آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

میزبان سرور چیست؟

شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۴۸ ق.ظ

میزبان (همچنین به عنوان میزبان شبکه شناخته می شود) رایانه یا دستگاه دیگری است که با میزبان های دیگر در شبکه ارتباط برقرار می کند. میزبان در یک شبکه شامل مشتریان و سرورها هستند - که داده ها، خدمات یا برنامه ها را ارسال یا دریافت می کنند

میزبان معمولا دستگاه های واسطه ای مانند سوئیچ ها و روتر ها را شامل نمی شوند که اغلب به صورت گره دسته بندی می شوند. یک گره نیز یک اصطلاح وسیع تر است که شامل هر چیز مرتبط با یک شبکه است، در حالی که میزبان نیاز به یک آدرس IP دارد. به عبارت دیگر، تمام میزبان ها گره هستند، اما گره های شبکه میزبان نیستند مگر اینکه آنها نیاز به یک آدرس IP برای عملکرد دارند.


در یک شبکه TCP / IP، هر میزبان دارای شماره میزبان است که همراه با هویت شبکه، آدرس IP منحصر به فرد خود را تشکیل می دهد. در مدل ارتباطات ((Open Systems (OSI)، پروتکل ها در لایه حمل و نقل، همچنین به عنوان لایه 4 شناخته می شوند، مسئول برقراری ارتباط بین میزبان هستند. میزبان از پروتکل های مختلفی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، از جمله پروتکل کنترل انتقال (TCP) و پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP).


انواع میزبان IT

میزبان اصطلاح در چندین حوزه دیگر در فناوری اطلاعات (IT) استفاده می شود، که با توجه به متن، معنای کمی متفاوت دارد.


میزبان وب. برای شرکت ها یا افراد با یک وب سایت، یک میزبان یک سرور وب است که دادههای را برای یک یا چند وبسایت ذخیره و انتقال میدهد. میزبان همچنین می تواند به ارائه دهنده خدمات اشاره کند که این زیرساخت را که به عنوان میزبان شناخته می شود، اجاره می دهد.


ابر میزبان. میزبان ابر براساس تکنولوژی های رایانش ابری است که اجازه می دهد تعدادی از سرورها به عنوان یک سیستم عمل کنند که عملکرد وب سایت را می توان با چندین ماشین تضمین کرد. این اغلب شامل یک شبکه سرور از مراکز مختلف داده در مکان های مختلف می باشد. میزبان ابرها به عنوان یک سرویس عمل می کند که به مشتریان اجازه می دهد که تا آنجا که نیاز دارند، بخشی از خدمات را خریداری کنند. میزبانی Cloud یک جایگزین برای میزبانی وب سایت در یک سرور مجازی است. میزبانی Cloud می تواند هر دو زیرساخت را به عنوان سرویس (IaaS) و پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS) در نظر بگیرد. با استفاده از یک مدل ابر عمومی، یک شبکه عمومی، اطلاعاتی را که از لحاظ جسمی در سرورهای مجازی ذخیره می شود و از شبکه های عمومی برای انتقال داده هایی که به طور فیزیکی در سرورهای مشترک ذخیره می شوند و منابع ابر را ذخیره می کنند، انتقال می دهد.


میزبان مجازی میزبان میزبان مجازی دو مورد استفاده دارد. یکی به تکنولوژی مورد استفاده برای اجرای دامنه های متعدد یا برنامه های کاربردی در یک سرور فیزیکی اشاره دارد و دوم، شرکت هایی است که خدمات زیرساخت های مجازی را به فروش می رسانند.


میزبان راه دور. در این زمینه، یک میزبان از راه دور در مکان فیزیکی دیگری نسبت به کاربری است که با استفاده از یک شبکه خصوصی یا اینترنت دسترسی پیدا می کند که دسترسی کاربران به آن را فراهم می کند. نمونه هایی از جمله سرورهایی هستند که می توانند از راه دور وارد سیستم شوند یا رایانه میزبان برای یک دسک تاپ از راه دور.


ماشین مجازی میزبان این به سخت افزار یعنی سرور فیزیکی اشاره دارد که منابع کامپیوتری را برای پشتیبانی از ماشینهای مجازی فراهم می کند (همچنین به عنوان مجازی سازی سرور شناخته می شود).


محیط رایانه مرکزی. در این زمینه، یک کامپیوتر اصلی می تواند ارائه دهنده میزبان خدمات برای ایستگاه های کاری متصل به آن باشد. این بدان معنا نیست که میزبان تنها "سرور" دارد و ایستگاههای کاری فقط "مشتریان" دارند. ارتباط server-client یک مدل برنامه نویسی است که مستقل از این استفاده متنی از "میزبان" است.


نام میزبان نام میزبان یک نام ساده است که یک میزبان را در یک دامنه مشخص شناسایی می کند. در یک شبکه محلی (LAN)، نام میزبان سرور ممکن است یک نام مستعار مانند mail server1 باشد. در اینترنت یک نام میزبان بخشی از آدرس وب را تشکیل می دهد و دارای سه بخش است: دامنه، دامنه سطح بالا. به عنوان مثال، نام میزبان whatis.techtarget.com شامل زیر دامنه whatis، دامنه techtarget و دامنه سطح بالا com. است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی