آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

اهمیت پایگاه داده چیست؟

شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

اهمیت یک سیستم مدیریت پایگاه داده چیست؟

یک سیستم مدیریت پایگاه داده مهم است زیرا مدیریت داده ها را به صورت موثر و به کاربران اجازه می دهد تا کارهای مختلف را با سهولت انجام دهند. یک سیستم مدیریت پایگاه داده، یک نرم افزار کاربردی را ذخیره، سازماندهی و مدیریت می کند. استفاده از این سیستم باعث افزایش کارایی عملیات تجاری می شود و هزینه های کلی را کاهش می دهد.


سیستم های مدیریت پایگاه داده برای شرکت ها و سازمان ها مهم هستند، زیرا آنها یک روش بسیار کارآمد برای مدیریت انواع مختلف داده ها را ارائه می دهند. برخی از داده ها که به راحتی با این نوع سیستم مدیریت می شوند عبارتند از: سوابق کارمند، اطلاعات دانش آموز، حقوق و دستمزد، حسابداری، مدیریت پروژه، موجودی و کتابخانه. این سیستم ها ساخته شده است که بسیار متنوع است.


بدون مدیریت پایگاه داده، وظایف باید به صورت دستی انجام شوند و زمان بیشتری را اتخاذ کنند. داده ها را می توان طبقه بندی و ساختار داده شده به تناسب نیازهای شرکت یا سازمان. داده ها به سیستم وارد شده و توسط کاربر تعیین شده به طور منظم دسترسی پیدا می کنند. هر کاربر ممکن است یک رمز عبور اختصاص داده شده برای دسترسی به بخش خود از سیستم داشته باشد. کاربران چندگانه می توانند از سیستم همزمان به روش های مختلف استفاده کنند.


به عنوان مثال، یک بخش منابع انسانی شرکت با استفاده از پایگاه داده برای مدیریت سوابق کارکنان، توزیع اطلاعات حقوقی به کارکنان و ایجاد گزارش های استخدام جدید به روز می شود. یک تولید کننده ممکن است از این نوع سیستم برای پیگیری تولید، موجودی و توزیع استفاده کند. در هر دو سناریو، سیستم مدیریت پایگاه داده برای ایجاد یک محیط کاری نرمتر و سازمان یافته تر کار می کند.


یک پایگاه داده ساده دارای یک جدول با ردیف برای داده ها و ستون هایی است که عناصر داده را تعریف می کنند. برای یک کتاب آدرس، ستون جدول عناصر اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شهر، دولت و شماره تلفن را تعریف می کند در حالی که یک ردیف جدول یا رکورد حاوی اطلاعات برای هر فرد در کتاب است. زبان پرس و جو راه را برای پیدا کردن انواع خاصی از داده ها در هر رکورد فراهم می کند و نتایج بازگشتی را که مطابق با معیارها هستند، ارائه می دهد. این نتایج در فرم نمایش داده می شود که از عناصر داده تعریف شده استفاده می کند اما فقط نشان می دهد که پرونده هایی که با معیارها مطابقت دارند. این سه جزء تقریبا هر نوع پایگاه داده را تشکیل می دهند.


پایگاه داده های ارتباطی از جداول متعدد استفاده می کنند و روابط بین آنها را با استفاده از یک طرح در کنار عناصر داده تعریف می کنند. سوابق و عناصر داده از هر جدول ادغام، بر اساس پرس و جو و نمایش در فرم. معمولا پرس و جو ها اغلب گزارش می شوند. یک گزارش از همان پرس و جو استفاده می کند، اما گزارش های مربوط به تغییرات داده ها را در طول زمان گزارش می دهد.


در محیط پایگاه داده پنج اجزای اصلی وجود دارد: داده ها، سخت افزار، نرم افزار، افراد و روش ها. داده ها مجموعه ای از حقایق است که معمولا مربوط به آنها است. سخت افزار دستگاه های فیزیکی در محیط پایگاه داده است. سیستم های عامل، سیستم های مدیریت پایگاه داده و برنامه های کاربردی نرم افزار را تشکیل می دهند. نمونه هایی از افراد در محیط پایگاه داده، مدیر سیستم، برنامه نویسان و کاربران نهایی است. دستورالعمل ها و قواعد برای پایگاه داده هستند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی