آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

آیا کسی هنوز از پی اچ پی استفاده می کند؟

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

یکی از شایع ترین سوالاتی که من از دانشگاهیان، متقاضیان و حتی سایر برنامه نویسان پرسیدم این است که «چرا شما PHP را آموزش می دهید؟» یا گاهی اوقات «PHP زبان مرده نیست؟»


اجازه دهید از ابتدا در مورد این موضوع بسیار واضح بگویم. پی اچ پی نه مرده است


از دسامبر 2017، PHP بیش از 83 درصد از زبان های سمت سرور مورد استفاده در اینترنت را تشکیل می دهد. بخش عمده ای از آن از سیستم های مدیریت محتوا مبتنی بر PHP مانند وردپرس تشکیل شده است، اما حتی اگر شما از CMS پیش ساخته شده از معادله حذف کنید، PHP هنوز بیش از 54 درصد از وب را تشکیل می دهد. در حقیقت، اگر نگاهی به نمودار زیر می بینید، می توانید ببینید که سهم بازار PHP در سال 2017 پایدار بوده و حتی افزایش یافته است.


استفاده از پی اچ پی در وب سایت 2017 graph image


در ماه سپتامبر من یک وبلاگ در مورد مهارت ها و فن آوری مرتبط با صنعت را نوشتم. در زمان نوشتن این وبلاگ، پی اچ پی و جاوا اسکریپت به مراتب بیشتر از زبانهای مورد علاقه در بازار کار بود. این مورد باقی می ماند. نه به طور تصادفی، آنها دو زبان هستند که بیشتر وقت خود را در آکادمی می گذرانیم.


بیایید به برخی از آمار استفاده در سراسر زبان های دیگر نگاه کنید، با شروع از محبوب ترین کسانی که به برنامه نویسان جدید آموزش داده می شود. دانشگاه ها تمایل دارند تا جاوا و یا C را تمرکز کنند و در نتیجه این بسیاری از تازه کارهای جدید تصمیم به ساخت برنامه های خود در این زبان ها می کنند. این بدان معنی است که Java در حال حاضر حدود 2.5٪ از زبان های سمت سرور وب را تشکیل می دهد. با C جایی که دیده می شود، اما ASP.NET  که یک چارچوب وب است که بعضی اوقات توسط دانشگاه ها آموزش می دهد  در 14.2٪ است. زبانهایی مانند پایتون، روبی و جاوا اسکریپت در سمت سرور رایج ترین تمرکز برنامه های بوت کاپ هستند، با این حال به طور کلی این زبان ها تنها 1.2٪ از اینترنت را پوشش می دهند. جاوا اسکریپت سمت سرور (Node.js) در حال حاضر سریعترین در حال رشد فناوری سمت سرور است و هر چند هنوز هم نسبتا کوچک است، قطعا باید آماده باشد (و ما در حال حاضر یک دوره یادگیری هفته را به Node.js در برنامه درسی آکادمی اختصاص می دهیم) .


Techrepublic اخیرا مقاله ای در مورد زبان های بالا برای یادگیری در سال 2018 با هر دو PHP و جاوا اسکریپت در شش صفحه برتر و با پی اچ پی از 9 تا 6 در سال 2017 منتشر کرد.


پس چرا بسیاری از مردم ادعا می کنند که PHP زبان بی اهمیت یا مرده است؟


تا آنجا که می بینم، دو دلیل وجود دارد. اولا گاهی اوقات یک نظر میراثی از توسعه دهنده به توسعه دهنده منتقل می شود. هنگامی که پی اچ پی در سال های اولیه بود، آن یک زبان نسبتا آهسته بود، با بسیاری از تناقضات و جهت بسیار کمی. با این حال زبان در طول سالها بسیار پیشرفت کرده است و از آنجا که PHP 5.3 در سال 2009 منتشر شد، بسیاری از این شکایت های قدیمی ثابت شده است. آخرین نسخه (7.1) یک زبان بسیار سریع و ساده با تمرکز قوی OO است.


دوم، PHP یک زبان بسیار متنوع و متناهی است. این باعث می شود تا انتخاب بسیار آسان و شروع به نوشتن کند، اما ضعیف نیز بسیار ساده است. شما می توانید بگویید که این قربانی موفقیت شخصی خود است. اما هنگامی که به درستی نوشته شد، زیر روش هایی مانند DRY، SOLID و MVC (همه مفاهیم که در دوره آکادمی آموزش می بینیم)، یک زبان بسیار قدرتمند، متنوع و سریع است که می تواند بسیار مفید باشد.


بنابراین نه، پی اچ پی مرده نیست در حالی که مانند هر زبان، دارای معایبی است، آمار واقعا برای خود صحبت می کنند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی