آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

فرمت نقشه سایت چیست؟

يكشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

فرمت های Sitemap های مختلف چیست؟ چگونه و هنگام استفاده از آنها

9 فرمت نقشه سایت وجود دارد که توسط ابزار وب مستر گوگل پشتیبانی می شوند. Sitemaps اجازه می دهد یک وب مستر برای اطلاع رسانی موتورهای جستجوی مختلف در مورد لینک های وب سایت در یک وب سایت که در دسترس هستند برای خزیدن. نقشه های سایت همچنین اطلاعات مربوط به هر وب سایت در یک فایل XML را به مدیران وب ارائه می دهد. جزئیات بیشتر شامل آخرین بارانی که اخیرا بهروزرسانی شده است، چگونه اغلب آنها را تغییر می دهد و اینکه در مقایسه با URL های دیگر وب سایت چه اهمیتی دارد. این امر موتورهای جستجو را قادر می سازد تا سایت را به طور موثر کاوش کند. روش های مختلفی برای تولید نقشه های سایت وجود دارد که بسته به نوع وب سایت یا محتوا که نوشته می شود وجود دارد. این لازم است، زیرا ممیزی های محتوا از نقشه های سایت برای خزیدن استفاده می کنند، در نتیجه، اطلاعاتی در مورد چگونگی بهبود آن ارائه می شود. اجازه دادن به انواع صحیح انواع نقشه های سایت نه تنها به خزیدن وب سایت موفق تر، بلکه همچنین برای موفقیت بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند.


تمام اطلاعات موجود در نقشه سایت تولید شده، همان چیزی است که موتورهای جستجو برای دستیابی به کاربران اینترنت با نتایج جستجو می کنند. این که آیا وب سایت توسط تازه وارد یا یک وب مستر حرفه ای ساخته می شود، مهم است بدانید کدام نوع نقشه سایت ایده آل برای وب سایت (و محتوا بر روی آن) و نحوه ساخت آن برای رسیدن به حداکثر توانایی آن است.



XML فایل های SITEMAP برای صفحات وب

این فایل ها برای ارسال صفحات از وب سایت استفاده می شوند.


این فرمت صفحه وب مورد نظر برای ارسال است. نه همه موتورهای جستجو از نقشه های سایت زیر پشتیبانی می کنند، نقشه سایت XML برای صفحات وب می تواند توسط تمام موتورهای جستجو که از sitemaps.org پشتیبانی می شوند پشتیبانی کند.

هنگامی که آن را در ساده ترین شکل آن است، یک فایل XML است که URL ها را برای یک وبسایت همراه با تمام متادیتای اضافی مربوط به هر URL نشان می دهد. این شامل زمانی خواهد بود که آن را به روز شده آخرین، چگونه اغلب آن را تغییر دهید، چقدر مهم است، و چگونه آن را نسبت به URL های دیگر که در سایت یافت می شود. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا سایت را هوشمندانه تر و کارآمدتر کند.

این خزنده های وب کشف صفحات از لینک ها در یک سایت و سپس از سایت های دیگر. نقشه های سایت داده هایی را اضافه خواهند کرد که خزنده هایی را که از نقشه های سایت پشتیبانی می کنند، برای انتخاب همه URL ها در نقشه سایت و سپس در مورد آن URL ها با استفاده از متادیت های مرتبط خود یاد می گیرند.

با استفاده از یک ژنراتور نقشه سایت تضمین نمی کند که موتورهای جستجو شامل صفحات وب هستند، اما بینش خود را در مورد چگونگی خزیدن سایت شما بهتر خواهد کرد.


RSS 2.0 و ATOM 1.0

تغذیه RSS 2.0 گاهی به صورت خودکار از طریق بسیاری از وبلاگ ها ایجاد می شود.


RSS مخفف یونیکد واقعا ساده است و یک قالب سندیکای محتوای وب سایت است. این یک نوع زبان XML است.

در بالاترین سطح، یک سند RSS یک عنصر RSS است که دارای یک ویژگی اجباری به نام نسخه است که تعیین می کند کدام نسخه از RSS که سند مطابقت دارد. هنگامی که آن را مطابق با مشخصات، 2.0 باید نسخه باشد.

فید Atom 1.0 شامل اسناد مبتنی بر XML است. فید ها از "نوشته ها" ساخته شده اند و هر ورودی از مقدار گسترده ای از فراداده ها تشکیل شده و هر ورودی یک عنوان دارد.


اتمها عمدتا در وبلاگها و سرفصلهای وب سایت های خبری استفاده می شوند.

اتم به عنوان یک جایگزین برای RSS استفاده می شود، زیرا به نظر می رسد که RSS دارای نقص است.

گفته شده است که فرمت Atom به طور دقیق و دقیق مشخص شده است، به طور آزادانه برای هر کسی قابل اجراست، توسط همه اعمال شده و کاملا بی طرف است.

بسیاری از برنامه های کاربردی، از جمله iTunes، از استفاده از Atom 1.0 پشتیبانی می کنند.

استفاده از فرمت Atom اجازه می دهد تا عناصر دوباره در خارج از متن یک سند خوراکی که Atom نیست استفاده شود.

استفاده از Atom راحت است زمانی که لینک ها به منابع و محتوا حاوی کاراکترهایی هستند که از مجموعه ای از کاراکترهای معمولی ASCII ایالات متحده استفاده نمی کنند.


متن TEXT با URL های صفحه وب

هنگامی که شما قادر به ایجاد نقشه های سایت از هر یک از فرمت های بالا نیستید، شما ممکن است یک فایل متنی ایجاد کنید که نشانی اینترنتی شما در آن باشد. نقشه سایت یک URL وب را در هر خط داشته و بسیاری از موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو قادر به اسکن نقشه های فایل متنی هستند. برای اطمینان از اینکه نقشه های سایت و موتورهای جستجو سازگار هستند. این مراحل را دنبال کنید:


نقشه های متن نباید بیش از 50،000 URL داشته باشند.

برای یاهو، نقشه اولیه متن باید به نام urllist.txt باشد.

Sitemaps فایل فایل باید به عنوان اسناد UTF-8 ذخیره شود. این به خصوص اگر شما در یک وب سایت با شخصیت هایی که انگلیسی نیستند خریداری کنید.


XML فایل های SITEMAP برای جستجوی ویدئویی

فیلم ها در وب سایت شما می توانند فهرست بندی شوند و برای جستجو در Google Video در دسترس باشند. Sitemaps Google Video با استفاده از ابردادها درباره ویدیو و محتوای آن در یک وبسایت گوگل را ارائه می دهد. سایت ویدئویی گوگل بزرگترین موجود برای جستجو در فیلم ها در اینترنت و با استفاده از کارت های سایت ویدئویی است، صاحبان وب سایت ها می توانند موتور جستجوگر رده، عنوان، توضیحات، زمان اجرا و مخاطبان را برای هر ویدئو که در وبسایت. این به موتور جستجو کمک می کند تا دانش محتوای محتوای غنی وب سایت را به دست بیاورد و این امر به نوبه خود باعث بهبود لیست وب سایت ها در هنگام جستجوی رزومه های ویدئویی خواهد شد

lts


اطلاعات ویدیو (از جمله URL ها) هنگامی که به عنوان یک نقشه سایت جداگانه ارسال می شود یا هنگامی که آن را در یک نقشه سایت منظم در جستجوی ویدئوی موتور جستجو ارائه می شود قابل جستجو است.

سپس فیلم ها به عنوان یک تصویر کوچک از ویدیو نمایش داده می شود، همراه با اطلاعات مربوط به آن که از نقشه سایت کشیده شده است.


خوراک RSS MEDIA برای VIDEO SEARCH

تغذیه mRSS یک فرمت خوراک RSS است و تفاوت اصلی این است که مشخص شده است که این یک افزونه RSS رسانه ای در نقشه سایت است. این لازم است به طوری که برنامه های خواننده اخبار بدانند که رسانه های موجود در خوراک وجود دارد و آنها به نوبه خود می دانند چگونه آن را تفسیر کنند.


برچسب ها در خوراک شامل توصیفگرهایی مانند "medium" و "item" هستند. رسانه می تواند تصویر، سند، صدا یا ویدئو باشد.

در خوراک ممکن است برچسب ها نیز وجود داشته باشند که بیننده را به اطلاعاتی که حاوی اطلاعات هستند، به بیننده تر نشان دهد. اندازه فایل، نوع، ارتفاع، عرض و مدت زمان، توصیفگرهای موجود در خوراک خواهد بود. رسانه دوباره در اینجا دیده می شود و همچنین وجود خواهد داشت "isDefault"، نشان می دهد که آیا این آیتم خواهد شد مورد پیش فرض و یا اولین مورد بازی می شود.

عنوان، توضیحات و تصویر بند انگشتی دیده خواهد شد و بسیار خودپنداره است.

برچسب های اختیاری شامل موارد زیر می باشند: امتیاز، کلمات کلیدی، حق تکثیر، پخش، اعتبار و متن. برچسب "text" می تواند متن رونویسی متنی (یا فایل captioning بسته) را برای وب سایت وارد کند.


XML فایل های SITEMAP برای جستجوی کد گوگل

این قابلیت زمانی است که Google برای فایل های کد منبع در اینترنت جستجو می کند. این برای صاحبان وب سایت مفید است که وبسایتها از کد منبع استفاده می کنند، زیرا می توانند نقشه های کد را ایجاد کنند که به Google کمک می کند تا کد را فهرست کند. یک نقشه سایت کد مانند یک نقشه سایت XML XML ظاهر می شود، اما برخی از الزامات و تگ های اضافی XML Sitemap را دارد.


به خاطر داشته باشید هنگام ساخت یک نقشه سایت کد، باید اطمینان حاصل کنید که تمام پسوندهای فایل مربوطه برای فایل های کد شامل می شوند.

ممکن است که شما همچنین باید الگوهای نام فایل را که به عنوان فایل های کد پذیرفته شده است، سخت تر کنید.

هنگامی که یک Sitemap ایجاد می کنید، هر دو از این موارد می توانند با استفاده از فیلتر خروجی انجام شوند.


XML فایل های SITEMAP برای صفحات وب موبایل

این فرمت به توسعه دهندگان اجازه می دهد محتوای را که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند، شناسایی کند، زیرا اخیرا تغییرات کوچکی در قالب وجود داشته است.


یک نقشه ویژگی تلفن همراه نباید ایجاد شود مگر اینکه یک نسخه خاص تلفن از یک وب سایت طراحی شده برای گوشی های دارای ویژگی (گوشی های هوشمند) وجود داشته باشد.

ممکن است یک نقشه سایت جداگانه ای که محتوای ویدیویی را فهرست می کند ایجاد کنید یا اطلاعات مربوط به محتوای ویدیوی را به یک نقشه سایت که قبلا وجود دارد اضافه کنید. این فقط یک موضوع برای راحتی برای سازنده وب سایت است.

نقشه سایت تلفن همراه برای تلفن های هوشمند با استفاده از پروتکل Sitemap با فضای نام اضافی و تگ مورد نیاز است.

اگر تصمیم به استفاده از یک ابزار Sitemap ایجاد کنید، بررسی کنید که می تواند نقشه های سایت را برای صفحات وب موبایل ایجاد کند.

آیا تگ را تأیید کنید تا اطمینان حاصل کنید که URL های تلفن همراه به درستی انجام می شوند.

لیست URL هایی را که در یک نقشه سایت تک نشانه گذاری شده اند ارائه می دهند.

Console Search به طور خودکار شناسایی و پشتیبانی از پروفایل تلفن همراه XHTML، WML و cHTML را پشتیبانی می کند.


XML فایل های SITEMAP برای اطلاعات GEO

این استفاده می شود زمانی که داده های جغرافیایی در وب سایت شما وجود دارد که در قالب فایل های GeoRSS یا KML وجود دارد.


موتورهای جستجو بهبود و نوآوری روش های جدید استفاده از داده های موقعیت مکانی هستند.

اگر موتور جستجوی مکان کاربر را داشته باشد، نتایج را در محل به بالای صفحه نتایج جستجو از هر موردی که برای جستجو جستجو می کند فشار می دهد.

این اتفاق می افتد حتی زمانی که کاربر محل خود را به شرایط جستجوی خود وارد نمی کند. به همین دلیل است که صاحبان وب سایت برای داشتن اطلاعات دقیق موقعیت مکانی در وبسایت خود بسیار مهم هستند.

نقشه جغرافیایی یک فرم خاص از XML است که شامل تمام اطلاعات جغرافیایی برای همه مکان ها است.

ژنراتور نقشه سایت خاص برای داده های جغرافیایی وجود دارد. این برای مدیران تازه کار مفید است.

ابزار مورد نظر برای ایجاد نقشه سایت جغرافیایی خود را پیدا کنید.

اطلاعات کسب و کار خود را به درستی پر کنید

جزئیات وبسایت را بدهید

شما هم اکنون می توانید جزئیات KML و جزئیات نقشه جغرافیایی را دانلود کنید و سپس آنها را در وب سایت خود بارگیری کنید. از یک آپلودکننده FTP استفاده کنید

نقشه سایت جغرافیایی را به وب مستر شما ارسال کنید.


XML فایل های SITEMAP برای اخبار

وب سایت های طراحی شده برای اخبار می توانند محتویات خبری خود را از طریق این قالب خاص نقشه سایت ارائه دهند. قبل از اینکه پرونده ها پردازش شوند، ابتدا این کاربران باید در Google News ثبت نام کنند.


نقشه سایت خبر باید "فعلی" باشد و فقط باید URL هایی برای مقالاتی که در 2 روز گذشته منتشر شده اند باشد. مقالات قدیمی تر از 2 روز را می توان از نقشه سایت خبری حذف کرد، اما در فهرست اخبار برای 30 روز باقی خواهد ماند.

سازندگان وب تشویق می شوند که نقشه های خبری خود را به طور مداوم و با مقالات جدید منتشر کنند.

هنگام ایجاد یک نقشه سایت خبری، ممکن است شامل بیش از 1000 URL باشد. برای افزودن بیشتر، شما باید URL ها را به چند نقشه سایت متصل کنید و سپس از یک فایل نمایه نقشه سایت برای کمک به مدیریت آنها استفاده کنید.

استفاده از فرمت XML که provi استپروتکل نقشه سایت ذکر شده است. فایل index sitemap که نباید بیش از 50،000 نقشه سایت را فهرست کند. دلیل این محدودیت این است که اطمینان حاصل شود سرور وب در هنگام خدمت فایل های بزرگ بارگیری نمی شود.

هنگامی که مقاله خبری منتشر می شود، نباید هر بار نقشه سایت خبری ایجاد کنید. شما باید نقشه سایت فعلی با URL های مقاله جدید را به روز کنید.

از Google Sitemap Generator برای ایجاد یک نقشه سایت جدید استفاده نکنید، زیرا این شامل URL هایی است که با مقالات خاصی مطابقت ندارند. ابزارهای شخص ثالث زیادی برای کمک به تولید نقشه سایت گوگل وجود دارد.

هنگامی که نقشه سایت ایجاد شده است، آن را در دایرکتوری با بالاترین سطح خود شامل مقالات خبری خود آپلود کنید.

این است که به وب مستر یا برای انتخاب یک فرمت نقشه سایت صحیح برای وب سایت، یا برای ایجاد یک نقشه سایت از یک ژنراتور که نوع صحیح را ارائه می دهد. هنگام انتخاب نوع نقشه سایت، مدیر وب باید با توجه به نوع محتوایی که در وب سایت قرار می گیرد، همراه با هر جغرافیایی که مربوط به آن است، مورد توجه قرار گیرد. انجام تمام این موارد به درستی نه تنها خزیدن را ساده تر می کند، بلکه به اطمینان از اینکه وب سایت آن به درستی قالب بندی شده است و با دقت در موتورهای جستجو یافت می شود. هنگامی که صاحب وبسایت مطمئن نیست که کدام قالب قالب سایت برای استفاده باشد، آنها باید محتوای آنها را بررسی کنند و یکی از بهترین آنها را برای آنها انتخاب کنید.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی