آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

آیا می توانید از جاوا اسکریپت در PHP استفاده کنید؟

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

گاهی اوقات برای مبتدیان و یا حتی کسانی که از ما بوده اند این کار را برای مدتی انجام داده اند، ممکن است دشوار باشد که نحوه استفاده از پی اچ پی و جاوا اسکریپت را برای ایجاد صفحه درست انجام دهید. من اغلب باید متوقف و خودم را از اصول اولیه یاد بگیرم.


HTML و جاوا اسکریپت (که شامل کتابخانه های جاوا اسکریپت، مانند jQuery و یا Scriptaculous)، زبان های کلاینت هستند. این بدان معنی است که مرورگر مسئول اجرای کد HTML و جاوا اسکریپت است. به همین دلیل است که ما می بایست صفحات وب خودمان را به همان اندازه که می توانیم مرورگرهای مختلفی را آزمایش کنیم، زیرا، از آنجا که مرورگر باید HTML، جاوا اسکریپت و CSS را اجرا کند، هر مرورگر می تواند آن را به روش دیگری اجرا کند.


از سوی دیگر، پی اچ پی قبل از ارسال صفحه به مرورگر بر روی کامپیوتر میزبان یا سرور اجرا می شود. پی اچ پی مسئول کشیدن چیزها از سرور است، چه در پایگاه داده و چه در فایل، و در ایجاد و یا ارائه HTML، جاوا اسکریپت و یا کد CSS مناسب. اغلب این کد HTML، جاوا اسکریپت و CSS سخت است، به این معنی که آن تغییر نمی کند. توسعه دهنده HTML، جاوااسکریپت و CSS را درست همانطور که می خواهند آن را ایجاد می کند، آن را به یک فایل ذخیره می کند و سپس آن را به سرور آپلود می کند. سرور، هنگام درخواست برای آن صفحه وب، صفحه را فقط همانطور که توسط توسع هدهنده به مرورگر کدگذاری شده است، ارسال می کند.

نحوه استفاده از پی اچ پی، جاوا اسکریپت (یا jQuery) و HTML با هم

اما هنگامی که ما نیاز داریم صفحه پویا باشد، به این معنی است که اطلاعات براساس ورودی کاربر یا زمان روزی که فایل درخواست شده است، یا برای بسیاری از دلایل یا شرایط دیگر تغییر می کند، ما باید از یک زبان برنامه نویسی مانند به عنوان PHP، در سطح سرور. پی اچ پی برای ایجاد HTML، جاوا اسکریپت و در برخی موارد، کد CSS استفاده می شود. PHP جمع آوری و پردازش اطلاعات است که آن نیاز به ایجاد صفحه وب در HTML و جاوا اسکریپت قبل از ارسال صفحه به پایان رسید به مرورگر.


بنابراین، هنگامی که ما صفحات وب را توسعه می دهیم، می توانیم در صفحات ما ترکیبی از HTML، جاوا اسکریپت، CSS و PHP داشته باشیم. این گاهی اوقات می تواند گیج کننده باشد. به خاطر داشته باشید کد PHP ابتدا در سطح سرور اجرا می شود. کد PHP کد HTML، جاوا اسکریپت و CSS را ایجاد می کند که توسط مرورگر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از یک زبان برنامه نویسی مانند PHP استفاده می کنید، هنگامی که صفحه به مرورگر بارگذاری شده است، باید صفحه را تازه سازی کنید یا از Ajax برای درخواست پردازش بیشتر در سمت سرور استفاده کنید.


به عنوان مثال، هنگامی که صفحه من به مرورگر فرستاده می شود، اگر نیاز به چیزی جدید از پایگاه داده داشته باشم، باید صفحه را تازه کنم یا از Ajax استفاده کنم تا اطلاعات را از پایگاه داده از طریق سرور درخواست کنم.


وقتی اولین بار با استفاده از پی اچ پی و جاوا اسکریپت شروع به کار کردم، اغلب فراموش کردم که می توانم کد PHP ایجاد کنم. بنابراین، اگر، مثلا، من یک گروه از اقلام در پایگاه داده داشته باشم و برای یک رویداد کلیک روی هر مورد به یک شنونده جی کوئری نیاز داشتم، می توانم پایگاه داده را برای دریافت لیست من و سپس هر شنونده در یک حلقه ایجاد کنم. راه های زیادی برای ترکیب این دو وجود دارد تا برنامه های وب من پویا تر شوند.


وقتی تصمیم می گیرم که آیا برای کار نیاز به PHP یا جاوا اسکریپت دارم، از خودم بپرسم که آیا واقعا از سرور نیاز دارم یا اینکه می توان با استفاده از جاوا اسکریپت به درستی به روز شد. معمولا، تنها دلیل برای بازگشت به سرور، برای دسترسی به پایگاه داده یا نوع دیگری از فایل است. حتی گاهی اوقات می توان پیش بینی کرد که چه چیزی ممکن است مورد نیاز باشد و آن را در div div مخفی کرده و سپس از جاوا اسکریپت (یا jQuery) برای نمایش پنهان مخفی در صورت نیاز استفاده کند. بیشتر چیزهای دیگر را می توان توسط جاوا اسکریپت در سمت مرورگر از چیزهایی انجام داد که باعث می شود همه چیز برای کاربر نهایی بهتر باشد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی