آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

زبان برنامه نویسی برای توسعه وب

دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

با محبوبیت و پیشرفت در تکنولوژی وب، برای هر کسب و کار لازم است که یک وبسایت داشته باشید و یکی از آن بسیار کاربردی و بصری جذاب است. فرآیند که از طریق آن یک وب سایت خوب، برنامه های تلفن همراه یا سایر سیستم عامل های مشابه ایجاد می شود، به عنوان توسعه وب شناخته می شود. یکی از جنبه های جامع توسعه وب، برنامه نویسی وب است که با کمک زبان های برنامه نویسی به دست می آید. زبان های توسعه وب وبسایت هایی هستند که دستورالعمل ها برای یک ماشین ارتباط برقرار می شوند و اقدامات دنبال می شوند.


در این مقاله، ما بیشتر در مورد 1) توسعه وب و زبان های برنامه نویسی و همچنین

 2) تمرکز بر محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان یاد خواهیم گرفت.

توسعه وب: مقدمه

توسعه وب یک اصطلاح است که برای اشاره به روند ایجاد یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند از ایجاد یک صفحه ساده به یک سری از صفحات پیچیده استفاده کند. توسعه وب شامل چندین اقدام یا اقدام است و برخی از آنها شامل طراحی وب، ایجاد محتوا، برنامه نویسی، وظایف امنیتی شبکه و همچنین اسکریپت سمت سرور یا سرور و غیره است. در چند سال اخیر، توسعه وب تعریف ایجاد شده است از سیستم های مدیریت محتوا و یا CMS، که در اواسط قدم بین کاربر و پایگاه داده است. به منظور دنبال کردن توسعه وب به عنوان یک حرفه، یکی از مهمترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که در زبانهای برنامه نویسی تخصص داشته باشد.

زبان های برنامه نویسی چیست؟

یک زبان برنامه نویسی برای کنترل فعالیت های یک ماشین استفاده می شود. چنین زبان یک زبان به درستی طراحی شده یا ساخته شده است وقتی که آن را به طوری طراحی شده است که از طریق آن دستورالعمل ها می توانند به یک سیستم کامپیوتری ارتباط برقرار کنند. از زمان اختراع رایانه ها، هزاران زبان برنامه نویسی ایجاد شده اند و هر ساله ایجاد می شوند.


یک زبان برنامه نویسی به طور کلی به دو جزء تقسیم می شود که معناشناسی و نحو هستند. از یک سو، نحو از نوع یا نوع است، معانی معنی آن نوع یا فرم است. هر زبان برنامه نویسی متفاوت است جایی که از یک طرف ممکن است بعضی از اسناد مشخصات مشخص شوند، بعضی دیگر ممکن است یک پیاده سازی غالب یا مرجع داشته باشند. یک زبان برنامه نویسی به طور گسترده ای نشانه ای است که به نوشتن برنامه هایی که به عنوان یک الگوریتم شناخته می شوند کمک می کند.


صفات یک زبان برنامه نویسی

ویژگی ها یا ویژگی های یک زبان برنامه نویسی می تواند به صفات آن اشاره شود. در زیر سه ویژگی اصلی از زبان هایی هستند که باید بدانید:


انتزاع  اکثر زبان های برنامه نویسی دارای قوانین خاصی هستند که به ما کمک می کنند ساختار داده ها را تعریف یا علامت گذاری کنیم و همچنین نحوه اجرای دستورات را کنترل کنیم. این قوانین به صورت انتزاعی به کار رفته است. هر زبان باید توسط انتزاع کافی پشتیبانی شود و این نیاز با اصل انتزاع تعریف شده است. اصل انتزاع در بعضی موارد به عنوان توصیه هایی که به یک برنامه نویس وب داده شده است به دست می آید تا بتواند استفاده درست از انتزاع ها را انجام دهد.

تابع و هدف هنگام استفاده از یک زبان برنامه نویسی، پس از انجام کار نوشتن به صورت خود، شما همچنین به کمک سیستم کامپیوتری که کار محاسباتی را انجام می دهد یا الگوریتم را کنترل می کند، نیاز دارید. کامپیوتر همچنین کنترل دستگاه های خارجی مرتبط با آن مانند چاپگر، روبات ها و غیره را نیز کنترل می کند. بنابراین تعریف کامل یک زبان برنامه نویسی شامل یک توضیح یا یک دستگاه یا پردازنده ای است که برای آن زبان ایده آل شده است. این یکی از دلایلی است که چرا زبان برنامه نویسی با زبان های انسانی متقابل متفاوت است.

قدرت بیان  زبان ها عمدتا توسط محاسباتی که قادر به بیان آن هستند طبقه بندی می شوند. این قدرت بسیار ظریف، یکی دیگر از ویژگی های زبان های برنامه نویسی است و یکی از مهمترین آنهاست.

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

جهان زبان های برنامه نویسی گسترده و دانستن همه چیز است یا یادگیری هر یک از آنها نه عملی و نه امکان پذیر است. اگر شما یک توسعه دهنده هستید که علاقمند به یادگیری مفاهیم مفید و محبوب است، ابتدا باید ابتدا از آن دسته از هزاران زبان برای یادگیری مطلع شوید. خوشبختانه، وب سایت ها و سیستم عامل های خاصی وجود دارد که لیست محبوب ترین زبان ها را براساس محبوبیت آنها ایجاد می کنند. فهرست 15 زبان برنامه نویسی بالای 15 سال در زیر آورده شده است و واضح است که جاوا اسکریپت محبوب تر از Java، Python و دیگر موارد است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی