آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت بین APP و وب سایت چیست؟

چهارشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ب.ظ

اگر شما در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک حضور تلفن همراه برای کسب و کار یا سازمان خود هستید، یکی از اولین ملاحظاتی که احتمالا به ذهن متبادر می شود این است که آیا می خواهید یک برنامه تلفن همراه برای کاربران برای دانلود (برنامه) یا یک وب سایت تلفن همراه، یا شاید هر دو . وب سایت ها و برنامه های موبایل در نگاه اول بسیار شبیه به نظر می رسند و تعیین اینکه کدامیک برای نیازهای شما مناسب است، بستگی به تعدادی از عوامل، از جمله مخاطبان هدف، بودجه موجود، هدف مورد نظر و ویژگی های مورد نیاز است.


تفاوت بین یک وب سایت موبایل و برنامه (برنامه) چیست؟

قبل از اینکه شما بتوانید مزایای یک وب سایت تلفن همراه را در مقابل برنامه ارزیابی کنید، مهم است که تفاوت های کلیدی بین این دو را بدانید. هر دو برنامه و وب سایت های تلفن همراه بر روی دستگاه های دستی مانند تلفن های هوشمند (مانند iPhone، Android و Blackberry) و تبلت ها قابل دسترسی هستند.


یک وبسایت تلفن همراه شبیه به هر وبسایت دیگری است که شامل صفحات HTML مبتنی بر مرورگر است که با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از طریق اینترنت (برای تلفن های همراه به طور معمول WiFi یا 3G یا 4G شبکه). ویژگی واضح که یک وب سایت تلفن همراه را از یک وب سایت استاندارد متمایز می کند این واقعیت است که آن برای صفحه نمایش کوچکتر و صفحه نمایش لمسی صفحه نمایش طراحی شده است. طراحی وب ریسپانسیو به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید برای وب سایت هایی است که نه تنها برای تلفن های همراه مفید هستند، بلکه می توانند به اندازه هر وسیله ای مانند دسکتاپ تا تبلت و گوشی های هوشمند دست پیدا کنند.


مانند هر وب سایت، وب سایت های تلفن همراه  سایت های ریسپانسیو می توانند محتوای متن، داده ها، تصاویر و ویدیو را نمایش دهند. آنها همچنین می توانند ویژگی های خاص تلفن همراه مانند کلیک برای تماس (برای شماره گیری یک شماره تلفن) و یا نقشه برداری مبتنی بر مکان دسترسی داشته باشید.


برنامه ها برنامه های واقعی هستند که بر روی دستگاه تلفن همراه شما بارگیری و نصب می شوند تا اینکه در یک مرورگر رندر شوند. کاربران برای مشاهده و دانلود برنامه ها برای یک سیستم عامل خاص از پورتال خاص دستگاه مانند فروشگاه برنامه اپل، Android Market یا Blackberry برنامه جهانی دیدن می کنند. این برنامه ممکن است محتوای و داده ها را از اینترنت به صورت مشابه به یک وبسایت بکشاند یا ممکن است محتوای آن را دانلود کند تا بتوان بدون اتصال به اینترنت آن را مشاهده کرد.


کدام بهتر است  یک برنامه یا یک وب سایت تلفن همراه (ریسپانسیو)؟

هنگامی که تصمیم می گیرد که آیا یک برنامه بومی یا یک وب سایت تلفن همراه ایجاد شود، انتخاب مناسب تر واقعا به اهداف پایان شما بستگی دارد. اگر شما در حال توسعه یک بازی تعاملی برنامه احتمالا می شود به شما بهترین گزینه. اما اگر هدف شما این است که محتوا را برای مخاطبان گسترده تر ارائه دهیم، یک وب سایت تلفن همراه احتمالا راهی برای رفتن است. در بعضی موارد ممکن است تصمیمی در مورد هر یک از وبسایتهای تلفن همراه و یک برنامه تلفن همراه داشته باشید، اما بسیار ایمن است که بگویم به ندرت منطقی برای ساخت یک برنامه بدون داشتن وب سایت تلفن همراه در جای خود هست.


به طور کلی، یک وب سایت تلفن همراه باید اولین گام شما در ایجاد یک وب سایت همراه باشد، در حالی که یک برنامه برای توسعه یک برنامه کاربردی برای یک هدف بسیار مفید است که نمی تواند به طور موثر از طریق یک مرورگر انجام شود.


مزایای یک وب سایت موبایل در مقابل برنامه های بومی

اگر اهداف شما عمدتا مربوط به بازاریابی یا ارتباطات عمومی است، یک وب سایت تلفن همراه ریسپانسیو تقریبا همیشه به عنوان یک گام عملی در استراتژی خود در زمینه تلفن همراه در نظر گرفته شده است. این به این دلیل است که یک وبسایت تلفن همراه دارای تعدادی از مزایای ذاتی نسبت به برنامه هاست، از جمله دسترسی بیشتر، سازگاری و هزینه بهره وری.


CheckImmediacy  وب سایت های تلفن همراه فورا در دسترس هستند

یک وب سایت تلفن همراه از طریق یک مرورگر در میان طیف وسیعی از دستگاهها (iPhone، Android، BlackBerry و غیره) بلافاصله برای کاربران قابل دسترسی است. از طرف دیگر، برنامه ها نیاز به کاربر برای دانلود و نصب برنامه از یک بازار برنامه قبل از مشاهده محتوای یا برنامه می باشند مانع مهمی بین تعامل اولیه و عمل تبدیل است.


CheckCompatibility  وب سایت های موبایل سازگار در سراسر دستگاه هستند

یک وب سایت تلفن همراه تنها می تواند به کاربران در بسیاری از انواع مختلفی از دستگاه های تلفن همراه دسترسی پیدا کند، در حالی که برنامه های بومی نیاز به یک نسخه جداگانه برای هر نوع دستگاه دارند. علاوه بر این، URL های وب سایت های تلفن همراه به راحتی در سایر فن آوری های تلفن همراه مانند SMS، کد QR و نزدیک ارتباطات زمینه (NFC) یکپارچه می شوند.


CheckUpgradability وب سایت های تلفن همراه می توانند فورا به روز شود

یک وب سایت تلفن همراه از لحاظ انعطاف پذیری مطلوب برای به روزرسانی محتویات بسیار پویاتر از برنامه است. اگر می خواهید طراحی یا محتوای یک وب سایت تلفن همراه را تغییر دهید، به سادگی یک بار ویرایش را ویرایش می کنید و تغییرات بلافاصله قابل مشاهده می باشند. به روز رسانی یک برنامه از سوی دیگر نیاز به به روز رسانی را به کاربران تحمیل می شود، که پس از آن باید به منظور به روز رسانی برنامه در هر نوع دستگاه دانلود شود.


CheckFindability  وب سایت های تلفن همراه را می توان به راحتی یافت

وب سایت های تلفن همراه برای کاربران بسیار آسان تر است زیرا صفحه های آنها می توانند در نتایج جستجو نمایش داده شوند و در دایرکتوری های خاص به نمایش در می آیند، و برای بازدیدکنندگان واجد شرایط برای پیدا کردن شما آسان است. مهمتر از همه، بازدیدکنندگان به طور منظم وب سایت شما می توانند به طور خودکار باشد

هنگامی که آنها در یک دستگاه دستی هستند (با استفاده از دستگاه تشخیص) به سایت تلفن همراه خود ارسال می شوند. در مقابل، دید برنامه ها عمدتا به فروشگاه برنامه های تولید کننده محدود می شود.


CheckShareability  وب سایت های تلفن همراه می توانند به راحتی توسط ناشران و بین کاربران به اشتراک گذاشته شوند

URL های وب سایت های تلفن همراه به راحتی بین کاربران از طریق یک لینک ساده (به عنوان مثال در ایمیل یا پیام متنی، فیس بوک و توییتر) به اشتراک گذاشته می شود. ناشران به راحتی می توانند کاربران را به یک وب سایت تلفن همراه از یک وبلاگ یا وب سایت یا حتی در چاپ منتقل کنند. این برنامه به سادگی نمی تواند به اشتراک گذاشته شود.


CheckReach  وب سایت های موبایل دارای دسترسی گسترده تر هستند

از آنجا که یک وب سایت تلفن همراه در سراسر سیستم عامل قابل دسترسی است و می تواند به آسانی در بین کاربران و همچنین موتورهای جستجو به اشتراک گذاشته شود، این قابلیت به مراتب بیشتر از یک برنامه بومی است.


CheckLifeCycle  وب سایت های تلفن همراه حذف نمی شوند

میانگین عمر یک برنامه بسیار کوتاه است و کمتر از 30 روز بر اساس برخی از تحقیقات است، بنابراین، مگر اینکه برنامه شما چیزی واقعا منحصر به فرد و یا مفید باشد (به طور ایده آل، هر دو)، مشکوک است که چه مدت طول می کشد بر روی یک دستگاه کاربر . از سوی دیگر، وب سایت های موبایل همیشه در دسترس کاربران برای بازگشت به آنها هستند.


وب سایت CheckA Mobile می تواند یک برنامه باشد!

درست مثل یک وب سایت استاندارد، وب سایت های تلفن همراه می توانند به عنوان برنامه های کاربردی وب مبتنی بر پایگاه داده ها عمل کنند که بسیار شبیه برنامه های بومی هستند. یک برنامه وب همراه می تواند یک جایگزین عملی برای توسعه برنامه های بومی باشد.


CheckTime و هزینه  وب سایت های تلفن همراه راحت تر و ارزان تر هستند

آخرین، اما قطعا نه کم است، توسعه وب سایت های تلفن همراه به مراتب زمان بیشتری و مقرون به صرفه تر از توسعه برنامه های بومی است، به ویژه اگر شما نیاز به حضور در سیستم عامل های مختلف (نیاز به توسعه برنامه های متعدد).


CheckSupport و تعمیر و نگهداری

ملاحظات سرمایه گذاری از برنامه در مقابل وب سایت با راه اندازی اولیه پایان نمی یابد؛ به درستی پشتیبانی و حفظ برنامه (ارتقاء، تست، مسائل مربوط به سازگاری و توسعه در حال انجام) بسیار گرانتر است و در طول زمان از حمایت از یک وب سایت پشتیبانی می کند.


هنگامی که یک برنامه معنی می دهد؟

با وجود بسیاری از مزایای ذاتی وب موبایل، برنامه ها هنوز هم بسیار محبوب هستند و تعدادی از سناریو های خاص استفاده می شود که برنامه بهترین انتخاب شماست. به طور کلی، اگر شما به یکی از موارد زیر نیاز دارید، یک برنامه منطقی است:


Interactivity  Gaming  برای بازی های بسیار تعاملی (به نظر پرندگان عصبانی) برنامه احتمالا بهترین انتخاب شماست، حداقل برای آینده قابل پیش بینی. برای بازیهای سادهتر (مثلا پازلها و غیره) ممکن است از لحاظ تجربه کاربر با نسخهی مبتنی بر مرورگر در مقایسه با یک برنامهی بومی تفاوت کمی داشته باشد.

استفاده معمولی  شخصی سازی  اگر کاربران هدف شما از برنامه شما به طور منظم به صورت شخصی (فکر می کنند EverNote، فیس بوک، بانکداری آنلاین) فکر می کنند، سپس یک برنامه بومی راهی عالی برای انجام آن فراهم می کند که به راحتی در تقریبا همه سناریوها

محاسبات مجتمع و یا گزارش سازی با تجسم  اگر شما نیاز به چیزی است که داده ها را می دهد و به شما اجازه می دهد با محاسبات پیچیده، نمودار یا گزارش (فکر می کنم ابزار مالی یا علمی) دستکاری آن را دستکاری کنید، برنامه به شما کمک خواهد کرد که بسیار موثر انجام دهید.

کارکرد بومی یا پردازش مورد نیاز  مرورگرهای وب موبایل در حال دسترسی به برخی از توابع خاص تلفن همراه مانند کلیک به تماس، اس ام اس، کتابخانه دستگاه و عملکرد GPS است. با این حال، اگر شما نیاز به دسترسی به یک دوربین کاربر یا پردازش قدرت یک برنامه هنوز هم آن را بسیار موثر تر انجام دهد.

اعلان های فشار  توانایی ذاتی برنامه ها توانایی ارسال اعلان های فشار به کاربران است که برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کرده اند، و ناشران برنامه توانایی ارسال پیام به کاربران را به طور مستقیم دارند. البته فرض بر این است که کاربر به برنامه اجازه می دهد تا اعلان های فشار در تنظیمات خود ارسال کنند (نه همه). همچنین جالب توجه است که بسیاری از مرورگرها اکنون اجازه می دهد تا اطلاعیه های فشار تحت وب را اجازه می دهد، اجازه می دهد تا صاحبان وب سایت به طور مشابه ارسال اطلاعیه ها به بازدید کنندگان که در هر دو دستگاه های دسکتاپ و دستگاه های سازگار با موبایل را انتخاب کنید.

بدون اتصال مورد نیاز  اگر شما نیاز به ارائه دسترسی آفلاین به محتوا و یا انجام وظایف بدون اتصال به شبکه  بی سیم، پس یک برنامه معقول است، به عنوان شما می توانید داده ها را به صورت محلی ذخیره کنید و پس از آن یک اتصال برقرار شود.

همانطور که با هر پروژه، در هنگام ایجاد یک برنامه که می خواهید اطمینان حاصل کنید که شما دریافت یک بازگشت بهینه از سرمایه گذاری خود را. آنچه که می خواهید در همه هزینه ها اجتناب کنید این است که از ساختن برنامه برای انجام یک کار پایه ای که می تواند با یک وب سایت تلفن همراه به دست آید، عملی بی ضرر و گرانقیمت است.


در نتیجه

همانطور که استفاده از تلفن همراه همچنان در سراسر جهان رشد می کند، سوال «برنامه به جای وب» برای سازمان هایی که برای ایجاد یک حضور تلفن همراه در نظر گرفته اند، بسیار موجه است. اگر اهداف تلفن همراه شما عمدتا مبتنی بر بازاریابی باشد، یا اگر هدف شما ارائه محتوا و ایجاد یک حضور گسترده تلفن همراه است که می تواند به آسانی حفظ شود، بین کاربران به اشتراک گذاشته شده و در موتورهای جستجو یافت می شود، پس یک وب سایت واکنش پذیر تلفن همراه انتخاب منطقی

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی