آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

مزایای HTML5 چیست؟

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

اساسا HTML5 دارای بسیاری از ویژگی های جدید همگام سازی است که شامل عناصر <video> <audio> و <canvas> و همچنین ادغام محتوا SVG می باشد. با توجه به این عناصر جدید، بدون استفاده از فلش و پلاگین های شخص ثالث، می توان محتوای چند رسانه ای و گرافیکی را به وب به راحتی ادغام کرد. عناصر جدید دیگری همچون <section>، <article>، <header> و <nav> وجود دارند که ارزش معنایی سند را غنی می کنند. مزایای دیگر HTML5 در زیر شرح داده شده است.


1. متقابل

با توجه به هدف قابل استفاده بودن، وب سایت های ساخته شده توسط توسعه دهندگان امروز بسیار تعاملی هستند و برای این توسعه دهندگان باید شامل انیمیشن مایع، جریان ویدئو، پخش موسیقی و سایت های شبکه اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به وب سایت ها. تا کنون آنها تنها گزینه ای برای ادغام با کمک فلش یا Silverlight، Flex یا جاوا اسکریپت مانند ابزار دارند. اما این زمان بسیار زیادی برای توسعه و حتی پیچیدگی برنامه های وب نیز افزایش می یابد. اما اکنون با کمک HTML5، می توان ویدیو و صوتی، نقاشی های با کیفیت بالا، نمودارها را جاسازی کرد. انیمیشن و بسیاری از انواع دیگر از محتوای غنی بدون استفاده از هر افزونه یا برنامه های شخص ثالث به عنوان قابلیت در حال حاضر در مرورگر ساخته شده است.



 

2. نشانه پاک کننده  کد بهبود یافته

HTML 5 طراحان وب را قادر می سازد تا از کد پاک تر و خالی استفاده کنند، ما می توانیم اکثر برچسب های div را حذف کنیم و آنها را با عناصر HTML 5 معنایی حذف کنیم.


3. بهبود معنایی

در حال حاضر آسان است که ببینید کدام قسمت از صفحه هدر، نوک، پاورقی، کنار، و غیره به عنوان برچسب برای این خاص خاص است و از همه مهمتر بدانید که معنی و هدف خود را در کل قالب است. با استفاده از عناصر HTML5 می توانیم ارزش معنایی صفحه وب را افزایش دهیم به عنوان کد بسیار استاندارد شده است.


4. فرم های زیبا

HTML5 طراح را قادر می سازد تا از فرم های فانتزی بیشتر استفاده کند. حتی آن را اعتبار سنجی فرم را به HTML، بهبود رابط کاربر و کاهش نیاز به جاوا اسکریپت (فقط در مرورگرهایی که انواع فرم را پشتیبانی نمی کند) ساخته می شود. انواع مختلف ورودی متن، جستجو و زمینه های مختلف برای هدف های مختلف وجود دارد.


5. ثبات

همانطور که وب سایت ها عناصر HTML5 جدید را به تصویب می رسانند، با توجه به HTML استفاده شده برای رمزگذاری یک صفحه وب در یک سایت در مقایسه با دیگر، سازگاری بیشتر را می بینیم. این باعث می شود طراحان برای بلافاصله درک کنند که چگونه یک صفحه وب ساختار یافته است.


6. قابلیت دسترسی بهبود یافته

فن آوری های مختلف می توانند از ویژگی های HTML5 با مفاهیم مفصل سخن بگویند، زیرا آنها می توانند بلافاصله درک دقیق تر از ساختار یک صفحه را با نگاهی به عناصر HTML5 که در آن وجود دارد، درک کنند.


7. نیاز به برنامه وب را برآورده کنید

بسیاری از ویژگی های جدید و استانداردها به عنوان بخشی از HTML 5 ظاهر شده اند. پس از شناسایی ویژگی های موجود در مرورگرهای امروز، می توانید از این ویژگی ها در برنامه خود استفاده کنید. تمرکز اصلی HTML5 این است که برنامه ساده تر را با آسان جلویی، ابزار کشیدن و رها کردن، تخته های بحث، ویکی و سایر عناصر مفید استفاده کنید.


8. حافظه برنامه آفلاین

تمام مرورگرها نوعی مکانیسم ذخیره را دارند تا پس از مرور زمان، لپ تاپ شما را باز کنید و در مرورگر امیدوار شوید که صفحه قبلی باز شود، بر روی دکمه برگشت کلیک کنید. با این حال، به عنوان شما به اینترنت متصل نیستید و مرورگر صفحه را به درستی ذخیره نکرد، شما نمیتوانید آن صفحه را مشاهده کنید. سپس روی دکمه Forward کلیک کنید و فکر کنید که حداقل این صفحه بارگذاری خواهد شد، اما این کار را نمی کند. شما نیاز به اتصال به اینترنت برای مشاهده صفحات دارید. HTML 5، خوشبختانه، یک راه حل دقیق تر را فراهم می کند. در حال ساخت سایت، توسعه دهنده می تواند فایل هایی را که مرورگر باید کش کند مشخص کند. بنابراین، حتی اگر شما صفحه را در هنگام آفلاین بازنشانی کنید، صفحه به درستی بارگذاری خواهد شد. این نوع ذخیره سازی دارای مزایای متعددی مانند مرور آفلاین است، فایل های بارگذاری بسیار سریع تر و کاهش بار در سرور


9. پایگاه داده مشتری

در حالی که کوکی ها برای ردیابی اطلاعات کاربر منحصر به فرد برای سال ها استفاده شده اند، آنها دارای معایب جدی هستند. بزرگترین اشتباه این است که تمام داده های کوکی شما به هر هدر درخواست HTTP اضافه می شود. این می تواند تاثیر قابل اندازه گیری در زمان پاسخ را داشته باشد. بنابراین بهترین روش کاهش حجم کوکی است. با استفاده از HTML5 می توانیم با استفاده از sessionStorage و localStorage (دو ذخیره سازی متفاوت در HTML5) به جای کوکی ها بهتر عمل کنیم. این یک پایگاه داده دائمی نیست، اما شما به طور موقت قادر به نگهداری دادههای ساختاری هستید.


10. پشتیبانی از موقعیت جغرافیایی

با کمک موقعیت جغرافیایی، هر کسی می تواند دریابد که در آن شما در جهان هستید و این اطلاعات را با افراد به اشتراک می گذارید. روش های مختلفی برای کشف جایی که هستید وجود دارد آدرس IP شما، اتصال شبکه بی سیم شما، تلفن همراه که تلفن شما در حال صحبت کردن است یا سخت افزار اختصاصی جیپیاس که عرض و طول جغرافیایی را از اطلاعات ارسال شده توسط ماهواره ها در آسمان محاسبه می کند. اما API های geolocation جدید HTML5 موقعیت مکانی را ایجاد می کنند، هر چند که از طریق GPS یا سایر روش های تولید شده، به طور مستقیم در دسترس هر برنامه مبتنی بر مرورگر HTML5 موجود است.


این فقط یک مرور کلی از مزایای HTML5 است، در واقع، خیلی بیشتر است

در مورد HTML5 بدانید در آینده ای نزدیک HTML5 تبدیل به یک زبان توسعه آنلاین خواهد شد. فرض بر این است که آن را تا سال 2022 به پایان نخواهد رساند. بنابراین فقط در ذهن خود نگه دارید و از HTML5 در طرح های خود استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی