ما معمولا می خواهیم بیش از 100-200 صفحه در صفحه نقشه سایت داخلی داشته باشیم. اگر یک وب سایت کوچک باشد، پس از آن 50 صفحه مناسب خواهد بود.


آیا باید از یک HTML یا XML Sitemap استفاده کنم؟

این سوال از بسیاری خواسته شده است اما پاسخ صحیح باید هر دو باشد. سایت نقشه XML خوراکی از عنکبوت گوگل است تا بتواند ببینید چه صفحاتی در وبسایت شما وجود دارد، از جمله تمام صفحات داخلی. XML نقشه های سایت همچنین صفحات وب شما را موثر تر می کند. به عنوان مثال، اگر شما تعداد زیادی پست یا صفحه داشته باشید و لزوما همه آنها از صفحه اصلی پیوند داده نمی شوند، شما واقعا باید به جایی که گوگل می تواند آنچه را که در سایت دارد پیدا کند.


شما همچنین نیاز به نقشه سایت HTML دارید. در حال حاضر این فقط یک صفحه با لینک در آن است، لینک های کلید ترجیحی است که توصیف آنچه در آن صفحه است به طوری که یک کاربر می تواند بر روی نقشه سایت کلیک کنید و دقیقا همان چیزی که شما در وب سایت خود را ببینید. 

این روند ساده است

 به دلیل آن است که اغلب کاربران با سایت شما و اطلاعاتی که در مورد آن دارند نا آشنا هستند. از آنجا که شما با کسب و کار و وب سایت خود آشنا نیستید، به این معنا نیست که هر کس دیگری باشد. همچنین افراد زیادی هستند که ممکن است بدانند که چگونه همه ی اینها را به خوبی مرور می کنند. داشتن نقشه سایت HTML این افراد را آسانتر می کند، زیرا آنها فقط می توانند به نقشه سایت شما بروند، بر روی آنچه که می خواهند، کلیک کرده و به آن مکان برسند. بنابراین HTML برای کاربر مهم است و همچنین برای پیگیری نحوه استفاده از بازدیدکنندگان از وب سایت شما نیز اهمیت دارد.


افکار نهایی

بنابراین هر یک از نقشه های XML و HTML به موتورهای جستجو کمک می کند سایت شما را خالی کند. تفاوت اصلی این است که یک نقشه سایت HTML کمک می کند تا بازدیدکنندگان درک جامع از سایت خود را به دست آورند، در حالی که XML به طور خاص به موتورهای جستجو کمک می کند. هنگامی که شما صفحات یا محتویات جدید را به سایت خود اضافه میکنید، میتوانید از موتورهای نقشه XML برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو استفاده کنید.


اکنون که شما درک تفاوت بین HTML و نقشه های XML را دارید، توصیه من این است که هر دو را داشته باشید. داشتن هر دو به شما اطمینان داده خواهد شد و به اندازه کافی امن نگه دارید تا بدانید که شما در هر جنبه ای از جستجوگرها و گرایش مخاطبان / حفظ است. شما اطمینان حاصل می کنید که گوگل می تواند شما و صفحات شما را پیدا کند و شما همچنین اطمینان حاصل خواهید کرد که به کاربران نیز خدمت می کنید. به یاد داشته باشید، آنها دلیل انتخاب شما برای ایجاد وب سایت در وهله اول هستند. پس اگر استفاده از آنها می تواند شما را پیدا کند، اما استفاده از صفحه وب شما چیست؟ اگر می توانید از صفحه وب خود استفاده کنید، اما نمی توانید وب سایت خود را در Google پیدا کنید؟ داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای رفتن است اگر شما می خواهید وب سایت خود را هر دو رتبه بندی و کاربر پسند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی