آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

چگونه PHP با Apache کار می کند؟

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

معرفی

پی اچ پی یک زبان محبوب در سمت سرور است که مخصوصا برای برنامه های کاربردی وب مناسب است. بعضی از بزرگترین شرکت ها و سازمان های سراسر جهان از پی اچ پی برای عملیات خود استفاده می کنند (برخی از آنها احتمالا از هر روز استفاده می کنند). مقدار زیادی از وب سایت ها و برنامه های کاربردی توسط PHP طراحی شده است. بنابراین درک زبان PHP ضروری است که به طور کامل درک و پذیرش قدرت پشت چارچوب های محبوب (مانند Laravel، CodeIgniter یا Symfony)، و اینکه چگونه وبسایت ها و برنامه های کاربردی محبوب ممکن است داده های کاربر را مدیریت کنند.

چگونه PHP با Apache کار می کند

برای شروع این مینی سری از پست ها، ما با نگاهی به نحوه ارتباط کاربران با وب سرور و نحوه برقراری ارتباط با وب سرور و پی اچ پی شروع خواهیم کرد.


زبان

پی اچ پی یک زبان تفسیر شده است. این به این معنی است که شما عبارات کد (خطوط کد) را بنویسید و وقتی صفحه درخواست شود، مترجم پی اچ پی کد شما را بارگذاری می کند، آن را تجزیه می کند و سپس آن را اجرا می کند. این از زبان های دیگر مانند Java یا #C متفاوت است، جایی که کد منبع کامپایل شده و سپس اجرا می شود. این برای توسعه وب مفید است در این حقیقت که شما مجبور نیستید مجددا کد منبع خود را برای تغییرات کدهای سهبعدی مجددا کامپایل کنید و تغییرات تأثیر بلافاصله بر تمام درخواستهای بعدی داشته باشد.


پی اچ پی به عنوان فایل های متنی استاندارد با پسوند php نوشته شده است. فایل های PHP اغلب در یک پوشه در یک پوشه عمومی وب سرور (یا یک دایرکتوری ریشه وب) ذخیره می شوند. در بیشتر سیستم ها این یا به صورت عمومی یا public_html نامیده می شود. برای مثال، اگر یک فایل به عنوان index.php در دایرکتوری ریشه وب ذخیره شود، کاربر میتواند با تایپ www.example.org یا www.example.org/index.php به آن دسترسی پیدا کند.


عمومی

 index.php

پی اچ پی و پیش فرض صفحات (شاخص های دایرکتوری)

بیشتر تنظیمات پی اچ پی و وب سرور به شما اجازه می دهد از یک فایل با نام index.php استفاده کنید همانطور که از فایل index.html استفاده می کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که می دانید کدام یک اولویت دارد، بنابراین نتایج غیر منتظره ای دریافت نمی کنید (معمولا index.php).


چرخه عمر درخواست

پس دقیقا چه اتفاقی می افتد وقتی یک کاربر در URL http://example.org می نویسد؟ هنگامی که یک کاربر در http://example.org در یک سرویس دهنده وب (به عنوان مثال یک مرورگر) را تایپ می کند، مشتری درخواست GET را به سرور می فرستد (فرض کنید ما هر دو از Apache استفاده می کنیم). هنگامی که آپاچی این درخواست را می گیرد، به نظر می رسد یک فایل با نام index.php (یا index.html، به یاد داشته باشید که شاخص های دایرکتوری از قبل استفاده شده است). اگر یک فایل با نام index.php پیدا شود، آپاچی اساسا می گوید: "سلام، این یک فایل پی اچ پی است زیرا دارای پسوند php است. من قصد دارم این را به مترجم PHP بدهم".


بعد از اینکه آپاچی تصمیم گرفت که یک فایل پی اچ پی باشد، به مترجم پی اچ پی می دهد. هنگامی که پی اچ پی فایلی را دریافت می کند از طریق آن خواندن می کند و هر کد PHP را می توان پیدا کرد. پس از انجام این کار با فایل، پردازنده پی اچ پی خروجی کد را در صورت وجود، به Apache می دهد. وقتی آپاچی خروجی را از پی اچ پی بگیرد، آن خروجی را به یک مرورگر ارسال می کند که آن را روی صفحه نمایش می دهد.


پی اچ پی و خروجی آپاچی

ابتدا برنامه نویسی پی اچ پی اغلب سؤالاتی مانند «چگونه یک تصویر با PHP ایجاد کنم؟» یا "چگونه یک جعبه متن با PHP ایجاد کنم؟" در تمام صداقت، پی اچ پی هیچ کاری نمی کند. به معنای سنتی، هدف اصلی PHP، تولید یک سند HTML است که مرورگر می تواند آن را ارائه دهد.


با این حال، برنامه های کاربردی مدرن ساخته شده با چارچوب MVC مشتری، اغلب نقش تغییر PHP را فقط در تعامل با ذخیره سازی اطلاعات سرور می بینند.


بیایید نگاه دیگری به این فرایند با یک نمودار داشته باشیم. در این نمودار، فرض می کنیم کاربر به وب سایت Laravel در http://laravel.com می رود. شکل زیر عدد را رد می کند که مراحل مختلف درخواست را برجسته می کند. توضیح گام به گام از هر مرحله به شکل زیر است.


پی اچ پی و وب سرور آپاچی  یک مرور سریع از نحوه ارتباط سرورهای مختلف در طول چرخه عمر درخواست.


مرحله 1

کاربر وارد  laravel.com به مرورگر خود می شود و شیپورها  نمایش ها را وارد کنید.

گام 2

پس از آنکه کاربر با ضربه زدن  ضربه 'وارد'، مرورگر درخواست صفحه را از طریق اینترنت به سرور وب ارسال می کند.

مرحله 3

وب سرور درخواست را دریافت می کند و اطلاعات درخواست را تجزیه و تحلیل می کند. آپاچی متوجه است که ما یک فایل را مشخص نمیکنیم، بنابراین به دنبال یک index directory میگردد و index.php را پیدا میکند.

مرحله 4

از آنجایی که آپاچی می خواهد فایل هایی را که با فرمت فایل `.php` به فایل متنی پی اچ پی متصل است، ارسال کند، از PHP می خواهد تا پرونده را اجرا کند.

مرحله 5

در این مرحله، PHP از کد موجود در فایل `index.php` از درخواست درخواست شده را اجرا می کند. در طی این مرحله، پی اچ پی می تواند با پایگاه های داده، سیستم فایل یا تماس های API خارجی ارتباط برقرار کند.

مرحله 6

پس از اجرای پی اچ پی فایل `index.php` را پایان می دهد، خروجی را به آپاچی ارسال می کند.

گام 7

Apache خروجی را از پی اچ پی دریافت می کند و آن را از طریق اینترنت به مرورگر وب کاربر می فرستد. این پاسخ "وب" نامیده می شود.

گام 8

مرورگر وب کاربر پاسخ از سرور را دریافت می کند و صفحه وب را بر روی رایانه یا دستگاه ارائه می دهد.

مثل توببینید، پی اچ پی با یک وب سرور در یک راه بسیار واقعی کار می کند. فرایند درخواست واقعی بسیار ساده است و یکی از دلایل اینکه PHP به خوبی برای توسعه وب برنامه مناسب است.


نتیجه

این مقاله این مقاله را در یک سریال درباره اصول برنامه نویسی با پی اچ پی به پایان میرساند. مقالات بعدی چیزهایی مانند متغیرها، اپراتورها و توابع را پوشش می دهد. پس از آن، ما به دنیای برنامه ریزی شی گرا (OOP) شیرجه می گوییم و ببینید که چطور با PHP پیوند دارد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی