آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین HTML و PHP

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

HTML چیست؟


HTML ترکیبی است که برای نشانه گذاری زبان Hyper Text ترکیبی از HyperText و Markup است. Hyper Text یک روش خاص است که می توانیم با کلیک کردن بر روی لینک هایی که در صفحه بعدی باز می شوند، ما بتوانیم بر روی وب حرکت کنیم. نشانه گذاری تگ های HTML مانند باز کردن و بستن تگ ها با متن درون آنها است که می توانیم متن را قالب بندی کنیم، لینک ها، تصاویر و غیره قرار دهیم. HTML به عنوان بلوک های اصلی ساختمان برای وب جهانی استفاده می شود. HTML ستون فقرات هر وب سایت است به عنوان بخش عمده ای از کد جلویی هر وب سایت است. مرورگرها تگ های HTML را نمایش نمی دهند اما برای رندر کردن محتوای صفحه استفاده می شوند. این ساختار صفحات HTML یا صفحات وب را با استفاده از Markup.HTML توصیف می کند توسط Tim Berners-Lee در سال 1991 ایجاد شد و همچنین بنیانگذار شبکه جهانی وب است.

تفاوت بین HTML و PHP

پی اچ پی چیست؟


پی اچ پی یک منبع باز، یک زبان برنامه نویسی قدرتمند در سمت سرور است که برای ایجاد وب سایت های پویا، برنامه های کاربردی وب و وب سایت های استاتیک استفاده می شود. ابتدا PHP به عنوان «صفحه اصلی شخصی» شناخته شد، و بعد از آن، جایگزین تکنولوژی ASP شد. پی اچ پی مخفف است که برای Preprocessor Hypertext مخفف است. اسکریپت های PHP می تواند در صفحات وب HTML و بر روی سرور اجرا شود و نمایش نتایج در صفحه با کمک HTML. پی اچ پی را می توان با انواع مختلف پایگاه های داده مانند اوراکل، MySQL و مایکروسافت SQL Server و غیره ادغام کرد. با استفاده از PHP ما می توانیم بسیاری از چیزهایی مانند اتصال به پایگاه داده و بازیابی اطلاعات، ارسال ایمیل به کاربران یک وب سایت، رمزگذاری داده ها، ذخیره سازی داده ها در پایگاه داده و غیره. PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای توسعه وب سایت های پویا و غیره می باشد. ما می توانیم از PHP برای اسکریپت خط فرمان، توسعه برنامه های کاربردی دسک تاپ و ابزارهای مدیریت پروژه استفاده کنیم.

تفاوت های کلیدی بین HTML و PHP

در زیر لیستی از نقاط، تفاوت های کلیدی بین HTML و PHP را شرح دهید


زبان HTML نشانگر Hypertext است که ساختار صفحات وب را توصیف می کند و ستون فقرات جلوی وب سایت است در حالی که PHP یک منبع باز است، یک زبان برنامه نویسی محبوب سرور است که برای توسعه برنامه های کاربردی وب وب و وب سایت ها استفاده می شود ، وب سایت های استاتیک و غیره

HTML اساسا به عنوان توسعه ی front-end یا client-side استفاده می شود در حالیکه PHP برای توسعه ی سرور استفاده می شود.

HTML با اغلب مرورگرها سازگار است در حالی که PHP نیز با اکثر مرورگرها سازگار است.

HTML برای قالب بندی محتوا در وب سایت استفاده می شود، وب سایت را تعیین می کند در حالی که پی اچ پی برای عملکرد صفحه به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار می گیرد.

HTML برای قرار دادن متن، تصاویر، لینک ها، فیلم ها و غیره از طریق Hypertext استفاده می شود در حالی که PHP برای انجام محاسبات، اتصال به پایگاه داده، ذخیره سازی و بازیابی داده ها، ورود، ثبت نام فرم ها و غیره استفاده می شود.

کد پی اچ پی یک ساختار مناسب دارد و پیچیده است زیرا خروجی مورد انتظار را نمی دهد در صورتی که خطا در منطق یا نحو باشد، در حالی که در HTML ما می توانیم آنچه را که می خواهیم هر جا می خواهیم بنویسیم، خروجی آن را می دهد.

HTML را می توان با AJAX برای توسعه وب سایت های پویا از توسعه جلویی همگام کرد در حالی که PHP نیز با AJAX برای توسعه وب سایت های داینامیک بهتر هماهنگ شده است.

از آنجا که پی اچ پی برای عملیات منطقی، ذخیره سازی، ارسال ایمیل و پاسخ به ایمیل و بارگذاری و بارگذاری فایل، تولید صفحات وب و غیره استفاده می شود، برای تغییر مسیر، تعیین رنگ، قالب بندی متن، تراز و ... استفاده می شود.

HTML برای توسعه صفحات وب استاتیک استفاده می شود در حالی که PHP برای توسعه اجزای تشکیل دهنده وب پویا است.

خروجی اسکریپت پی اچ پی همانند شبیه به فایل های HTML می باشد که می تواند شامل هر دو HTML و PHP در کد اسکریپت باشد، اما برای کاربر نهایی در هنگام باز کردن صفحه وب پی اچ پی قادر به دسترسی فقط به عناصر HTML می باشد.

جدول مقایسه HTML در مقابل PHP

در زیر لیستی از نقاط، مقایسه مقایسه بین HTML و PHP است


اساس مقایسه


HTML


پی اچ پی


نوع زبان HTML یک زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد صفحات وب استفاده می شود و این ستون فقرات توسعه ی جلویی است. پی اچ پی یک منبع باز است، یک زبان اسکریپت محبوب در سمت سرور مورد استفاده برای توسعه وب سایت های پویا، برنامه های کاربردی وب پویا و استاتیک وب سایت ها

 نوع کد HTML استاتیک است؛ هر زمان که ما باز شد، همیشه همینطور باقی می ماند. فایل های پی اچ پی در طبیعت پویا هستند و خروجی متفاوت خواهد بود به مرورگرها بستگی دارد

 آسان برای یادگیری HTML بسیار آسان برای یادگیری است. حتی اگر ما اشتباه کنیم، تنظیم خواهد شد. ما می توانیم HTML را در زمان کم یاد بگیریم. PHP نیز نسبتا آسان است اما نه به اندازه HTML. ما باید در هنگام نوشتن دقیق باشیم، زیرا در صورتی که هر کدام اشتباهی در کد داشته باشیم، اجازه نمی دهیم. پی اچ پی وقت بیشتری نسبت به یادگیری گرفته است.

سازگاری HTML با تقریبا همه مرورگرها سازگار است. PHP نیز با تقریبا تمام مرورگرهای موجود سازگار است

 توسعه دهندگان HTML دارای تعداد زیادی از توسعه دهندگان هستند که به طور مداوم کار می کنند و به بهبود آن کمک می کنند. پی اچ پی همچنین دارای تعداد زیادی از توسعه دهندگان است که با ویژگی های جدید و پشتیبانی،

صفحات HTML یکپارچه سازی را می توان با AJAX برای توسعه وب سایت پویا و قسمت front-end وب سایت یکپارچه کرد. پی اچ پی را می توان با AJAX برای پویایی ما یکپارچه کرد پایگاه های داده های مختلف مانند اوراکل، MySQL، Sybase و غیره

 هنگامی که برای استفاده از HTML استفاده می شود برای توسعه قسمت front-end یک صفحه وب که محتوای وب سایت را سازماندهی می کند، نحوه نمایش مطالب و غیره استفاده می شود. PHP برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می شود که با پایگاه داده ها برای بازیابی اطلاعات ارتباط برقرار می کند ، ذخیره سازی، ارسال ایمیل، منطق را اجرا می کند و محتوا را به صفحات HTML برای نمایش در صفحه نمایش می دهد.

نحو HTML

<! DOCTYPE html>


<head>


<title> نام عنوان </ title>


</ head>


<h1> برخی از محتوا </ h1>


<p> paragraph </ p>


نحو پایه پی اچ پی به شرح زیر است:

<؟ php // کد PHP اینجا؟>

نتیجه گیری - HTML vs PHP

در نهایت، این یک مرور کلی از تفاوت بین HTML و PHP است. امیدوارم پس از خواندن این مقاله HTML در مقابل PHP، درک بهتر HTML و PHP داشته باشید. HTML زمانی استفاده می شود که ما نیاز به توسعه سمت سرویس گیرنده یا جلوی وب سایت و برای سازماندهی محتوای وب سایت و نحوه نمایش وب سایت داشته باشیم. پی اچ پی برای برنامه نویسی سمت سرور مورد استفاده قرار خواهد گرفت که محاسبات منطقی، ذخیره و بازیابی داده ها را از یک پایگاه داده، ارسال ایمیل، ادغام با انواع مختلف پایگاه های داده مانند اوراکل، MySQL و غیره و دیگر اهداف مانند اسکریپت خط فرمان، دسکتاپ توسعه نرم افزار به منظور نوشتن کد PHP، کاربران باید در مورد HTML نیز بدانند، به عنوان کد PHP در فایل های HTML گنجانده شده است. هر دو زبان HTML و PHP برای توسعه وب مهم هستند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی