آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین جاوا اسکریپت و پی اچ پی چیست؟

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

هر دو جاوا اسکریپت و پی اچ پی یکی از محبوب ترین و همه منظوره ترین زبان برنامه نویسی برای توسعه وب سایت هستند.


بسیاری از برنامه نویسان موافق نیستند که مقایسه آن با دیگران منصفانه نیست زیرا در مورد توسعه وبسایت اهداف متفاوت دارند.


در حالی که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده است، PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی سرور است. جاوا اسکریپتها همه چیز را در سمت مرورگر بدون بازگشت به سمت سرور پردازش می کند، در حالی که PHP چیزها را در سمت سرور پردازش می کند.


پی اچ پی بر اساس زبان C است، بنابراین هر کسی با اطلاعات مناسب و معقول C می تواند پی اچ پی را آسان کند. در حالی که هر دو برای بهبود عملکرد وب سایت ها استفاده می شوند، آنها دارای منافع مثبت و منفی خود هستند که قطعا یکی از آنها را بالاتر از دیگری قرار می دهد.

جاوا اسکریپت چیست؟
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که همزمان با اسکریپت های سمت سرویس گیرنده است. این زبان چند منظوره از جلوی است که عمدتا برای ایجاد صفحات وب تعاملی و پویا استفاده می شود. در ابتدا برای انجام وظایف سمت سرویس گیرنده طراحی شده است، اما از زمان انتشار Node.js در سال 2009، از ویژگی های سمت سرور نیز پشتیبانی می کند.

این یک زبان برنامه نویسی متنوع است که به ویژه برای ایجاد رابطهای وب تعاملی طراحی شده تا وبسایتها واقعا خوب عمل کنند. این یکی از قدرتمندترین زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد جلوه های تعاملی در مرورگرهای وب بدون ارتباط با طرف سرور استفاده می شود.
پی اچ پی چیست؟
پی اچ پی (Short for Preprocessor Hypertext) یک زبان برنامه نویسی متن باز است که برای استفاده در وب توسعه وب سرور مورد استفاده قرار می گیرد، بدین معنی که اسکریپت ها تنها روی سرور اجرا می شود که دارای پی اچ پی است.

بر خلاف جاوا اسکریپت، آن را با توابع جانبی سرور مانند ساخت محتوای وب سفارشی، درخواست دست زدن، اعتبار سنجی از کاربران و غیره انجام می شود. امروزه بسیاری از وب سایت ها به دلیل نقاط قوت آن به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند پشت سر هم کار می کنند.

و بهترین بخش؛ این می تواند با یک میزبان از پایگاه های داده شامل MySQL، اوراکل، مایکروسافت SQL سرور، Informix، Sybase، و غیره یکپارچه شده است. چه چیزی باعث PHP بسیار خاص می شود، سادگی و قابلیت حمل آن است که باعث آسان ساختن و استفاده از آن می شود. در ابتدا برای توسعه وب طراحی شده بود، اما در حال حاضر به عنوان یک زبان عمومی به طور کلی تکامل یافته است.

تفاوت بین جاوا اسکریپت و پی اچ پی
هدف جاوا اسکریپت و پی اچ پی
- هر دو زبان برنامه نویسی سطح بالا هستند که برای توسعه وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند و برای تازه کاران و جانبازان یکسان هستند. با این حال، هر دو آنها اهداف متفاوت دارند. در حالی که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا چند پارادایم است که هماهنگ با اسکریپت های سمت سرویس گیرنده است، PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی است که اغلب برای انجام توابع سمت سرور استفاده می شود.

تابع جاوا اسکریپت و پی اچ پی
- جاوا اسکریپت به طور خاص طراحی شده برای ایجاد رابط های وب تعاملی و ایجاد برنامه های خاص شبکه بدون تعامل با طرف سرور. به عبارت ساده، می توان وبسایت را فقط با تغییر ویژگی های تگ های HTML درست کرد. از سوی دیگر، پی اچ پی با تمام توابع جانبی سرور مانند ساخت محتوای وب سفارشی، تأیید اعتبار کاربران، پردازش درخواست ها، نمایش نتایج و غیره کار می کند.

سادگی در جاوا اسکریپت و پی اچ پی
- در حالی که هر دو بهبود عملکرد وب سایت، برخی از چیزهایی که جاوا اسکریپت خوب است اما PHP وجود ندارد. با این حال، به نظر پیچیدگی جاوا اسکریپت به نظر می رسد کمی سخت تر است. از سوی دیگر PHP از قدرتمندتر از جاوا اسکریپت با یک کتابخانه بزرگتر است، اما برای استفاده مفهومی ساده تر است. برای مبتدیان، ابتدا باید ابتدا PHP را انجام دهید و سپس برای جاوا اسکریپت بروید.
همگام سازی جاوا اسکریپت و پی اچ پی
- جاوا اسکریپت یک زبان عملکردی تک رشته است که بر اساس یک مدل مبتنی بر رویداد است که به این معنی است که همه چیز همزمان اجرا می شود و بهترین بخش؛ آن را هرگز مسدود نمی کند. این جاوا اسکریپت ایده آل برای برنامه های تاخیر کم مانند سرورهای جریان است. از سوی دیگر، PHP یک زبان چند رشته ای است که به طور طبیعی همگام است و بدین معنی است که تمام عملیات I / O را برای انجام وظایف متعدد به موازات یک روال گام به گام بلوک می کند.

برنامه های جاوا اسکریپت و پی اچ پی
- جاوا اسکریپت زمانی که به میزبانی سرور اختصاصی می آید، لبه واضحتری نسبت به پی اچ پی دارد و آن را برای پروژه های بزرگ در مقیاس بزرگتر مناسب می کند. به عنوان یک زبان اسکریپت سمت سرویس گیرنده، آن را به معنای واقعی کلمه هر نوع نرم افزار کاربردی از جمله Node.js، بازی های 3D، برنامه های بهره وری، اینترنت چیزها و غیره استفاده می شود. PHP بیشتر برای توسعه صفحات وب پویا استفاده می شود اما می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی عمومی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این به شما کمک می کند تا برنامه های وب پویا را بسازید و خیلی بیشتر.

خلاصه ای از جاوا اسکریپت در مقابل پی اچ پی
تفاوت اصلی بین این دو این است که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده است در حالی که PHP یک سرور است
زبان برنامه نویسی سمت راست

با این حال، از زمان انتشار Node.js، جاوا اسکریپت نیز به عنوان یک تکنولوژی جانبی سرور مورد استفاده قرار گرفته است که به شما امکان ایجاد برنامه های کاربردی شبکه مقیاس پذیر را می دهد.

در حالی که هر دو اهداف مختلفی را در مورد توسعه وب سایت می بینند، همه اینها به هدف مورد استفاده شما می رسد. پی اچ پی بر روی جاوا اسکریپت به دلیل سادگی آن و طبیعت منبع باز است، اما بسیاری از چیزهای جاوا اسکریپت وجود دارد که PHP نمی کند.

در حالی که جاوا اسکریپت برای ایجاد برنامه های خاص شبکه ایده آل است، PHP یک زبان عمومی هدف است که برای ساخت محتوای وب سفارشی استفاده می شود.

به عبارت ساده، زبان جاوا اسکریپت زبان فایلی است، در حالی که PHP زبان زبان پشتی است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی