آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

کاربرد برنامه پایگاه داده.

چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ

تعریف پایگاه های داده

پایگاه داده ها اساسا ظروف برای داده ها هستند. از آنجا که یک کتابخانه عمومی کتاب های خود را در اختیار شما می گذارد، می توانیم بگوییم که یک کتابخانه یک پایگاه داده از کتاب است. اما به شدت تعریف شده، پایگاه های داده ها ساختارهای کامپیوتری هستند که ذخیره، سازماندهی، حفاظت و ارائه داده ها را دارند. یک سیستم که حاوی پایگاه داده ها است، سیستم مدیریت پایگاه داده یا DBM نامیده می شود. نمایش نمودار دیجیتال برای پایگاه داده یک سیلندر است.


انواع پایگاه های داده

ساده ترین پایگاه داده پایگاه داده متنی است. هنگامی که داده ها در یک فایل متنی در ردیف ها و ستون ها سازماندهی می شوند، می توانند برای ذخیره، سازماندهی، حفاظت و بازیابی داده ها استفاده شوند. ذخیره یک لیست از نام ها در یک فایل، شروع با نام و پس از نام خانوادگی، یک پایگاه داده ساده خواهد بود. هر ردیف فایل یک رکورد را نشان می دهد. شما می توانید اسناد را با تغییر نام های خاص به روز کنید، می توانید ردیف را با حذف خط ها حذف کنید، و می توانید ردیف های جدید را با اضافه کردن خطوط جدید اضافه کنید.


برنامه های پایگاه داده دسکتاپ یک نوع دیگری از پایگاه داده است که پیچیده تر از یک پایگاه داده متنی است اما برای یک کاربر تنها در نظر گرفته شده است. یک صفحه گسترده مایکروسافت اکسل یا Microsoft Access نمونه خوبی از برنامه های پایگاه داده دسکتاپ هستند. این برنامه ها به کاربران اجازه می دهد تا داده ها را وارد کنند، آن ها را ذخیره، محافظت از آن و بازیابی آن در صورت نیاز. مزایای برنامه های پایگاه داده دسکتاپ بر روی پایگاه داده های متنی، سرعت تغییر داده ها و توانایی ذخیره مقادیر زیاد داده ها است، در حالی که عملکرد سیستم را کنترل می کند.


پایگاههای اطلاعاتی ارتباطی رایجترین سیستمهای پایگاه داده هستند. آنها شامل پایگاه های داده مانند SQL Server، پایگاه داده اوراکل، Sybase، Informix و MySQL هستند. سیستم های مدیریت پایگاه داده ارتباطی (RDMS) عملکرد بسیار خوبی برای مدیریت داده ها بر روی برنامه های پایگاه داده دسکتاپ دارند. به عنوان مثال، آنها اجازه می دهد تا چندین کاربر (حتی هزاران نفر!) برای همزمان با کار با داده ها، ایجاد امنیت پیشرفته برای دسترسی به داده ها. سیستم های RDBMS داده ها را در ستونها و ردیف ها ذخیره می کنند که به نوبه خود جداول را تشکیل می دهند. جدول در RDBMS شبیه یک صفحه گسترده است. مجموعه ای از جداول یک طرح را تشکیل می دهد. تعدادی از طرح ها یک پایگاه داده ایجاد می کنند. بسیاری از پایگاه های داده را می توان در یک سرور تک ایجاد کرد.


سازه های نوآورانه برای ذخیره سازی داده ها امروزه پایگاه داده های NoSQL و Object Oriented هستند. این ها از روش جدول - ردیف - ستون از RDBMS پیروی نمی کنند. در عوض، آنها قفسه بندی عناصر را ایجاد می کنند و اجازه می دهد دسترسی به هر قفسه کتاب. بنابراین، به جای ردیابی کلمات فردی در کتابها، پایگاه داده های NoSQL و پایگاه داده های شی گرا اطلاعاتی را که شما به دنبال آن هستید را با اشاره به قفسه کتاب محدود می کنید، سپس یک دستیار مکانیکی با این کتاب ها برای شناسایی دقیق کلمه ای که دنبال می کنید کار می کند. NoSQL به طور خاص تلاش می کند که قفسه های کتاب را با ذخیره داده ها در یک شیوه انحرافی، ساده تر کند. این بدان معنی است که آن را در بخش های بزرگ ذخیره کنید.


نرمال سازی یک فرآیند کسب و کار پایگاه داده است تا داده ها را به کوچکترین قطعات ممکن متصل کند. به جای نگه داشتن نام و نام خانوادگی در یک سطل یا فیلد، عادت کردن نیاز به ذخیره نام اول به صورت جداگانه از نام خانوادگی دارد. این امر مفید است اگر می خواهید داده ها را با نام خانوادگی یا نامی مرتب کنید. سیستم های RDBMS نیاز دارند که داده ها نرمال شوند.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی