آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

کدام زبان برای backend بهتر است؟

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

اگر شما در زمینه توسعه نرم افزار جدید هستید، سخت ترین بخش برنامه نویسی یادگیری تصمیم گیری در مورد شروع به کار است. صدها زبان برنامه نویسی در استفاده گسترده وجود دارد، هر کدام با پیچیدگی های خاص و ویژگی های خاص خود است.


خبر خوب این است که وقتی سفر خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار آغاز می کنید، شروع به کشف کردن زبان برنامه نویسی برای شما، منافع و اهداف شغلی خود خواهید کرد.


همانطور که زبان انگلیسی زبان بین المللی کسب و کار است و زبان فرانسوی زبان عشق است، زبان های برنامه نویسی مختلف برای اهداف متفاوت مناسب تر هستند. قبل از انتخاب زبان مناسب، باید سوالاتی مانند:


چه نوع پروژه هایی میخواهید کار کنید؟

آیا شما ریاضیات و منطق دارید که ممکن است به شما کمک کند؟

آیا میخواهید یک زبان سطح بالا را بیاموزید که کمی انعطافپذیرتر باشد و مفاهیم خاصی را از بین ببرد یا اینکه احساس میکنید که راحت تمرکز بر زبان سطح پایینتری دارد که انتزاع کمتر دارد و «نزدیک به سختافزار» است؟

اگر شما در توسعه وب علاقه مند هستید، آیا ترجیح می دهید در قسمت جلویی یا انتهای کار کار کنید؟

آیا می خواهید به فردی بروید، توسط یک شرکت معتبر استخدام شده یا با راه اندازی کار کنید؟ یا فقط سعی می کنید که در کار فعلی خود کارآمدتر باشید؟

در لیست زیر، ما برای بهترین و پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی برای بسیاری از رایج ترین موارد استفاده از جمله توسعه وب، توسعه تلفن همراه، توسعه بازی و موارد دیگر به آن پرداخته ایم. در پایان این مقاله، شما یک تصویر واضح از زبان های برنامه نویسی می تواند در سال جاری و فراتر از آن به شما کمک کند.


مردی که پس از آن توجه داشته باشید که "Code" را می گوید چون دوست دارد جاوا اسکریپت و سایر زبان های برنامه نویسی را دارد

1. جاوا اسکریپت

این روزها بدون استفاده از جاوا اسکریپت به نوعی غیرممکن است که یک توسعه دهنده نرم افزار باشد. براساس نظر سنجی Stack Overflow 2018 توسعه دهنده، جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان در میان توسعه دهندگان برای سال ششم است. نزدیک به 70 درصد از پاسخ دهندگان بررسی کرده اند که در سال گذشته جاوااسکریپت را استفاده کرده اند.


پیشنهاد محدود مدت، مبانی برنامه نویسی استاد


نام کوچک

آدرس ایمیل

همراه با HTML و CSS، جاوا اسکریپت برای توسعه وب در فضای مجازی ضروری است. اکثریت سایت های محبوب وب از فیس بوک و توییتر به Gmail و یوتیوب، به جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب تعاملی و به طور پویا نمایش محتوای به کاربران متکی هستند.


علاوه بر "جاوا اسکریپت" خالص، تعدادی از کتابخانه ها و چارچوب هایی نیز برای ایجاد جاوا اسکریپت در نظر گرفته شده است. برخی از چارچوب های محبوب عبارتند از: Angular، React، Vue، Ember و jQuery. توسعه دهندگان حرفه ای جاوا اسکریپت به احتمال زیاد به یک یا چند مورد از این تجربه نیاز دارند.


اگرچه جاوا اسکریپت عمدتا یک زبان جلویی است که در مرورگر اجرا می شود، می توان از طریق Node.js از سمت سرور برای ساخت برنامه های شبکه ای مقیاس پذیر استفاده کرد. Node.js سازگار با لینوکس، SunOS، Mac OS X و ویندوز است.


از آنجایی که جاوا اسکریپت یک فرمت خلوص و انعطاف پذیر است و در همه مرورگرهای اصلی کار می کند، این یکی از دوستانه ترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان است.


در ویدیوی زیر، یاد بگیرید که چرا ما تصمیم گرفتیم برنامه درسی خود را در جاوااسکریپت در سال 2012 تمرکز کنیم و به همین دلیل بنیانگذاران ما همچنان با زبان برنامه نویسی برای سال 2019 و فراتر از آن باقی خواهند ماند.



2. سویفت

اگر شما محصولات اپل و توسعه برنامه تلفن همراه را دوست دارید، Swift یک مکان مناسب برای شروع است. برای اولین بار توسط Apple در سال 2014 اعلام شد Swift یک زبان برنامه نویسی نسبتا جدید است که برای توسعه برنامه های iOS و MacOS استفاده می شود. طبق گزارش Gatesoft از گزارش Octoverse، Swift به سرعت در حال رشد بوده است، و در حال حاضر به عنوان محبوب ترین زبان 13 با درخواست است.


توسعه دهندگان از Swift برای ایجاد برنامه های قدرتمند، با کارایی بالا، iOS بومی، macOS و لینوکس استفاده می کنند. Swift در نظر گرفته شده است که سریع تر، ساده تر و ساده تر از اکتیو کردن Objective-C است. هنگامی که برای توسعه iOS، Go-C در حال حاضر به نظر می رسد و توسط بسیاری از توسعه دهندگان به نظر می رسد. در مقابل، Swift برای عملکرد بهینه شده است و از زمین ساخته شده است تا واقعیت های توسعه iOS را مطابقت دهد.


توسعه مهارت های برنامه نویسی Swift یک سرمایه گذاری عاقل برای مهندسان نرم افزار مشتاق است. iOS نه تنها در هر آی فون و آی پد اجرا می شود، بلکه پایه ای برای سیستم عامل های دیگر مانند watchOS (برای ساعت های اپل) و tvOS (برای تلویزیون های اپل) است. علاوه بر این، اپل به هیچ وجه به عنوان رهبر صنعت فناوری اطلاعات نمی رود و برنامه های iOS همچنان در بازار نرم افزار تلفن همراه سودآور هستند.


دست نوشتن یک شخص با توجه به یک برنامه iOS نوشته شده با زبان برنامه نویسی Swift

3. جاوا

جاوا، یک زبان عمومی، بیش از 20 سال است که در جهان برنامه نویسی کامپیوترها نقش اصلی داشته است. کلید محبوبیت آن فلسفه "نوشتن یک بار، اجرا در هر نقطه" است. از لحاظ تئوری، شما می توانید نرم افزار جاوا را بر روی هر دستگاه بنویسید، آن را به کد ماشین پایین در نظر بگیرید و سپس آن را بر روی هر پلتفرمی که با یک ماشین مجازی جاوا (JVM) این بدین معنی است که جاوا بسیار سازگار است.


جاوا همچنین مبنایی برای سیستم عامل آندروید و رایج ترین زبان برای توسعه برنامه های آندروید است. این زبان نیز توسط شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است، با حدود 90 درصد از شرکت های Fortune 500 با استفاده از جاوا برای ساخت برنامه های کاربردی و سیستم های عقب پایان. برای بالا بردن آن، سیستم پردازش داده Apache Hadoop در جاوا نوشته شده و توسط وب سرویس های آمازون و ویندوز فون اجرا می شود.


با تشکر از همه کاره بودن و همه جا بودن آن، جاوا یک زبان مشترک برای مبتدیان برای یادگیری است، و آن را در بسیاری از دوره های برنامه نویسی مقدماتی استفاده می شود.


با استفاده از موارد بسیار مختلف، جاوا شرطی مطمئن برای برنامه نویسان به دنبال یک زبان انعطاف پذیر، مدولار با برنامه های کاربردی کسب و کار مداوم و به همین ترتیب فرصت های شغلی است.


4. C / C ++

C زبان برنامه نویسی قدیمی مدرسه است که هنوز زنده است و امروزه. برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شد، C به رغم منحنی شلوغی یادگیری، نفوذ قدرتمندی روی چشم انداز برنامه نویسی کامپیوتر داشت.


ده ها زبان در خانواده C وجود دارد که از C گرفته شده یا به شدت تحت تأثیر نحو، ساختار و پارادایم آن قرار گرفته است. این شامل چندین زبان اشاره شده در این مقاله، از جمله جاوا، Objective-C و C # است.


از آنجا که به شما اجازه می دهد تا به کارهای داخلی کامپیوتر نزدیک شوید، C انتخاب محبوب برای ساخت برنامه های کاربردی با کارایی بالا است. C اساس سیستم عامل لینوکس است و اغلب برای برنامه نویسی سیستم های جاسازی شده استفاده می شود.


یکی از جانشینان اصلی C، زبان برنامه نویسی C ++ است. C ++ بر روی C ساخته شده است که بسیاری از مزایای آن را به ارمغان می آورد، اما C ++ یک زبان شی گرا است و بنابراین در هنگام توسعه برنامه های سطح بالاتر گزینه ای بهتر است. C ++ انتخاب خاصی برای گرافیک کامپیوتری، بازی های ویدئویی و واقعیت مجازی است.


5. پایتون

پایتون شاید زبان برنامه نویسی کاربر پسند هر یک از این لیست ها باشد. اغلب گفته می شود که نحو Python واضح و بصری و تقریبا انگلیسی است، که مانند جاوا آن را انتخاب محبوب برای مبتدیان می کند.


همچنین مانند جاوا، پایتون دارای انواع برنامه های کاربردی است که در هنگام انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای مورد استفاده شما یک گزینه متنوع و قدرتمند است. برای مثال، اگر علاقه مند به توسعه وب پس از آن هستید، چارچوب Django منبع باز، نوشته شده در پایتون، محبوب، آسان برای یادگیری و ویژگی های غنی است. جانگا در توسعه برخی از سایت های محبوب مانند موزیلا، Instagram و Spotify مورد استفاده قرار گرفته است.


پایتون دارای بسته هایی مانند NumPy و SciPy است که معمولا در زمینه محاسبات علمی، ریاضیات و مهندسی استفاده می شود. دیگر کتابخانه های پایتون مانند TensorFlow، PyTorch، scikit-learn و OpenCV برای ساخت برنامه ها در علوم داده، یادگیری ماشین، پردازش تصویر و دید رایانه استفاده می شود. برنامه های علمی و داده های پایتون آن را انتخاب خوبی برای تمایلات علمی است.


یک شخص در هنگام استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون با توجه به انواع نمودارهای مختلف یاد می کند

6. PHP

یکی دیگر از گزینه های جامع برای توسعه دهندگان وب PHP است. این زبان برنامه نویسی سمت سرور 83 درصد از وب سایت ها را تأمین می کند و ابزار مهمی برای غول های فناوری مانند فیس بوک، ویکیپدیا و یاهو است. پی اچ پی نیز به خاطر نقش آن در سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوب است، که باعث می شود توسعه وبسایت برای توده ها قابل دسترسی باشد.


پی اچ پی می تواند در سیستم های وب قالب جاسازی شود و یا برای افزایش قابلیت های صفحات وب HTML استفاده شود. همچنین داده ها را از طریق پایگاه داده های پرس و جو مانند MySQL و PostgreSQL انتقال می دهد.


همانند جاوا اسکریپت، وب سایت ها برای استفاده از پی اچ پی برای اهداف مختلف از جمله جمع آوری و تایید اطلاعات فرم، ایجاد کوکی ها و نمایش محتوای پویا و تصاویر استفاده می کنند. همانند جاوا اسکریپت، PHP چندین چارچوب مانند Laravel و Drupal را ارائه می دهد که به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های کاربردی را سریعتر ساخته و آنها را قوی تر، مقیاس پذیر و امن تر کند.


اگر میخواهید به عنوان یک توسعه دهنده وب آزاد کار کنید، PHP یک زبان عملی برای یادگیری است. با بیش از 75 میلیون وب سایت که در وردپرس در حال اجرا هستند، همیشه نیاز به توسعه دهندگان وجود دارد که می توانند پلاگین سفارشی پی اچ پی را بسازند و به ارائه خدمات فنی کمک کنند.


7. روبی

Ruby یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که معمولا برای توسعه وب استفاده می شود. به طور خاص، آن را به عنوان پایه ای برای چارچوب رومیزی محبوب روبی در برنامه های وب استفاده می شود.


مبتدی ها اغلب به روبی گره خورده اند؛ زیرا دارای یکی از محبوب ترین و مفید ترین کاربر های جامعه می باشد. جامعه ی روبی حتی یک سخن غیر رسمی دارد: "ماتس خوب است و بنابراین ما خیلی خوشحال هستیم"، تشویق اعضا به رفتار و رفتار محتاطانه خود را در مخترع اصلی روبی، یوکییرو ماتسوموتو، یکیچیرو ماتسوموتو.


علاوه بر جامعه فعال و نحو صریح آن، روبی نیز زبان خوبی است که به لطف ارتباط آن با کسب و کارهای بزرگ فناوری، بلند می شود. توییتر، Airbnb، بلومبرگ، Shopify و تعداد زیادی دیگر از راه اندازی ها همه وب سایت های خود را با استفاده از Ruby on Rails در برخی از نقاط ساخته شده است.


8. C #

مانند C ++، C # (تلفظ C Sharp) iیک زبان عمومی شی گرا، ساخته شده بر اساس C است. در اصل توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از چارچوب .NET آن برای ساخت برنامه های کاربردی ویندوز طراحی شده است.


همانطور که Swift زبان انتخاب برای برنامه های iOS است، C # زبان برنامه نویسی برجسته برای ساخت برنامه های کاربردی بومی به سیستم عامل های مایکروسافت است. C # از نحو استفاده می کند که مشابه سایر زبان های مشتق شده C مانند C ++ است، بنابراین اگر از زبان دیگری در خانواده C آمده است، آسان است.


C # نه تنها توسعه برنامه های مایکروسافت است، بلکه توسعه دهندگان زبان موبایل نیز برای ساخت برنامه های متقابل پلتفرم در پلت فرم Xamarin استفاده می کنند. به جای نوشتن برنامه iOS خود در Swift و برنامه Android خود در جاوا، که دو بار کار است، می توانید یک برنامه واحد را با استفاده از Xamarin و C # بنویسید و به طور همزمان به هر دو سیستم عامل بفرستید.


در نهایت، هر کسی که علاقه مند به توسعه VR باشد، باید C # یاد بگیرد. C # زبان توصیه شده برای ساخت بازی های ویدئویی 3D و 2D با استفاده از موتور محبوب Unity است که یک سوم بازی های برتر را در بازار تولید می کند.


توسعه دهنده از یک هدست VR برای تست کردن برنامه واقعیت مجازی نوشته شده با زبان برنامه نویسی C # استفاده می کند

9. زنگ

زنگ کمی از زبان های دیگر در این لیست پیشرفت کرده است، اما این بدان معنا نیست که زبان یادگیری ارزشمند نیست. بررسی Surveys Stack 2018 در سال 2018 نشان داد که Rust علاقهمند ترین زبان برنامه نویسی در میان توسعه دهندگان برای سومین سال متوالی بود، با 78 درصد از توسعه دهندگان Rust گفت که آنها می خواهند با آن همکاری کنند.


توسعه یافته توسط شرکت موزیلا، زنگ مانند C و C ++، در درجه اول برای برنامه ریزی سیستم های سطح پایین در نظر گرفته شده است. با این حال، زنگ زدن به مخلوط، تأکید بر سرعت و امنیت است. زنگ بر نوشتن "کد امن" با جلوگیری از دسترسی برنامه ها به قسمت هایی از حافظه که نباید آنها را انجام دهد، می تواند رفتار غیر منتظره و سقوط سیستم را ایجاد کند.


مزایای زنگ عبارتند از اینکه دیگر شرکت های بزرگ فنی مانند Dropbox و Coursera در حال استفاده از آن در داخل هستند. در حالی که ممکن است کمی سخت تر از زبان های مبتدی دیگر باشد، مهارت های برنامه نویسی Rust به زیبایی پرداخت می شود، زیرا محبوبیت زبان در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت.


این کد زمان است

وقتی تصمیم می گیرید که کدام زبان برنامه نویسی برای یادگیری، مهم است که در روندهای چشمگیر و رقابت های محبوبیت قرار نگیرید. بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2019 احتمالا همان هایی هستند که برای یادگیری در سال های 2017 و 2018 بهتر بود و این نیز برای چند سال آینده درست خواهد بود.


اگر چه زمینه برنامه نویسی کامپیوتر به سرعت در حال تغییر است، زبان هایی که ما در بالا مورد بحث قرار دادیم، قدرت زیادی را در اختیار دارند. با یادگیری یکی از یا بیشتر از این زبان ها، شما در موقعیت عالی نه تنها برای این سال، بلکه در سال های آینده خواهید بود.


هنگام شروع سفر به برنامه نویسی، تنها می توانید به سوال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری پاسخ دهید. انتخاب خود را با توجه به منافع شما و نوع توسعه نرم افزاری که میخواهید وارد کنید، انتخاب کنید. در اینجا یک خلاصه سریع از امکانات مختلفی که ما در مورد آن بحث کردیم، است:


توسعه وب در جلو: جاوا اسکریپت

توسعه وب back-end: جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون، PHP، روبی

توسعه موبایل: Swift، Java، C #

توسعه بازی: C ++، C #

برنامه های کاربردی دسک تاپ: جاوا، سی ++، پایتون

برنامه نویسی سیستم: C، Rust

خبر خوب این است که هیچ راهی برای یادگیری برای کد وجود ندارد و به مرور زمان شما به راحتی میسر می شود. درست همانند یادگیری اسپانیایی به شما کمک می کند تا با دستور زبان و لغت نامه فرانسوی، یادگیری یک زبان برنامه نویسی به شما کمک می کند تا یک پایه علمی ایجاد کنید که باعث می شود یادگیری بعدی آسان تر شود.


اگر متوجه شوید که یک زبان داده شده مناسب نیست، این یک علت از دست رفته نیست - شما می توانید از چیزی که قبلا یاد گرفته اید را برای انتخاب یکی از موارد استفاده کنید. برای فعال کردن مجموعه مهارت های خود و بهبود توانایی های برنامه نویسی خود، همه چیز که باید انجام دهید، شروع به کار است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی